Wat te doen met hondendrollen

28-07-2010 18:00 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in een appartement met in de omgeving grasveldjes maar geen echte hondenuitlaatplaats. Ook zijn er geen speciale vuilnisbakken waar je de hondendrollen in kan doen. Ik ruim ze wel altijd op en gooi het dan in het enige vuilnisbakje aan de muur in de buurt. Volgens mij wordt deze nooit geleegd dus ben bang dat deze straks helemaal vol zit met stinkdrollen.

Hoe doen jullie dat? Heb ook geen zin om ze mee naar huis te nemen.

Gr. An
Poop art, de nieuwe kunststroming.
Viva naar de knoppen.
ik verwacht iets terug voor de lading hondenbelasting die ik betaal. Is dat zo vreemd?

Ik ben niet te beroerd de poep van hond op te rapen met zakje maar ik verwacht wel dat er prullebakken staan overal.

Dat er poepveldjes zijn met zakjes.

TO ik knikker t in prullebakken aan de kant van de weg of in rest containers.
quote:ziva schreef op 28 juli 2010 @ 19:11:

ik verwacht iets terug voor de lading hondenbelasting die ik betaal. Is dat zo vreemd?

Ik ben niet te beroerd de poep van hond op te rapen met zakje maar ik verwacht wel dat er prullebakken staan overal.

Dat er poepveldjes zijn met zakjes.

TO ik knikker t in prullebakken aan de kant van de weg of in rest containers.Mag toch hopen dat dat geen particuliere rest containers zijn.
Ja, dat vind ik echt.
quote:Juf_achterbak schreef op 28 juli 2010 @ 18:32:

In de put gooien (riolering)? Moet je de drol natuurlijk wel eerst weer uitpakken.

ahhh gatver, die putten zijn voor regenwater. Dat is een heel ander soort riolering dan die waar je toilet en badkamer op uit komen.

Gewoon door de plee spoelen dus, of in de afvalbakken (gemeente) langs de weg deponeren. Ieder park of staatje waar je je hond kan/hoort uit te laten heeft wel een aantal afvalbakken.

(heb je last van hangjongeren zou ik het zakje open laten en de drol in de bak bij hun bankje droppen. Twee vliegen in één klap.
Is dat zo Kusunum, dat dat op andere afwatering komt? Lijkt me niet. Niet alleen regenwater, maar ook al het vuil van de straat spoelt daar in weg toch. Ook loszwervende poep. Misschien komt het niet rechtstreeks uit op huisriolering, maar dan vooral om met hevige regenval de poep van huistoiletten niet op straat te laten belanden. Uiteindelijk komt al het afvalwater wel op één plek terecht lijkt me.

In de put gooien lijkt me daarom altijd nog een betere optie dan het gewoon maar laten liggen.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Kusunum

Je weet toch wel wat het riool is?

Waar denk je dat de huizen op aangesloten zijn dan?

Douche, keuken, toilet, al het afvalwater gaat naar het riool. En uiteraard ook het regenwater...
Of zoals de mensen het hier doen: Opruimen in een plastic zakje, even om zich heen kijken en het zakje (met inhoud) in de struiken gooien. Erg leuk gezicht (not) als de struiken geen blaadjes meer hebben.......

Of het zakje met inhoud in de rioolput frotten...

Heb dan toch liever dat een hond gewoon op het grasveld poept, paar regenbuien eroverheen en het is weer weg.
quote:Juf_achterbak schreef op 28 juli 2010 @ 19:46:

Douche, keuken, toilet, al het afvalwater gaat naar het riool. En uiteraard ook het regenwater...Nee hoor. Tegenwoordig wordt het regenwater in steeds meer gemeentes apart afgevoerd. Bij ons in ieder geval wel.
Klik en kijk vanaf 40 sec en verder..
quote:Tchai schreef op 28 juli 2010 @ 19:56:

[...]

Nee hoor. Tegenwoordig wordt het regenwater in steeds meer gemeentes apart afgevoerd. Bij ons in ieder geval wel.Eh het nut daarvan is? Behalve dat het klauwe met geld kost.......
Ik gooi het in de eerste vuilnisbak die ik zie (wel van de gemeente). In de buurt staat maar 1 bak waar hondendrollen in horen, veel te weinig!
quote:Tchai schreef op 28 juli 2010 @ 19:56:

[...]

Nee hoor. Tegenwoordig wordt het regenwater in steeds meer gemeentes apart afgevoerd. Bij ons in ieder geval wel.

Dat dacht ik dus ook.

Heeft geloof ik te maken met het zuiveren etc.
quote:Juf_achterbak schreef op 28 juli 2010 @ 19:46:

Kusunum

Je weet toch wel wat het riool is?

Waar denk je dat de huizen op aangesloten zijn dan?

Douche, keuken, toilet, al het afvalwater gaat naar het riool. En uiteraard ook het regenwater...

Ikke niet begrijp!

Natuurlijk weet ik wat het riool is.

Je betaalt je scheel aan rioolrecht!

Maar voor zo ver ik weet is de afwatering toch echt een andere buis dan waar je toilet op uit komt hoor.
Kusunum, dat geldt dan misschien voor regenwater via de goten van daken etc, maar niet die van de straatputten. Dat is veel te vervuild om nog als 'schoon' regenwater door te kunnen gaan.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
quote:kusunum schreef op 28 juli 2010 @ 20:29:

[...]

Ikke niet begrijp!

Natuurlijk weet ik wat het riool is.

Je betaalt je scheel aan rioolrecht!

Maar voor zo ver ik weet is de afwatering toch echt een andere buis dan waar je toilet op uit komt hoor.Nou dan zou je toch nog maar eens bij de gemeente in je woonplaats moeten informeren, voordat er iets gigantische mis gaat...
quote:Sam32 schreef op 28 juli 2010 @ 20:22:

Ik gooi het in de eerste vuilnisbak die ik zie (wel van de gemeente). In de buurt staat maar 1 bak waar hondendrollen in horen, veel te weinig!Ik ook. Hier staan wel wat drollenbakken, maar niet veel. En ik ga niet een half uur met een zakje lopen terwijl ik ook 'gewone' bakken tegen kom. Kom ik echt geen bak tegen dan gaat het zakje mee naar huis en bij mij thuis in de kliko.
Gemengde rioleringsstelsels

Als er sprake is van een gemengd stelsel, worden zowel het afvalwater als het regenwater via hetzelfde systeem afgevoerd naar een afvalwaterzuiveringsinstallatie. Een nadeel van dit systeem is dat er veel relatief schoon water (meer dan 90% van de jaarlijkse neerslag) naar de zuivering wordt afgevoerd, waardoor de zuivering meer wordt belast dan noodzakelijk. Omdat rioleringsstelsels uit kostenoogpunt meestal niet worden ontworpen op de maximaal te verwerken afvoer, maar op een waarde iets daaronder, kan het voorkomen dat het systeem al het afvalwater en regenwater niet kan verwerken. Om dit te kunnen oplossen zijn er in een gemengd stelsel overstorten aangebracht, die het rioolwater ongezuiverd kunnen lozen op het oppervlaktewater.

Een gevolg hiervan is dat bij grote hoeveelheden neerslag het oppervlaktewater ernstig vervuild kan worden. Om dit deels te kunnen ondervangen worden verbeterd gemengde stelsels toegepast. Tussen de riolering en de overstort naar het oppervlaktewater worden dan bergbezinkbassins aangebracht, grote betonnen bakken die enerzijds het rioolwater tijdelijk kunnen opslaan en anderzijds een zuiverende werking hebben. De zuiverende werking is een gevolg van het nagenoeg stilstaan van het water in het bassin. Hierdoor zinken de afvalstoffen naar de bodem. Maar ook bergbezinkbassins kunnen vol raken, waarna bij een grote hoeveelheid neerslag alsnog vervuild water wordt geloosd.

Gescheiden rioleringsstelsels

Om bovenstaande problemen af te vangen wordt op veel plaatsen gebruikgemaakt van gescheiden stelsels. Het afvalwater en het regenwater (vanaf daken en straten) worden in feite geheel door twee aparte stelsels afgevoerd. Het stelsel voor het regenwater wordt regenwaterafvoer (RWA) genoemd en dat voor het afvalwater wordt meestal droogweerafvoer (DWA) genoemd. Regenwaterafvoer wordt soms ook wel aangeduid als hemelwaterafvoer (HWA). De droogweerafvoer leidt naar de afvalwaterzuivering. Omdat er geen sprake is van extreme pieken en dalen in de afvoer zijn overstorten hier niet nodig. Het regenwater wordt rechtstreeks of via een beperkte zuivering op het oppervlaktewater afgevoerd.

Een nadeel van het vrijwel direct lozen op het oppervlaktewater is dat er vervuiling mee kan komen. Met name aan het begin van een bui wordt veel vuil van de straten de regenwaterafvoer (en daarmee het oppervlaktewater) ingespoeld (first flush). Om dit te voorkomen wordt op sommige plaatsen de regenwaterafvoer aangesloten op de droogweerafvoer. Met behulp van een terugslagklep wordt zo het regenwater dat aan het begin van een bui het systeem instroomt, afgeleid naar de zuivering, waardoor de meeste vervuiling er uit wordt gefilterd en er alleen nog relatief schoon regenwater direct op het oppervlaktewater wordt geloosd. Een dergelijk stelsel heet een verbeterd gescheiden stelsel. Met dit stelsel wordt nog steeds veel neerslag naar de zuivering afgevoerd (ruwweg 60 tot 70% van de jaarlijkse neerslag). Voordeel van dit systeem is dat bij grote buien de piek van de afvoer niet in het droogweersysteem terecht komt waardoor de piekbelasting van de rioolwaterzuivering aanzienlijk lager wordt.

Het ombouwen van een gemengde riolering naar een gescheiden rioolstelsels noemt men ook wel afkoppelen. Dit verwijst naar het afkoppelen van de regenwaterafvoer van de gemengde riolering. Ook het omgekeerde vindt plaats: voor afvalwater worden nieuwe (kleine) buizen neergelegd, en het regenwater gaat via de (grotere) oude buizen.[/i]

Zo gek ben ik dus niet, er bestaat wel degelijk een gescheiden systeem! (maar ook een gecombineerd systeem, dat dan weer wel)

Sorry voor het (met regenwater) vervuilen van je topic

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven