Wat te doen met overschot guppies

31-10-2011 13:18 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben sinds februari een aquarium met guppies. Dit zijn echte vruchtbare vissen zeg. Vandaar dat we de bak behoorlijk vol hebben.

Wie heeft hier ervaring mee en wat doen jullie met die guppies?

Graag serieuze antwoorden en niet van spoel ze door de wc, want dat kan niet.
Je bedoelt, dat wíl je niet.

Ik liet de guppies in de bak zitten, waardoor het overgrote deel werd opgegeten door de volwassen vissen. Zo hield het elkaar prima in stand. Dus geen broedbakje gebruiken..
Ik wou ook het antwoord geven van Jorina. Gewoon laten zwemmen bij de ouders, dan eet vader ze wel op. Daarna mannetjes en vrouwtjes gescheiden houden, anders hou je het in stand.
Wil de dierenwinkel ze niet?
Ze aanbieden bij een basisschool? Kinderen vinden het altijd wel leuk als er dieren in de klas komen. Vissen zullen ook vast welkom zijn. Iets anders dan in de sfeer van 'een aquarium' ergens aanbieden kan ik zo gauw niet bedenken.
Ik heb niet heel veel verstand van gyppies, maar kun je makkelijk het verschil zien tussen de mannetjes en de vrouwtjes? Dan zo snel mogelijk scheiden. Dan heb je twee bakken vol visjes en dat worden er vanzelf minder.
Het is zoals het is
Andere mensen ermee verblijden. Of op MP zetten.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Youk79 schreef op 31 oktober 2011 @ 13:27:

Ik heb niet heel veel verstand van gyppies, maar kun je makkelijk het verschil zien tussen de mannetjes en de vrouwtjes?Enorm makkelijk, de mannetjes hebben een sluierstaart, de vrouwtjes niet.
quote:nike schreef op 31 oktober 2011 @ 13:32:

[...]

Enorm makkelijk, de mannetjes hebben een sluierstaart, de vrouwtjes niet.Nou, TO, dan zou ik dat eerst doen: de mannen van de vrouwen scheiden. Dat scheelt iig problemen in de toekomst.
Het is zoals het is
ik weet niet waar je woont, maar ik heb goede ervaringen met de vissenopvang.

Als je op marktplaats vissenopvang intikt, kom je bij bij advertenties waar een hele lijst staat met de plaatsen waar een vissenopvang zit.

Ze geven de visjes gratis weer weg aan liefhebbers, per 10, zodat het voor handelaars niet interessant is.

Vorige week heb ik een heleboel guppen via marktplaats gratis weggegeven. Ik ruimte, zij visjes, iedereen weer blij!

Enne...als je minder plantjes en schuilplaatsen hebt in je bak, blijven er vanzelf minder kleintjes over :-)
quote:Youk79 schreef op 31 oktober 2011 @ 13:33:

[...]

Nou, TO, dan zou ik dat eerst doen: de mannen van de vrouwen scheiden. Dat scheelt iig problemen in de toekomst.

Pfff, ik zie d'r al zitten met een schepnetje..

Maar serieus, iedereen weet dat toch van guppies, heeft de verkoper je niet gewaarschuwd?
Toen ik 14 was had ik een bloeiende handel in sier guppies. Ik haalde alle baby's uit de bak en liet ze groot worden in een andere.

Goede foto's maken en op mp knallen. 50 ct voor een vrouwtje, 1 euro voor een mannetje.
Dat ze zo vruchtbaar waren wist ik niet. Toen wij de bak kochten vertelde de verkoper dat er in 60 liter water zeker 10 mannen 20 vrouwen moesten omdat de man van jagen houdt.

Ondertussen zijn we al vele worpen verder en komen er toch elke 3 weken een gup of 20 bij. Van deze worpen worden de zwakken opgegeten, maar blijven er telkens 5 tot 9 over.

Van de volwassenen zijn er al enkelen overleden maar we zitten nu met een overschot aan guppies.

Kregen er vorige week weer 9 bij.

Zal vanavond eens op mp kijken. Bedankt voor de tips.
Je kunt altijd nog een vis erbij zetten die iets grotere baby's ook op eet, maar de ouders met rust laat.
Ik ruilde mijn guppies ook wel eens bij de dierenwinkel. Zij 5 van mij, ik 1 hele mooie terug. Zo houd je ook de genetische variatie in je bak in stant. Anders krijg je na een aantalgeneraties misvormde vissen.
Guppen zijn de zebravinken onder de visjes dus hahahha

Ik kocht ooit 4 stelletjes zebravinken,dat waren makkelijke beginnervogeltjes,binnen een jaar had ik er 50 ofzo whahaha.....

Maarre,vind die tip van bij papa laten nogal wreed,kan je ze beter gratis op marktplaats zetten.Zoonlief haalt zo al zijn vissen en garnalen voor zijn aquarium.
Gratis op marktplaats.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven