Wat voor raskat is dit?
vrijdag 29 november 2013 om 13:19
Voor mijn moeder ben ik op zoek naar een raszuivere maine coon kitten , ik heb er eentje op marktplaats zien staan :
http://www.marktplaats.nl ... 45c5889d4&previousPage=lr
Kan iemand mij vertellen wat voor ras deze kitten is ?
Ik heb er zelf namelijk erg weinig verstand van en mijn moeder denkt dat het geen maine coon kitten is
http://www.marktplaats.nl ... 45c5889d4&previousPage=lr
Kan iemand mij vertellen wat voor ras deze kitten is ?
Ik heb er zelf namelijk erg weinig verstand van en mijn moeder denkt dat het geen maine coon kitten is
vrijdag 29 november 2013 om 13:22
vrijdag 29 november 2013 om 13:24
Huisdieren moet je NOOIt op Marktplaats kopen. Daar zitten oplichters en mensen die hun beesten bijvoorbeeld uit fokfabrieken in Polen halen, vol met ziektes en 1 en al ellende.
Neem contact op met een cattery van Maine Coons via de fokvereniging. Dan weet je zeker dat het beest volgens de voorschriften verwekt is en er goed voor is gezorgd.
Raskatten zijn trouwens erg duur, zo iemand op Marktplaats speelt daarop in.
Neem contact op met een cattery van Maine Coons via de fokvereniging. Dan weet je zeker dat het beest volgens de voorschriften verwekt is en er goed voor is gezorgd.
Raskatten zijn trouwens erg duur, zo iemand op Marktplaats speelt daarop in.
vrijdag 29 november 2013 om 13:28
Ik ben geen tegenstander van dieren op marktplaats mits goed onderzocht waar ze vandaan komen. Onze konijnen en katten komen allen bij de boer vandaan om de hoek dus is bekend.
Raskatten daarentegen zou ik niet op marktplaats kopen, Je krijg geen garanties betaald mogelijk veel te veel voor een lapjeskat en zijn vaak, als het raskatten betreffen, veel te ver doorgefokt.
Als je het geld wilt uitgeven aan een raskat ga dan naar een erkende fokker.
Raskatten daarentegen zou ik niet op marktplaats kopen, Je krijg geen garanties betaald mogelijk veel te veel voor een lapjeskat en zijn vaak, als het raskatten betreffen, veel te ver doorgefokt.
Als je het geld wilt uitgeven aan een raskat ga dan naar een erkende fokker.
vrijdag 29 november 2013 om 13:30
Een kat kopen via marktplaats vind ik ook niet zo'n strak plan, maar nog even los daarvan vind ik 400 euro absurd duur voor een kat die geen papieren heeft en niet eens is ingeënt.
Wat moet er dan zoveel geld kosten denk ik dan.
Als je echt veel geld over hebt voor een kat dan zou ik naar een erkende fokker gaan, dan weet je al beter wat je krijgt.
En anders gewoon naar het asiel, daar zitten ook lieve katten en in de meeste asiels worden de katten standaard gesteriliseerd/gecastreerd, ingeënt, gechipt, ontwormd en ontvlooid, je krijgt de kat dus "kant en klaar" mee.
Wat moet er dan zoveel geld kosten denk ik dan.
Als je echt veel geld over hebt voor een kat dan zou ik naar een erkende fokker gaan, dan weet je al beter wat je krijgt.
En anders gewoon naar het asiel, daar zitten ook lieve katten en in de meeste asiels worden de katten standaard gesteriliseerd/gecastreerd, ingeënt, gechipt, ontwormd en ontvlooid, je krijgt de kat dus "kant en klaar" mee.
vrijdag 29 november 2013 om 13:32
vrijdag 29 november 2013 om 13:36
NIET Doen Niet doen Niet doen.....dit kitten heeft waarschijnlijk geen paspoort/stamboom en word niet geshipt tenminste dat haal ik uit de link = dan dus geen Maine Coon. ...je word flink opgelicht voor meer dan 300euro voor een htk betalen. Tevens zijn de foto's zo slecht dat je hier helemaal niks uit kunt halen. Een vooraanstaand fokker zou zijn kittens nooit op deze manier op marktplaats zetten.
Ga aub via de rasverneging kijken. Ikzelf heb ook 4 coons en als ik af en toe de verhalen hoor van mensen die niet eerst goed hebben gekeken waar een raskat aan moet voldoen...bah bah bah.
Neem anders even een kijken op het maine coon forum http://www.mainecoon.nl/nl/interactief/forum/
Ga aub via de rasverneging kijken. Ikzelf heb ook 4 coons en als ik af en toe de verhalen hoor van mensen die niet eerst goed hebben gekeken waar een raskat aan moet voldoen...bah bah bah.
Neem anders even een kijken op het maine coon forum http://www.mainecoon.nl/nl/interactief/forum/
vrijdag 29 november 2013 om 13:37
Een kat is pas een raskat als er een stamboom (bekend en gedocumenteerd) is.
Het gezin waar onze katten zijn geboren hebben we gevonden via marktplaats, maar ik heb in onze zoektocht ook heel veel oproepen links laten liggen omdat ik er geen goed gevoel bij had (arme beestjes).
We zijn, voordat we ze gingen halen, twee keer bij het gezin langs geweest omdat we het belangrijk vonden dat het goed zat. Het asiel en de kittenopvang hadden op dat moment geen match voor ons...
Het gezin waar onze katten zijn geboren hebben we gevonden via marktplaats, maar ik heb in onze zoektocht ook heel veel oproepen links laten liggen omdat ik er geen goed gevoel bij had (arme beestjes).
We zijn, voordat we ze gingen halen, twee keer bij het gezin langs geweest omdat we het belangrijk vonden dat het goed zat. Het asiel en de kittenopvang hadden op dat moment geen match voor ons...
vrijdag 29 november 2013 om 13:39
vrijdag 29 november 2013 om 15:02
vrijdag 29 november 2013 om 17:46
Ik vind de paniek om marktplaats katten lichtelijk overdreven. Ik heb zelf ook een raskat van marktplaats - van een fokker die keurig is aangesloten bij een rasvereniging. Uiteraard heeft de kat zelf ook een officiële stamboom meegekregen. Je moet alleen het kaf van het koren scheiden op marktplaats.
In dit geval zou ik het vooral niet doen: geen stamboom = geen raskat. En voor een niet-raskat die ook niet is ingeënt en gechipt is 300 euro een belachelijk bedrag. Als je de kosten van het enten en chippen erbij optelt, is een raskat slechts een fractie duurder dan dit beestje.
In dit geval zou ik het vooral niet doen: geen stamboom = geen raskat. En voor een niet-raskat die ook niet is ingeënt en gechipt is 300 euro een belachelijk bedrag. Als je de kosten van het enten en chippen erbij optelt, is een raskat slechts een fractie duurder dan dit beestje.
If Yoshi manages to find Yoshi's Wings, it will turn into a Blue Yoshi and fly up to a bonus stage.
vrijdag 29 november 2013 om 20:16
Op MP staan best leuke katten maar een echte raskat met stamboom moet je bij een erkende fokker halen!
Ik heb onlangs via MP een poes van anderhalf overgenomen van een mevrouw. Ben op bezoek geweest en heb veel info gevraagd. Bijv: Het adres van de dierenarts waar ze geholpen en geent is. Alles was keurig in orde, de mevrouw is bij mij thuis geweest en we hebben contact via de mail hoe het gaat.
Kijk eens in het asiel, daar zitten vaak ook raskatten!
Ik heb onlangs via MP een poes van anderhalf overgenomen van een mevrouw. Ben op bezoek geweest en heb veel info gevraagd. Bijv: Het adres van de dierenarts waar ze geholpen en geent is. Alles was keurig in orde, de mevrouw is bij mij thuis geweest en we hebben contact via de mail hoe het gaat.
Kijk eens in het asiel, daar zitten vaak ook raskatten!