Wat voor tuinset hebben jullie?
zondag 11 april 2010 om 11:58
Morgen gaan we een nieuwe tuinset kopen, na er een tijdje voor gespaard te hebben. Leuk! Ik ben er alleen nog steeds niet uit welke het nou moet worden...aluminium, hardhout, teakhout etc.
Aluminium is denk ik wel het sterkst alleen vind ik het niet zo mooi. Maar hardhout verkleurd weer heel erg. Ik weet niet of dat ook voor teak hout geld.
Wat vinden jullie mooi en hebben jullie/ hoe bevalt dat? / waar koop je het?
Alvast bedankt!!
Aluminium is denk ik wel het sterkst alleen vind ik het niet zo mooi. Maar hardhout verkleurd weer heel erg. Ik weet niet of dat ook voor teak hout geld.
Wat vinden jullie mooi en hebben jullie/ hoe bevalt dat? / waar koop je het?
Alvast bedankt!!

zondag 11 april 2010 om 12:05
Wij hebben gekozen voor weinig onderhoud en niet te duur. We hebben een sloophouten eettafel en stoelen/bankjes. Je zet het neer en hoeft er verder niets meer aan te doen. En als het over een paar jaar niet mooi meer is dan halen we gewoon weer wat anders.
Het nadeel van hardhout en teak vind ik dat je het moet onderhouden. Wij vergeten dat soort dingen altijd en dat is zonde van je kostbare set.
Het nadeel van hardhout en teak vind ik dat je het moet onderhouden. Wij vergeten dat soort dingen altijd en dat is zonde van je kostbare set.
zondag 11 april 2010 om 12:06
Wij hebben teakhout. En dat halen we elke winter naar binnen, en voordat het weer opgezet wordt worden ze royaal ingesopt met olie. Dat doen de kinderen met dikke verfkwasten trouwens, die vinden dat leuk om te doen en geen mama die zeurt dat je voorzichtig moet zijn met knoeien (meubels staan dan op het gras).
Die loungesets vind ik helemaal geweldig, maar lijken me niet handig met eten, en dat is toch wat wij in de zomer buiten altijd doen.
Kunststof wil ik niet meer hebben, ik laad mezelf op ´s zomers, als ik in een kunststof stoel heb gezeten krijg ik al een electrische schok van de kraan... niet fijn.
Die loungesets vind ik helemaal geweldig, maar lijken me niet handig met eten, en dat is toch wat wij in de zomer buiten altijd doen.
Kunststof wil ik niet meer hebben, ik laad mezelf op ´s zomers, als ik in een kunststof stoel heb gezeten krijg ik al een electrische schok van de kraan... niet fijn.
zondag 11 april 2010 om 12:06

zondag 11 april 2010 om 12:11
Wij hebben 2 van die brede lounge-stoelen van zwart vlechtwerk, met witte kussens. En een kleine 'hocker' erbij welke we gebruiken als tafeltje. Daarnaast hebben we een vierkante eettafel van aluminium/rvs? met glasplaat en 4 kleine stoeltjes erbij.
Wij zijn maar met z'n 2en dus we hadden geen grote loungebank nodig, weet je wel zo'n hoek. Hebben daarvoor ook geen plek in de tuin
Wij hebben alles in de super-uitverkoop gekocht na de zomer, een aanrader. Wel bij een speciale winkel hiervoor, want we wilden niet van die Blokker tuinsets die na 1 seizoen al gaan roesten.
Alles behalve de kussens kan de hele winter buiten blijven staan, wij zetten alles een beetje in een hoek. Nu 2 winters overleefd en alles ziet er nog prima uit.
Een aanrader dus om nog even te wachten en in het najaar bij een speciale winkel voor een leuke prijs mooie spullen te kopen! Er waren ook showroommodellen met kleine defecten, ook sterk afgeprijsd.
Succes met je aankopen!
Wij zijn maar met z'n 2en dus we hadden geen grote loungebank nodig, weet je wel zo'n hoek. Hebben daarvoor ook geen plek in de tuin
Wij hebben alles in de super-uitverkoop gekocht na de zomer, een aanrader. Wel bij een speciale winkel hiervoor, want we wilden niet van die Blokker tuinsets die na 1 seizoen al gaan roesten.
Alles behalve de kussens kan de hele winter buiten blijven staan, wij zetten alles een beetje in een hoek. Nu 2 winters overleefd en alles ziet er nog prima uit.
Een aanrader dus om nog even te wachten en in het najaar bij een speciale winkel voor een leuke prijs mooie spullen te kopen! Er waren ook showroommodellen met kleine defecten, ook sterk afgeprijsd.
Succes met je aankopen!
zondag 11 april 2010 om 12:25
Wij hebben een grote tafel van een soort aluminium met een houten tafelblad die je er uit kunt halen in de winter. de stoelen zijn ook van aluminium. Stoelen en tafel zijn onderhoudsvrij m.u.v. het tafelblad. Dat halen we er uit in de winter en aan het begin van seizoen schuren we die op en zetten het in de olie. het is alleen het blad dus snel klaar.
De tafel staat altijd buiten en de stoelen halen we 's avonds binnen. Puur uit voorzorg hoor. Ze zeggen dat ze niet roesten, maar ik ga het niet testen. De set was ongeveer Euro 700 dus ik wil er nog lang van genieten.
De tafel staat altijd buiten en de stoelen halen we 's avonds binnen. Puur uit voorzorg hoor. Ze zeggen dat ze niet roesten, maar ik ga het niet testen. De set was ongeveer Euro 700 dus ik wil er nog lang van genieten.
zondag 11 april 2010 om 12:34
wij hebben dus ook altijd plastic tuinsets gehad maar ik wilde nu dus echt iets anders.
Lounge-sets vind ik ook mooi! Maar inderdaad, we eten vaak buiten en dan lijkt het me niet zo handig. We hebben ook 2 kinderen en bord op schoot is niks.
Misschien kopen we 2 lounge stoelen voor in een nisje.
Verder neig ik toch naar teak hout. Ik vind dat wel sfeervol.
Foto's altijd leuk!!
Lounge-sets vind ik ook mooi! Maar inderdaad, we eten vaak buiten en dan lijkt het me niet zo handig. We hebben ook 2 kinderen en bord op schoot is niks.
Misschien kopen we 2 lounge stoelen voor in een nisje.
Verder neig ik toch naar teak hout. Ik vind dat wel sfeervol.
Foto's altijd leuk!!

zondag 11 april 2010 om 16:58
Hier staat een teakhouten tafel - 6 persoons. Helaas geen plek om het in de winter binnen te zetten, dus hij moet wel weer even onder handen genomen worden. Het was een dure jongen, en ik verwacht dan ook dat hij jaaaaaren mee gaat. Om de prijs te compenseren staan er 6 tuinstoelen van de hema omheen - van die strakke grijze stoeltjes. Die pasten wel in de schuur, opgestapeld, dus die blijven mooi. Het past prima bij elkaar (sorry, geen foto)
Wij konden maar geen mooie stoelen vinden, vandaar dat we bij de hema-stoelen uit kwamen (hema rules!!). Die gevlochten stoelen zijn zo groot dat er dan maar 4 omheen passen, we wilden ook niks met kussens (want het gaat altijd regenen als je ze net die ene keer vetgeet binnen te halen) en geen RVS.
Wij konden maar geen mooie stoelen vinden, vandaar dat we bij de hema-stoelen uit kwamen (hema rules!!). Die gevlochten stoelen zijn zo groot dat er dan maar 4 omheen passen, we wilden ook niks met kussens (want het gaat altijd regenen als je ze net die ene keer vetgeet binnen te halen) en geen RVS.

zondag 11 april 2010 om 17:04
Hier een houten tafel met stoelen. Tafel kan op 2 groottes: ideaal! Als we met z'n 2en zijn een klein tafeltje, en als we eters krijgen een grote tafel. (ook erg handig met opbergen swinters) Hebben ook zo'n betonnen bbq / haard, dus al heel wat gezellige avondjes in de tuin gehad. Er zit iets meer onderhoud aan (elk voorjaar even in de olie) maar ik vind dat niet veel werk. Het weegt voor ons niet op tegen kunststof, dat vind ik echt niet mooi... hout vind ik een stuk mooier en sfeervoller. Paar mooie kussens erin... laat de zomer maar komen!!

maandag 12 april 2010 om 09:22
Een vriendin van mij heeft haar houten binnentafel behandeld met bootlak en deze gaat naar buiten. Voor binnen heeft zij een nieuwe tafel gekocht.... misschien een tip/idee.
Zelf hebben wij een lounge set. Vergroot met 2 extra zit delen, dus heeeeerlijk. Laat de zon maar komen!!
Tja.. eten is natuurlijk wel lastiger, maar voor de kids heb ik 2 klein (houten/simpele) stoeltjes die bij de lage tafel kunnen, dus daar kunnen hun prima eten. Zelf dan met een bord of dienblad op schoot. Gaat goed.
Hiervoor een teak set gehad. Na 2 jaar met de hand schoonmaken deden wij het daarna met de hogedrukspuit. Werd hij mooi schoon van Ook iets ruwer, maar dat vondenwij niet erg. Event. zou je dan een licht scheurpapiertje overheen kunnen doen.
Mocht je iid de tijd/geduld hebben dan kopen na de zomer. Kan een hoop schelen.
Zelf hebben wij een lounge set. Vergroot met 2 extra zit delen, dus heeeeerlijk. Laat de zon maar komen!!
Tja.. eten is natuurlijk wel lastiger, maar voor de kids heb ik 2 klein (houten/simpele) stoeltjes die bij de lage tafel kunnen, dus daar kunnen hun prima eten. Zelf dan met een bord of dienblad op schoot. Gaat goed.
Hiervoor een teak set gehad. Na 2 jaar met de hand schoonmaken deden wij het daarna met de hogedrukspuit. Werd hij mooi schoon van Ook iets ruwer, maar dat vondenwij niet erg. Event. zou je dan een licht scheurpapiertje overheen kunnen doen.
Mocht je iid de tijd/geduld hebben dan kopen na de zomer. Kan een hoop schelen.

maandag 12 april 2010 om 09:54
Zo'n zwartgevlochten loungeset. We hebben afgelopen zomer een bank en een hocker gekocht. De kussens hebben we van de winter wel binnen gehad, maar verder is de rest buiten blijven staan zonder plastic eroverheen en het ziet er nog tip top uit allemaal. We hebben het nog nooit hoeven schoonmaken en kwalitatief gezien is het nog helemaal in orde ondanks de strenge winter.
maandag 12 april 2010 om 10:01
Wij hebben vorig jaar in de uitverkoop een loungeset gekocht. Zo'n heerlijke hoekbank met ontzettend dikke kussens. Ook daarvoor gekozen, omdat je vaker zit te relaxen buiten dan te eten.
Bovendien konden we geen mooie eettafel en stoelen vinden, behalve voor een paar duizend euro... Tja, en dat vindt ik wel wat te duur, 1800 euro voor een tafel en dan moeten de stoelen er nog bij.
Voor als we wel buiten eten hebben we een betonlook setje gekocht, met een tafel en vier krukjes. Kussentjes er op en je kunt prima zitten te eten.
Bovendien konden we geen mooie eettafel en stoelen vinden, behalve voor een paar duizend euro... Tja, en dat vindt ik wel wat te duur, 1800 euro voor een tafel en dan moeten de stoelen er nog bij.
Voor als we wel buiten eten hebben we een betonlook setje gekocht, met een tafel en vier krukjes. Kussentjes er op en je kunt prima zitten te eten.