Wat voor het raam tegen inkijk?

08-01-2010 22:18 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
(nee, ik heb geen ramenfetisj, ben enkel op zoek naar leuke ideeen.. )

Hallo allemaal,

wij wonen in een gezellig buurtje met jaren '30 woningen. Wij hebben een benedenwoning met aan de voorkant 1 meter tuin en daarna direct de stoep.

Iedereen die langsloopt kijkt naar binnen.

Graag wil ik iets voor het raam wat de inkijk een beetje beperkt, zodat je je niet zo bekeken voelt.

De hele dag m'n gordijnen dicht, of vitrage is geen optie, dit houdt teveel licht tegen.

Ik heb wel mooie luxaflex achtige taferelen gezien, die van onder en boven dicht en open kunnen, maar bij ons jaren '30 huis staat dat niet zo mooi.

Plakplastic vind ik erg lelijk.

Nu heb ik met een patroonroller en muurverf over de volle breedte van het raam drie stroken met de patroonroller geverfd.

Ongeveer de breedte en op de hoogte van waar plakplastic normaal gesproken zit.

Erg leuk, vind ik, maar ik wil graag eens iets anders.

Iemand ideeën?
Ik zou voor mooie houten luxaflex gaan. Past mooi bij een jaren 30 huis en kan in vrijwel elk interieur. Daarnaast vind ik zowel de lichtinval als de inkijk daarmee goed te regelen.
Muurverf over het raam? Dat heb ik nog nooit gezien, geloof ik. Grappig. Heb je er foto's van?

Wij hebben een glas-in-loodpaneel tegen het raam gezet. Valt wel gewoon licht doorheen, maar je zit wat minder in een vitrine, zeg maar.
ik moet gelijk aan shutters denken, maar dat is wel een kostbare zaak... Ik ga eens googlen
Ook mooi zijn transparante vouwgordijnen. Daarmee kun je wel van het donker naar het licht kijken, maar niet andersom. Geeft dus voor overdag veel privacy in huis, terwijl je wel naar buiten kunt kijken. De lichtinval wordt wel enigzins tegengehouden. En voor 's avonds na het donker geldt natuurlijk het omgekeerde, dan kan men van buiten dus wel naar binnen kijken.
Krijg je muurverf op je ramen er nog (makkelijk) af als het is opgedroogd?
Raamhor

in betweens

valletjes

een paar flinke planten

plakplastic vind je lelijk, maar je smeert wel verf op je raam?

Jij zegt 't, maar dat lijkt mij nou weer helemaal niks.
Een valletje.

Dus een stok met vitrage er aan net boven hoofdhoogte (vanaf de buitenkant gezien) tot de vensterbank. Zo heb je geen inkijk.

Daarbij moet je nog gordijnen hebben voor 's avonds.
Ik weet niet hoe die dingen heten maar het lijkt het meeste op stoffen luxaflex maar dan kun je ze zowel van boven als beneden optrekken...dat zie ik bij buren in de straat (ook jaren 30 woning met zon mooie erker) Die hebben het op de hoogte waar je normaal gesproken plakplastic hangt....

Iemand een idee wat ik bedoel?
http://images.kapaza.com/photos/6000000/6038191.jpg

zoiets?....
Ik heb de muurverf er met een patroonroller opgemaakt.

Staat, vind ikzelf, heel leuk.

Het gaat er erg makkelijk vanaf.

Te makkelijk, dat is ook een beetje het probleem.

Ik heb kinderen van o.a. één en twee en die zitten er de hele tijd aan met hun vingers. Als er dan aan die kleine vingers sap/banaan/koek/snot/kwijl/vulmaarietsviesenvochtigs in.. zit, dan krijg je vlekken.

Ik kan mijn raam nu ook alleen maar met glassex schoonmaken.

Erg leuk dus, maar bewerkelijk.

Daarom nu iets anders graag!
deze gelukkig meisje?

link gaat niet echt goed.... ze noemen het plisségordijnen
mooi, zonnestraaltje, ik ben eruit!

slotje?
...
anoniem_84174 wijzigde dit bericht op 08-01-2010 22:39
Reden: ik loop te klooien...
% gewijzigd
Oh Ram , het zal er ongetwijfeld leuk uitzien, anders liet je het er niet opzitten hoor . Maar ik kan me er niks bij voorstellen (creatief hoor).
quote:reisa1978 schreef op 08 januari 2010 @ 22:28:

Krijg je muurverf op je ramen er nog (makkelijk) af als het is opgedroogd?

ja hoor, ik heb plakkaatverf op mijn ramen geschilderd voor kerst. Krijg je er makkelijk af, net zoals latex.

Kun je ook doen, elke maand iets zelf erop schilderen of een nieuwe kleur kiezen.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
oh...welke bedoel je ram?
Ohhhh, wat een leuk idee! Gewoon op het raam schilderen.

Ik denk dat ik dat na het weekend ook maar eens uit ga proberen!

Wat je ook kunt doen als 'raambekleding' (lekker retro) heel veel verschillende planten in nog verschillendere potten zetten (al dan niet allemaal in de zelfde kleur geverfd) Net als vroeger de hele vensterbank vol met planten. Kunnen de kids gelijk niet meer met hun plakvingers aan het raam komen (ze moeten namelijk eerst langs de kacktus en de vleesetende plant)
Mijn buurvrouw heeft Zwart gespoten Webbing voor het raam, dat is een soort radiatorbekleding:

Staat erg mooi

je kan het bij de DHZ winkel kopen.
Bij 'n bedrijf waar ik heb gewerkt was de binnenzijde van de ramen van een of andere folie voorzien zodat je wel naar buiten kon kijken (alsof er niks voor het raam zat) maar je aan de buitenkant niet naar binnen kon kijken.
@elninjoo: heb je enig idee hoe dat heet? Zou ik ook wel op mijn badkamerraam willen hebben.
http://www.cattenstart.nl/shopgil_IV.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Flauwegeit schreef op 08 januari 2010 @ 23:07:

@elninjoo: heb je enig idee hoe dat heet? Zou ik ook wel op mijn badkamerraam willen hebben.Is dat niet van dat spiegelfolie wat zo ook op van die grote kantoorflats plakken om de warmte buiten te houden? Of bij de supermarkt op het raam van het kantoortje?

one way mirror folie of privesie folie
Ik zou met kleine kinderen niet voor plissegordijnen gaan omdat je eventuele vieze handjes er nooit meer afkrijgt. Ik zou dan toch echt voor iets als luxaflex gaan, wat je schoon kunt maken. Of wasbare gordijnen.
Kusunum, goede tip. Ik ga eens verder googelen. Had ik al eens geprobeerd maar toen kreeg ik niets boven water.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven