Waterkoker bodem stuk?

14-10-2019 19:07 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zag net dat de bodem van mijn waterkoker niet meer egaal is. Er zitten wat zilverkleurige plekken net zoals bij een beschadiging van tefalpan bijvoorbeeld. Ik gebruik em al jaren ook voor de kinderen maar maak me nu beetje zorgen over eventuele deeltjes in het water.
Heb je m al es ontkalkt?
Alle reacties Link kopieren
Bij twijfel zou ik een nieuwe kopen. Zo duur zijn ze niet.
Kalkaanslag. Gooi er eens half azijn , half water tot maximaal en zet hem aan. Na het koken er een nachtje weken en goed inspelen erna. Keukenazikm kan prima, schoonmaakazijn ook als je daarna goed spoelt.
Alle reacties Link kopieren
Niets aan de hand. Gewoon kalkaanslag en dat is doodnormaal bij een waterkoker.
Het is niet zo dat er stukjes anti-aanbak loslaten want dat zit er niet eens in. Je ziet gewoon het normale metaal dat niet is aangeslagen met kalk.
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
Alle reacties Link kopieren
Sensitivenoodle schreef:
14-10-2019 19:11
Kalkaanslag. Gooi er eens half azijn , half water tot maximaal en zet hem aan. Na het koken er een nachtje weken en goed inspelen erna. Keukenazikm kan prima, schoonmaakazijn ook als je daarna goed spoelt.
Dit.... maar dan citroensap ipv azijn... (mag gewoon uit zo'n flesje)
Alle reacties Link kopieren
En als je het niet meer vertrouwt, dan heb je voor 20 euro een nieuwe bij de Blokker. Wat is het probleem?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Magick88 schreef:
14-10-2019 19:34
Dit.... maar dan citroensap ipv azijn... (mag gewoon uit zo'n flesje)
Waarom?
Alle reacties Link kopieren
Net citroensap gekookt drie keer en de bodem is weer zilver ipv bruin oeps hihih :lol:
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
14-10-2019 19:35
Waarom?
Werkt nog beter en minder vies in de the in het geval je vergeet goed af te spoelen.
Echt met citroensap krijg je echt alle aanslag en kalk weg. Net als nieuw.
Leve het VIVA-forum, voor alle Oma weet raad adviezen.

En geen Dasty in de waterkoker gooien hè?
Alle reacties Link kopieren
Had je dat ding dan dus al jaren niet ontkalkt?
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Deniece1980 schreef:
14-10-2019 19:44
Net citroensap gekookt drie keer en de bodem is weer zilver ipv bruin oeps hihih :lol:
dan is je water ook een stuk sneller warm nu :D
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
14-10-2019 19:35
En als je het niet meer vertrouwt, dan heb je voor 20 euro een nieuwe bij de Blokker. Wat is het probleem?
Dat je niet zomaar wat nieuws koopt terwijl er niks mis is met het oude?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
14-10-2019 19:35
En als je het niet meer vertrouwt, dan heb je voor 20 euro een nieuwe bij de Blokker. Wat is het probleem?
Dat we alles maar weggooien omdat de kleur ons niet bevalt terwijl het nog prima 15 jaar meekan, sorry, maar dat is wel een beetje een probleem.

Ik ben blij dat TS er inmiddels uit is en met een scheutje azijn weer een zo goed als nieuwe waterkoker heeft. Daar wordt ik toch echt blijer van dan weg-weg-weggooien.
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
SteunEndeToeverlaet schreef:
14-10-2019 23:21
Dat we alles maar weggooien omdat de kleur ons niet bevalt terwijl het nog prima 15 jaar meekan, sorry, maar dat is wel een beetje een probleem.

Ik ben blij dat TS er inmiddels uit is en met een scheutje azijn weer een zo goed als nieuwe waterkoker heeft. Daar wordt ik toch echt blijer van dan weg-weg-weggooien.
+1

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven