Wat versta jij onder services

05-10-2012 11:07 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wellicht ben ik ouderwest, maar ik vind het heel netjes van een bedrijf als een gratis service levert als een product niet in orde is. Helaas valt me op dat aan die services van tegenwoordig steeds meer kosten verbonden zijn, terwijl jij betaalt of reeds betaald hebt voor het product. Zonet met mijn lokale kabelmaatschappij ziggo. Wij hebben in de buurt al een aantal dagen last van een flikkerend beeld. Gisteren was het een blokstoring en vandaag in een keer niet meer. Ze konden wel een monteur langs sturen maar owee als ik niet thuis was of ik was de veroorzaker dan moet ik de voorrijkosten a 75 euro betalen. Ik heb gezegd, dat ik dat niet bereid ben om te doen omdat ik het een onderdeel van hun service vindt. Product is niet op orde dus zij moeten het oplossen. Helaas bleven ze voet bij stuk houden en weigerde ze iemand langs te sturen zonder deze voorwaarden. Dus geen monteur voor mij. Ik mijn klacht neergelegd bij hun twitteraccount dat ik dit geen service vindt en in een keer word het probleem zonder kosten opgelost. De kracht van twitter, want ojee ze worden in een slecht daglicht gezet.

Waarom konden zij mij niet op de normale manier niet helpen, als ze wisten dat er gisteren ook al zo'n storing is geweest in het blok.

Ligt aan mij of is service tegenwoordig ver te zoeken bij bedrijven
Ziggo had afgelopen week aangekondigde werkzaamheden die ook jouw klachten al aangaven. Met excuses voor het ongemak dus tja...
Er zijn geen werkzaamheden in de regio op dit moment van ziggo. Als het wel zo was dan heb ik alle bericht voor slecht beeld. Maar als je al 3 dagen storing hebt...
Ik kan het me wel voorstellen eigenlijk. Als het probleem door jou veroorzaakt zou zijn is het niet meer dan fair dat jij voor die kosten opdraait.
Ik snap je ergernis niet. Ze willen gratis langs komen, maar als ze er zijn terwijl jij niet thuis bent, of als je de veroorzaker bent van de problemen rekenen ze 75 euro.

Het is niet moeilijk om thuis te zijn als je iets afspreekt, en als jij weet dat de hele buurt last heeft van die storing is 'jij bent de veroorzaker' toch helemaal niet van toepassing? Dus die consequentie kun jij best dragen.

Ik vind het nu een gevalletje van te hoog van de toren blazen van jou kant.
Ze konden namelijk niet garanderen of de monteur vandaag zou komen en als ze komen tussen 12.00-19.00. Ik heb niet zoveel vrije dagen dus de enige vrije dag die ik een keer heb ga ik niet op een monteur wachten die wellicht niet komt.
En ja ls ik de veroorzaker ben dan ben ik bereid om de kosten te betalen. Maar ik heb niks veranderd aan mijn aansluiting en als de buren ook last van hebben dan zou dus iedereen aan zijn/haar aansluiting hebben zitten knoeien.
quote:lisettev schreef op 05 oktober 2012 @ 11:26:

Ze konden namelijk niet garanderen of de monteur vandaag zou komen en als ze komen tussen 12.00-19.00. Ik heb niet zoveel vrije dagen dus de enige vrije dag die ik een keer heb ga ik niet op een monteur wachten die wellicht niet komt.dat is jouw keuze he, hoeft Ziggo niet voor op te draaien
quote:lisettev schreef op 05 oktober 2012 @ 11:26:

Ze konden namelijk niet garanderen of de monteur vandaag zou komen en als ze komen tussen 12.00-19.00. Ik heb niet zoveel vrije dagen dus de enige vrije dag die ik een keer heb ga ik niet op een monteur wachten die wellicht niet komt.Maar daar is toch wel iets voor te vinden? Dat de monteur je mobiel belt als íe er over een half uur is, een briefje op de deur dat de sleutel bij de buren ligt of een briefje met je mobiele nummer en dat je er over 3 minuten bent met gevulde koeken en warme koffie?
Als je zeker niets hebt veranderd dan is dat toch geen probleem?

Wij hadden laatst problemen met het aansluiten van internet, we kregen een nieuwe provider maar wat we ook deden, het werkte niet. Na veel pogingen via de klantenservice (a ¤0,10 p/m) stuurden ze een monteur, bleek het probleem ergens anders te liggen. We hebben niets hoeven betalen en de kosten van het bellen met de klantenservice teruggekregen.
Dat had ik ook voorgesteld maar volgens de vrienden van het call center mochten monteurs hun klanten niet bellen. De klant moet thuis zijn....

Waar ik me gewoon aan erger is het feit dat dezelfde storing gisteren nog een blokstoring is en nu plotseling een individuele storing terwijl de buurt er last van heeft. En het feit dat er voor service tegenwoordig betaald moet worden, vind ik niet klantvriendelijk
Nou, ik vind het wel degelijk onredelijk om van klanten te verwachten dat ze 7 uur lang thuis gaan zitten wachten. Ik kan best begrijpen dat een precies tijdstip lastig af te spreken is, maar er zal heus wel een planning gemaakt zijn, een marge van 1 a 2 uur lijkt mij ruim genoeg.
Nog zoiets klantonvriendelijks, die dure nummers voor klantenservice. Echt heel slecht vind ik dat.
Heb je er enig idee van hoeveel mensen bellen met allemaal onzin-dingen die aan hen zelf liggen of die ze allemaal ook zelf zouden kunnen doen/opzoeken? Het is niet voor niets dat alle providers tegenwoordig een online-systeem hebben met facturen en dergelijke.

Mensen zijn gewoon vaak of te lui om zelf wat te doen of vinden dat de provider maar voor alles in moet staan, wat veel geld kost aangezien er voldoende bezetting moet zijn bij de klantenservice. Ook voor echte problemen zoals die van jou. Daarom kost het geld.
quote:vrouwke_theelepel schreef op 05 oktober 2012 @ 11:37:

Nog zoiets klantonvriendelijks, die dure nummers voor klantenservice. Echt heel slecht vind ik dat.Maar 't personeel moet ergens van betaald worden. Dan zouden de prijzen van de producten weer omhoog gaan, en da's voor veel mensen ook weer reden tot klagen.
Als je veel klanten hebt, zullen er inderdaad veel mensen bellen, en? Is gewoon een stukje dienstverlening of after sales. B2B is die dienstverlening gratis, maar zodra het om consumenten gaat mogen die extra betalen. Echt belachelijk.
Alsze iedereen die zijn eigen internet niet kon aansluiten een monteur zouden sturen zouden de abonnementsprijzen de pan uit rijzen.
quote:vrouwke_theelepel schreef op 05 oktober 2012 @ 11:42:

Als je veel klanten hebt, zullen er inderdaad veel mensen bellen, en? Is gewoon een stukje dienstverlening of after sales. B2B is die dienstverlening gratis, maar zodra het om consumenten gaat mogen die extra betalen. Echt belachelijk.Over 't algemeen betalen die ook meer.
quote:shula schreef op 05 oktober 2012 @ 11:44:

[...]

Over 't algemeen betalen die ook meer.En ze nemen vaak veel meer af.
"Maar 't personeel moet ergens van betaald worden. Dan zouden de prijzen van de producten weer omhoog gaan, en da's voor veel mensen ook weer reden tot klagen."

Toch frappant dat dat voor zakelijke klanten dan ineens heel anders ligt. Bovendien is het veelal een callcenter dat betaald moet worden en ook nog een inferieure service biedt tov eigen personeel.

Ik vind gewoon dat als je een product of dienst levert, het jouw taak en verantwoordelijkheid is om de klant tevreden te houden. En dus ook voor eigen kosten, dat motiveert bovendien veel meer om foutjes in software, storingen etc. de kop in te drukken.
Over t algemeen betalen zakelijke klanten juist minder. Ze nemen alleen meer af.
De klant tevreden houden doen ze toch ook? Maar als iemand zijn eigen spul vernaggelt snap ik dat ze er niet voor op gaan draaien.
"Alsze iedereen die zijn eigen internet niet kon aansluiten een monteur zouden sturen zouden de abonnementsprijzen de pan uit rijzen."

Er zijn ook andere opties, installatie vereenvoudigen, instructies verduidelijken, gratis telefonische ondersteuning bv.
quote:vrouwke_theelepel schreef op 05 oktober 2012 @ 11:46:

Ik vind gewoon dat als je een product of dienst levert, het jouw taak en verantwoordelijkheid is om de klant tevreden te houden. En dus ook voor eigen kosten, dat motiveert bovendien veel meer om foutjes in software, storingen etc. de kop in te drukken.Maar dan moet de consument bereid zijn meer te betalen voor het product/de dienst, want die kosten moeten toch echt ergens vandaan komen. Bij mijn toenmalige werkgever (gratis helpdesk, niet uitbesteed aan een callcenter) heb ik de cijfers gezien en die vielen niet mee.
quote:vrouwke_theelepel schreef op 05 oktober 2012 @ 11:42:

Als je veel klanten hebt, zullen er inderdaad veel mensen bellen, en? Is gewoon een stukje dienstverlening of after sales. B2B is die dienstverlening gratis, maar zodra het om consumenten gaat mogen die extra betalen. Echt belachelijk.

Heel herkenbaar, bel ik de kon vanuit mijn zakelijke mobiel dan wordt ik vaak direct geholpen, nooit in de wacht. Probleem word vaak direct opgelost. Bel ik met privemobiel met een probleem dan duurt het veel langer en word je vaak njet direct geholpen

Betreffende digitale facturen, dat is een kostenbesparing. Bijna alle bedrijven voeren dit op een of andere manier door. Het direct digitaal verwerken en wegzetten van facturen scheelt print/postkosten maar ook FTE. Want er zijn minder mensen nodig om het handigmatige gedeelte te verwerken. Een goed voorbeeld hiervan is het digitaal inverwerken van je rekenngen van de tandarts, huisarts en apotheek. Voorheen moest je dat uitschrijven. Dan moest iemand weer over typen in de computer. Nu doe jij dat typewerk en hoeven zij het alleen te controleren. Dat scheel weer personeelkosten.

Als je een klant heb die regelmatig belt met klachten en elke keer blijken ze zelf veroorzaker te zijn, dan mag je dat best registreren en kosten in rekening brengen. Maar als iemand zelden belt, dan vind ik dat je wel wat service kan verlenen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven