Wat te doen met hal en trappenhuis 10 meter hoog

14-03-2010 21:34 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar hebben wij een nieuwbouw huis gekocht. Nadat we alle muren zelf behangen hebben, rest alleen de hal en het trappenhuis nog. We raken alleen in paniek bij de gedachte wat er op de muren moet/kan en zoeken niet alleen een behanger maar vooral ook nog ideeen. Het trappenhuis is ruim 10 meter hoog, met 6 halve trappen. Overal is goed bij te komen (stellages niet nodig), en het is heel licht omdat er vanaf de voordeur ramen doorlopen tot de 3e verdieping. De 4e en bovenste verdieping heeft geen raam maar wel een dakkoepel.

Ik wil 'iets' waar we een jaar of 10 mee kunnen doen, maar wil ook geen standaard creme of wit. De trappen zijn wit geverfd en voorzien we (na het behangen) van laminaatachtige treden en vloeren bij de overloopjes. Verder zijn we niet heel netjes, het moet dus ook tegen een stootje kunnen en niet direct scheuren. Afwasbaar is dus een pré.

De creativiteit is bij ons op, wie helpt ons aan een idee wat we kunnen doen met deze ruimte?
De volgende keer wil ik een groter huis. Met glijbaan

Geweldig.

Dit wordt het! (hoop trouwens dat bovenstaand plaatje lukt, ben niet zo'n ster helaas)

Na weken (stiekem maanden) getreuzel kiezen we hiervoor. Niet exact dezelfde kleurstelling, wat meer lichtbruin/kiezel bij het streepbehang. Die komt op de zijmuren het bolletjesbehang is ook net effe anders met blinkend goud op de muur bij de ramen.

Stuuken is voor 20 euro de vierkante meter voor ons buiten het budget. Dat komt over een jaar of 10 wel Bij nameten blijkt het trappenhuis 12 meter hoog, haha!

Is er nog interesse in het eindresultaat tzt??

Deze? bedoel je dan de rechtse? Erg gaaf!
Beide behangetjes maar dan net ff anders in kleurstelling. Wij denken ook dat het tof zal zijn.

En... Plaatje gelukt!!
quote:Mejeintje schreef op 19 maart 2010 @ 22:47:

afbeelding

Is er nog interesse in het eindresultaat tzt??Jaaaa! Ben heel benieuwd hoe het wordt!
Misschien een hele domme opmerking maar lopen de muren van boven naar beneden door? Volgens mij is een rol behang namelijk maar 10.05 meter. Dan zou je horizontaal ook naden krijgen. Van de tekening krijg ik namelijk de indruk dat je vanaf de bovenste overloop, over de reling(hekje en dus niet de leuningen) heen, zo naar beneden naar de voordeur kunt kijken.
@ elianne69: je indruk klopt, en ja we krijgen ook horizontale naden. Niet mooi maar beter dan de andere optie. Er is eigenlijk alleen maar wit vliesbehang te vinden wat langer is dan 10 meter en dat moet dan ook nog geverfd worden. We kiezen voor een andere oplossing, bij de eiffinger showroom in zoetermeer hebben ze verschillende ideeen gegeven. De behanger is nu op vakantie, het is dys nog ff wachten.

@sarahscott: tzt komen er foto's op!

Dankie voor meedenken!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven