Wat verwachten van man na late/nachtdienst?

08-10-2019 16:29 175 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als jullie man een late/nachtdienst heeft (16:00 tot 02:00), tot hoe laat blijft hij dan slapen? Wat doet hij dan qua verzorging van de kinderen en eventueel in het huishouden? En wat als jij ziek bent en alles zo goed als plat ligt? Hij vind dat ik teveel verwacht en zeur, terwijl ik het helemaal niet onredelijk vind.
Wat ik verwacht is dat hij uiterlijk 12:00 zijn bed uit is (kan hij ruim 8 uur slapen, eten we nog 1x samen per dag en krijgt onze zoon ook nog een beetje aandacht). Hij vind dat hij gewoon mag slapen tot 14:00.
En als ik ziek ben (extreme zwangerschapsmisselijkheid) dan verwacht ik wel dat hij gewoon even gauw de stofzuiger pakt. Hij vind dat ik dit gewoon kan doen ondanks dat ik misselijk ben en door het spugen nog geen 3 minuten op mn benen kan staan. Ik red het net om onze zoon te verzorgen tot het bedtijd is en dan ga ik tegelijkertijd met hem naar bed. De rest van het huishouden kan ik gewoon zittend dus dat doe ik wel zoveel mogelijk

Ik ben dit gezeur eigenlijk een beetje zat dus verwacht ik echt teveel? In de dagdienst doet hij onze zoon wel zo veel mogelijk savonds, en helpt hij echt wel. Maar die late diensten...
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
08-10-2019 17:10
Wanneer hij een normale dagdienst heeft, slaapt hij dan ook 11 - 12 uur 's nachts.

Maak een planning, en maak daarin blokken. Bijvoorbeeld 8 uur slapen, eten/drinken, huishoudelijke taken, verzorging kinderen etc.

Dan kan hij zien hoeveel uur hij besteed aan het huishouden en kinderen tijdens de dagdienst dagen en hoe dit wel of niet verschilt met de weken dat hij avonddiensten draait.
Nee bij de normale dagdienst gaan we rond 11 uur naar bed en gaat de wekker om 5 uur. Tijdens de nachtdienst hoeft hij normaal gesproken ook niet zoveel te doen hoor (eigenlijk niks) alleen nu valt het gewoon wat zwaarder en is het meteen te veel
Als ik trouwens iets las van 6 kinderen ... Kunnen de oudsten niet mee helpen?
Alle reacties Link kopieren
hij maakt aardig wat uren in de nacht... maar de ene nachtdienst is de andere niet... mag hij daar wel eens slapen tussendoor?

ik zou het huishouden op een wat lager pitje zetten hoor, misschien merkt hij dan dat het nu echt moeilijker gaat trouwens

pick your battles;

als het je erom gaat dat je zoon hem ziet... zeg dat dan

als het je gaat om stofzuigen, koop dan een robot stofzuiger
Lorem Ipsum
Moedertjegans schreef:
08-10-2019 17:12
Wij hebben samen de keuze bewust gemaakt dat ik thuis bleef voor de kinderen. En normaal gesproken gaat dit ook prima alleen door de zwangerschapsmisselijkheid valt het nu wat zwaarder.
Ja en? Die keuze hebben jullie gemaakt toen er waarschijnlijk nog geen kinderen waren en voordat hij wist dat hij het wellicht niet ging trekken om 50 uur per week te werken. Kortom tijd voor nieuwe afspraken.
Ik werk niet, dat ten eerste. Ik word na 9 uur slapen altijd vanzelf wakker. Heb de afgelopen week de wekker gezet voor 8 uur slaap, het leek prima te gaan. Heb voor zondag de wekker uitgezet en heb tot half 1 geslapen, was hondsmoe.
Ik kan het gewoonweg niet met minder dan 9 uur, dus misschien heeft jouw man ook wel veel slaap nodig, zeker ook omdat hij werkt.
Moedertjegans schreef:
08-10-2019 17:13
Nee 1x per week stofzuigen is echt geen doen in dit huis. Normaal deed ik het elke dag na het middag en avondeten. Dit is al bijgesteld naar 1x per 2 a 3 dagen. Helaas geen familie of vrienden in de buurt
Heb je huisdieren binnen dat je zo vaak stofzuigt of ben je gewoon een poetsfreak?
Zou in elk geval zeker niet je kostwinner aan z'n kop zeiken over zoiets futiels als stofzuigen. Als jij het niet kan, dan blijft het gewoon even liggen. Of zoek een baantje zodat er een poets vanaf kan thuis.
Alle reacties Link kopieren
Wat is viva toch een leuk forum.

Ja wij hebben 6 kinderen samen, en het ging allemaal goed, fijne rolverdeling. We hebben het er regelmatig over of ik ook zal werken, zodat hij minder kan werken maar hij wil dit niet en hij wil al helemaal niet dagen thuis zijn. Hij houd van een traditionele rolverdeling en ik ook. Dat is ook niet het onderwerp van discussie. Schijnbaar verwacht ik inderdaad teveel en zal ik dit ook gaan bijstellen. Wij hebben er hier in huis nog geen ruzie over gehad en dat zal ook niet gebeuren. Nu ik dit lees allemaal stel ik mij schijnbaar inderdaad aan. Fijn om te weten. Het zijn absoluut kuttijden dat begrijp ik en normaal gesproken hou ik daar ook echt rekening mee. Alleen vind ik wel dat hij gewoon na een aantal uur slaap zijn bed uit kan komen. Het is niet elke dag weekend qua uren slapen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel echt klote tijden zeg! Weet je man wel wat je van hem verwacht? En maakt het uit dat hij het huishouden tijdens zijn nachtdiensten doet, elke dag, of kan het ook grondig in het weekend (of wanneer hij vrij is) en halfslachtig door de weeks, bijv met een swiffer? Volgens mij moeten jullie ook wat nader tot elkaar komen en wat irritaties en verwachtingen naar elkaar uitspreken. Gaan jullie wel eens samen een avondje weg zonder kinderen? Of even lunchen, iets dergelijks? Compromissen maken, misschien om 13.00 uur opstaan en een late lunch? Geven en nemen :)
anoniem_383888 wijzigde dit bericht op 08-10-2019 17:26
1.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
08-10-2019 17:20
Heb je huisdieren binnen dat je zo vaak stofzuigt of ben je gewoon een poetsfreak?
Zou in elk geval zeker niet je kostwinner aan z'n kop zeiken over zoiets futiels als stofzuigen. Als jij het niet kan, dan blijft het gewoon even liggen. Of zoek een baantje zodat er een poets vanaf kan thuis.
Nee maar wel een zoon met longproblemen
Alle reacties Link kopieren
Drakestina schreef:
08-10-2019 17:22
Ik vind het wel echt klote tijden zeg! Weet je man wel wat je van hem verwacht? En maakt het uit dat hij het huishouden tijdens zijn nachtdiensten doet, elke dag, of kan het ook grondig in het weekend (of wanneer hij vrij is) en halfslachtig door de weeks, bijv met een swiffer? Volgens mij moeten jullie ook wat nader tot elkaar komen en wat irritaties en verwachtingen naar elkaar uitspreken. Gaan jullie wel eens samen een avondje weg zonder kind? Of even lunchen, iets dergelijks? Compromissen maken, misschien om 13.00 uur opstaan en een late lunch met z'n 3? Geven en nemen :)
Ja ik heb het tegen hem gezegd en toen was het prima. Het huishouden doe ik toch echt voornamelijk zelf het gaat in dit geval alleen om het stofzuigen. Dit was 2x per dag maar nu 1x per 2 a 3 dagen. Langer kan niet omdat onze zoon dan last begint te krijgen van zijn longen. Voor de rest geen irritaties hoor. Tijdens de dagdiensten loopt het gewoon zoals het altijd ging. En normaal tijdens de nachtdiensten hoeft hij ook niks te doen alleen nu valt het wat zwaarder.
nu weer niet
Poeszie schreef:
08-10-2019 16:47
Hem wakker moeten maken, anders verslaapt hij zich? Mijn hemel... Ik schat zo in dat ergens in jullie patroon jij je steeds meer als zijn moeder bent gaan gedragen en hij zich steeds meer als een kleuter
Ervaring met wisselende diensten?
Zo niet kun je beter niks zeggen.
Ik draai al bijna 20 jaar diensten, is best zwaar hoor...
Zowiezo niet elk persoon is hetzelfde een kan er beter tegen dan de ander.
Alle reacties Link kopieren
Ik moest voor mijn werk nachtdienstendraaien. Weliswaar tot 7 uur s' morgens ipv 2:00 maar omdat je dag en nacht omdraait, raakt je lichaam daar van - van slag. Bij mij tenminste wel, en bij de meeste collega's ook. Ik sliep tot 16:00 uur, maar was de uren tot ik weer moest werken zo gammel als wat. Er kwam echt weinig uit handen. Gelukkig had ik meestal in het weekend nachtdiensten waardoor mijn man kon koken.
Alle reacties Link kopieren
VGM1980 schreef:
08-10-2019 17:32
Ik moest voor mijn werk nachtdienstendraaien. Weliswaar tot 7 uur s' morgens ipv 2:00 maar omdat je dag en nacht omdraait, raakt je lichaam daar van - van slag. Bij mij tenminste wel, en bij de meeste collega's ook. Ik sliep tot 16:00 uur, maar was de uren tot ik weer moest werken zo gammel als wat. Er kwam echt weinig uit handen. Gelukkig had ik meestal in het weekend nachtdiensten waardoor mijn man kon koken.
Ik snap ook echt wel dat hij gammel is daarom probeer ik ook zoveel mogelijk zelf te doen voor zover het gaat. Alleen het staan met het stofzuigen gaat echt niet. En om voor die paar weken nou een robotstofzuiger aan te schaffen zie ik niet zitten. Ik denk dat ik het toch maar zelf weer op pak.. Zie wel hoe ik het dan ga doen. Zal ipv 10 minuten dan een uur duren denk ik, maar het is me niet waard om hier ruzie over te maken
Alle reacties Link kopieren
ik heb zelf ook 3 x hyperemesis gravidarum gehad, ik begrijp je. Als het echt niet kon ging ik zittend stofzuigen maar meestal liet ik de boel de boel. Komt straks vanzelf wel weer!
Maar je man kan toch gewoon tijdelijk zorgverlof opnemen? Dat is het mooie aan in loondienst zijn.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
08-10-2019 17:16
Ja en? Die keuze hebben jullie gemaakt toen er waarschijnlijk nog geen kinderen waren en voordat hij wist dat hij het wellicht niet ging trekken om 50 uur per week te werken. Kortom tijd voor nieuwe afspraken.
Nee hoor deze afspraken zijn gemaakt toen we kinderen kregen en hij is van 70/80 uur per week naar de 50 uur gegaan.. En we hebben het er nog regelmatig over maar wat hem betreft hoeft er niks te veranderen. Zoals ik ergens eerder al schreef ging het altijd gewoon goed, en ook in de dagdiensten heb ik echt niks te klagen alleen nu valt het wat zwaarder. Daarnaast vind ik het ook gewoon fijn om 1x per dag met zijn allen te eten. Anders spreek/zie je elkaar nooit in een week.
Alle reacties Link kopieren
Toen mijn man jonger was, waren late diensten geen probleem. Later wel, hij had veel meer tijd nodig om te herstellen en bij het wisselen van diensten was hij onuitstaanbaar.
Ik ben blij dat er een andere baan is, er was bij tijden niet met hem te leven.
Alle reacties Link kopieren
Poppy_del_Rio schreef:
08-10-2019 17:39
Maar je man kan toch gewoon tijdelijk zorgverlof opnemen? Dat is het mooie aan in loondienst zijn.
Daar is hij te eigenwijs voor.. En zorgverlof voor 1x per 2 a 3 dagen 10 minuten stofzuigen.. Ik denk dat ik het toch maar ga bijstellen. Schijnbaar verwacht ik teveel als ik iedereen hier mag geloven. Ik vind het vreselijk om onze zoon te zien huilen omdat papa na het wakker worden meteen weg gaat. Dat hij savonds vraagt "Papa nou?".. Zal ook echt wel iets met hormonen te maken hebben hoor..
Alle reacties Link kopieren
VGM1980 schreef:
08-10-2019 17:38
ik heb zelf ook 3 x hyperemesis gravidarum gehad, ik begrijp je. Als het echt niet kon ging ik zittend stofzuigen maar meestal liet ik de boel de boel. Komt straks vanzelf wel weer!
Dit is de tweede keer dat ik het heb alleen wel 3x erger. Bij onze jongste zoon de hele zwangerschap gehad, hoop ik nu niet weer. De boel de boel laten gaat hier helaas niet omdat onze zoon longproblemen heeft. Daarom doe ik alles inderdaad ook zittend. Ben al 3x flauwgevallen bij het stofzuigen dus dat doe ik nu echt liever niet meer, terwijl het maar 10 minuten werk is...
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp je, voor jou is het nu ook heel zwaar. Alleen na een nachtdienst is óók niet te doen. Zoals ik al eerder aan gaf, ik was al blij dat mijn man dan kookte want stofzuigen dat zat er echt niet in. Misschien dan toch maar die robotstofzuiger? Is niet alleen voor die paar weken, als straks de baby er is, is dat ook erg handig hoor. (ik heb er ook 1)
Moedertjegans schreef:
08-10-2019 17:42
Daar is hij te eigenwijs voor.. En zorgverlof voor 1x per 2 a 3 dagen 10 minuten stofzuigen.. Ik denk dat ik het toch maar ga bijstellen. Schijnbaar verwacht ik teveel als ik iedereen hier mag geloven. Ik vind het vreselijk om onze zoon te zien huilen omdat papa na het wakker worden meteen weg gaat. Dat hij savonds vraagt "Papa nou?".. Zal ook echt wel iets met hormonen te maken hebben hoor..
Dan zeg je ‘papa moet werken omdat mama het niet doet’.
Op een hele dag kan de man best 10 minuten stofzuigen als jij dat niet kunt.
Moedertjegans schreef:
08-10-2019 17:12
Wij hebben samen de keuze bewust gemaakt dat ik thuis bleef voor de kinderen. En normaal gesproken gaat dit ook prima alleen door de zwangerschapsmisselijkheid valt het nu wat zwaarder.
Dat is dus het nadeel van je keuze
Alle reacties Link kopieren
Malinois schreef:
08-10-2019 16:42
Hij is om 2 uur vrij. Dan naar huis, dan nog even iets drinken en/of douchen...
En dan ga je slapen. Je duikt niet 5 minuten na het eind van je dienst in bed.
Dat ja. Daarnaast is het een aanslag op je gezondheid.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven