Water in de auto

01-12-2013 13:56 18 berichten
Vanmorgen merkte ik tot mijn schrik dat er in de auto, op de bestuurdersplek, water staat. Ik had al eerder eens het vermoeden dat mijn pedalen nat waren, maar nu komt er gewoon echt een plasje als je op de bekleding drukt. Het is doorweekt!

Ik heb gegoogeld en gezien dat het verschillende oorzaken kan hebben. Morgen dus maar naar de garage, maar ik baal er behoorlijk van. Hoe weten die apparaten toch dat je net je dertiende maand hebt gekregen?! Ik heb altijd dat soort grappen in mei (vakantiegeld) of november

Wat zou dit gaan kosten? Ze hebben laatst mijn radiateur vervangen, kan dit een gevolg zijn van die reparatie?
Alle reacties Link kopieren
Heb je geen lekkage bij je deur? Het heeft flink geregend vannacht!
Is dat zo? Volgens mij was het hier droog vannacht (Hoofddorp). Waar kan ik dat opzoeken?
Weeronline? Al kijkt die volgens mij alleen in de toekomst? Als je fiets buiten heeft gestaan is die meestal de ochtend erna ook nog nat dus daar even naar kijken en de blaadjes aan planten en bomen ook
Als je fiets buiten staat wordt ie nat van de dauw, wil niet zeggen dat het geregend heeft.

TO, als je weet waar de radiateur zit kun je de vraag beantwoorden.

Zit er ook een luchtje aan het water? Zitten er geen blaadjes in de goot bovenaan de motorkap zeg maar? Raam opgestaan? Hoe is het me de deurrubbers? Heb je airco?
Er zit geen luchtje aan het water, het voelt wel een beetje vettig. Volgens mij zitten er geen blaadjes bovenin de motorkap, maar ik kan straks wel even aan iemand vragen om daarin te kijken.
er is ook een topic van de ANWB hier, kun je alle autovragen stelln
Heb ik onlangs ook gehad, maar dan aan de passagierskant. De mat was echt zeiknat, ook als het niet had geregend.

Ik had al visioenen van lekkage, dure reparaties etc.

Bleek de afvoer van de airco te lekken, omdat iemand op de passagiersplek daar blijkbaar met zijn voeten tegenaan heeft gezeten en er iets verschoven is/scheef is gaan zitten waardoor de boel is gaan lekken.

Koste me slechts ¤ 40 en het is nu weer opgelost!
quote:Dahlia74 schreef op 01 december 2013 @ 14:08:

Zit er ook een luchtje aan het water? Zitten er geen blaadjes in de goot bovenaan de motorkap zeg maar? Raam opgestaan? Hoe is het me de deurrubbers? Heb je airco?

Misschien is het een cabrio?
Ik heb geen airco, dus dat kan het gelukkig niet zijn.
quote:betjebig schreef op 01 december 2013 @ 14:44:

Ik heb geen airco, dus dat kan het gelukkig niet zijn.

Welk model auto is het? Misschien is het iets wat vaker voorkomt bij een bepaald type
Bij mijn oude Fiesta bleek die nattigheid onder de pedalen te komen door verstopte afvoergootjes tussen motorkap en voorruit.
Het is een Peugeot 206 SW. Ik ga zo toch eens naar die bak onder de voorruit kijken, of daar iets verstopt is.
Misschien is de bodemplaat doorgerot. Of is het echt op de bestuurdersstoel?
Het heeft vannacht in Hoofddorp en omstreken zeker geregend
Het kunnen je raamrubbers zijn.
Ik had dat ook laatst, bij de passagiersstoel. Er bleek een flesje Spa onder de stoel te liggen en die was gaan lekken
Sommige modellen van Peugeot hebben lekkages bij de dakdragers, daar zou het ook nog vandaan kunnen komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven