We tetteren verder over onze dieren

15-03-2010 18:55 3001 berichten
Al weer het 3e topic! Dames, we doen het goed. Dit wordt het topic van de kittens!

En om hem als eregast er bij te houden, Kootje. De reden voor ons leuke topic.

Vorige topic
Wat een schatjes! Ik ben gek op lapjeskatten en jij hebt een mooi exemplaar. Lief koppie. En wat is dat toch een heerlijk plekkie voor katten, het toetsenbord van de laptop...
Alle reacties Link kopieren
Ja, heerlijk

Nouja, wel lekker warm
Ze zijn erg leuk! En ze liggen ook heerlijk met zijn allen op bed .

Zo samen in een iets te krap mandje komt me wel bekend voor trouwens, meet Forest en Faith:

En Olivier:

Goooodmorning Sunshine(s)

Ik heb echt heel vlug even bijgelezen maar zal het later effe beter doen. Ik zit met een kwak haarverf in mijn haar te typen. Heb echt gewoon de hele nacht lopen spoken. Kon totaal niet slapen, ik had net zo goed naar mijn werk kunnen gaan, was om 6 uur nog klaarwakker. Gisteravond lekker met G naar de mall geweest, daar lekker een hapje gegeten, folders opgehaald over California en Disney en toen boodschappen en op huis aan. Nog een poosje met de kids opgezeten, die waren (incl. leenkind) aan het Risk'en, supergezellig allemaal. Maar eenmaal in bed was ik zo hyper dat ik dus niet kon slapen. Kwam Pommels ook nog niet thuis, dus lig ik daar natuurlijk ongemerkt ook nog op te wachten, was ie er om 4 uur nog niet, heb ik maar even ge-sms't, bleef ie bij een vriend slapen, tja....Ik ben wat dat betreft gewoon gauw ongerust.

Moest nog even achter mijn oren krabbelen toen ik iets las over naar je ouders gaan met Pasen. Ik heb dit soort dillema's nooit gekend omdat mijn ouders al zo jong waren overleden en met G's ouders hebben we nooit goed contact gehad. Nu zit ik zelf in een situatie dat onze kids uitvliegen en ben ik soms ook wel bang om zo'n dwingende moeder te worden, 't is zooo gezellig om ze allemaal om mij heen te hebben..... Maar ik zal mijn best doen om mijn oer gevoelens onder controle te houden.

Ratteke, meid wat ben jij toch stoer. Wees trots op jezelf!!!!

Pilous wat een superfoto's.

Wie wilde er ook alweer een collage maken? Ik zoek het zo wel even op, ik vind het een superidee!

Nou ga mijn koppie maar eens uitspoelen!
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
Haha, olivier met zijn dikke kont
Hallo Annekeg, jou ben ik nog nooit ergens tegen gekomen

Wat voor kleur ben je na het uitspoelen?

Ohja... Pasen... Morgenavond bij mijn ouders eten en zondagochtend bij ouders van vriend eten. Ik vind het altijd wel gezellig. Het is alleen met Pasen en Kerst een 'verplichting', maar ik ben blij dat de papa's en de mama's nog leven. En meestal valt het wel mee en vaak ook gewoon gezellig.
Heb Zoë even bij man geparkeerd, kan ik even bijlezen

Over de paas: wij zouden zondag naar mijn ouders en daarna naar een housewarmingparty bij vrienden, maar als ik Zoë zo met d'r kap overal tegenaan zie knallen vraag ik me af of het wel een goed idee is haar alleen thuis te laten zo lang... Even kijken hoe het uitpakt.

Bij m'n ouders op bezoek heb ik wel veel zin in. Is geen verplicht nummer gelukkig, gewoon gezellig kopje koffie doen, wat lekkers er bij, beetje kletsen.

Tweede paasdag naar m'n schoonouders. Iets meer verplicht nummer, iets minder gemakkelijk allemaal maar vaak toch wel gezellig.

@ Ratteke: Champix had ik ook al goede dingen over gelezen. Maar omdat man en ik allebei al de nodige medicijnen moeten slikken ben ik er wat huiverig voor. Misschien maar eens met de huisarts gaan overleggen.

@ Biebelie: leuk idee van die collage! Ik zal eens kijken voor een leuke foto!

@ Tiddles: wat lief dat je die pleegpoes opvangt, al was het in dit geval maar heel eventjes. Doe je dat vaak, dieren tijdelijk opvangen?

Ik vind trouwens dat je maar weinig fouten maakt in je spelling, of ze vallen me gewoon niet op,dat kan natuurlijk ook

@ Splinter: om die foto van Biebelie!!

@ Pilous: welkom!! Wat een leuke foto's van je katten, zo heerlijk ontspannen!!

Nog even 'n fotootje spammen van onze nieuwe lamp zielige Zoë:

Iets anders
Hai Babsjuh,

Wat een snoetje heeft Zoë. Waarom is ze geopereerd?
Ah gossie Babs.... wat zielig! Nodig maar oh zo onhandig. Wel een chique zwart randje er om heen.
Ik wil mijn eerdere post ook nog wel even nuanceren eigenlijk, want ik ben absoluut blij dat mijn ouders er nog zijn en dat we over heel veel dingen goed kunnen praten en lachen. En dat ik mezelf in allebei herken, dat zeker ook. En gelukkig zijn ze ook steeds actiever geworden met eigen activiteiten in plaats van (mijn moeder) bijna 100% focus op het gezin.

Waar ik moeite mee heb is dat ze bepaalde verwachtingen hebben, die niet duidelijk uitspreken maar wel teleurgesteld reageren als je er niet aan voldoet. En die teleurstelling uiten ze dan meestal bij mijn broer over mij en viceversa. Na een heftige aanvaring gaat dat wel iets beter, maar het blijft een moeilijk punt.

Anneke, je komt op mij nooit dwingend over hoor! En het scheelt al dat je van onze generatie bent, veel meer gewend om ook een eigen leven te hebben en daar ook voldoening uit te halen. Mijn moeder is midden 70 en behoorlijk conservatief.

Is de kleur weer geworden wat je wilde??
Hé Ploeske!! Wat leuk om jou hier tegen te komen, was je een beetje uit het oog verloren! Welkom, 't is reuze gezellig hier Leuke katten heb je ook, ik wist helemaal niet dat je er 4 had (die koikarpers wist ik dan weer wel).

Ratteke, wat lekker dat het zo goed met je gaat! En agossie, arme Zoë, nu weer met lampenkap. Kan je niet een sfeervol schemerlichtje er in hangen? Gewoon, voor de gezelligheid

Anneke, hoe kom je zo hieperdepieper?

Haha TH, heeft Olivier nou gewoon zijn achterpoot tegen de muur aan gezet? Maf beest.

Hier zijn we lekker rustig het weekend ingegaan. Lekker ff samen gedut (Olief was eerder thuis), oersimpele broodjes hamburger gegeten, kaarsjes aan en Poekels op de bank/schoot (Puk was zo aan het friemelen op mijn schoot dat hij er zo pardoes vanaf rolde - en dan rondkijken van 'wie deed dat?') Megafles Baileys en veel bier en allerlei lekkers in de koelkast dus wij kunnen bij wijze van spreken ingesneeuwd raken
Ik ben mijn eigen bananenschil
Talkinghead, ik herken het wel hoor. Ouders kunnen tenenkrommend zijn. En hoge verwachtingen hebben. En je persé willen zien. Maar dat komt omdat je hun kind bent. Voor mij werkt dat prima om te relativeren. Dan vis ik mijn zonnige gezicht van de bovenste plank en ga op pad. Meestal is het ook gewoon gezellig
Oh ja, die foto van Bieb, hihihi. Ben benieuwd of ze zo hier voorbij reed naar in-de-buurt-van-Olijvendorp (ik zie dit nu ineens helemaal voor me )
Zoë weet wel heel goed dat ze heeeeeeeel erg zielig is, dat koppie is er echt op gericht om heel veel aandacht te gaan krijgen dit weekend.

Las foto van Biebelie dus even terug gebladerd:
@ Pilous: Zoë is 2 weken geleden gesteriliseerd. Daarna ging het op zich goed, maar vandaag bleek in de buik een bloeduitstorting te zitten èn ze heeft een flinke krabwond in d'r nek. Tja, dan moet het helaas maar even zo...

@ Ratteke: bij gebrek aan lakleren pumps nam Mevrouw ook wel genoegen met een lakleren randje aan d'r kap Ssstt... niet verder vertellen: is ordinair plastic dat randje, maar dat weet ze niet
Iets anders
quote:Olijfje_ schreef op 02 april 2010 @ 21:49:

En agossie, arme Zoë, nu weer met lampenkap. Kan je niet een sfeervol schemerlichtje er in hangen? Gewoon, voor de gezelligheid *proest* man loopt d'r al de halve middag achterna met een spaarlamp, de geinponem
Iets anders
Olijf en Bieb Dan zit ik hier zéker goed

Hoe bevalt het getrouwde leven Olijf? Nog geen spijt? Hoe gaat het met de B12, heb je er baat bij?
quote:Pilous schreef op 02 april 2010 @ 21:50:

Talkinghead, ik herken het wel hoor. Ouders kunnen tenenkrommend zijn. En hoge verwachtingen hebben. En je persé willen zien. Maar dat komt omdat je hun kind bent. Voor mij werkt dat prima om te relativeren. Dan vis ik mijn zonnige gezicht van de bovenste plank en ga op pad. Meestal is het ook gewoon gezellig

Ik wilde dat ik dat kon. Ik heb ooit geprobeerd haar uit te leggen dat hoe harder ze 'dwong' hoe harder ik niet wilde. Ik wil best naar mijn ouders maar omdat ik dat wil en niet omdat ik moet of omdat dat van me verwacht wordt.

Rationeel gezien weet ik dat ze het leuk en fijn vinden om mij en mijn vriend te zien. Ik ben hun kind, enige dochter én de jongste.

Maar mijn moeder is een geval apart. Zacht uitgedrukt. Ze is af en toe de liefste en meest gulle vrouw die ik ken. Alles kan en alles mag. Maar al die gulheid en liefde komt met een prijs. En die wil en kan ik (op dit moment) niet betalen. Maar ik ben nog steeds wel blij dat zij mijn moeder is en niet mijn tante (haar zus) Djeez dát is een portret zeg... daar is mijn moeder niks bij.
Ohw Babs, wat sneu Maar ze speelt het goed ja Werkt het?
Ratteke, wat vervelend. Maar je gaat dus wel?
quote:Babsjuh schreef op 02 april 2010 @ 21:52:

@ Pilous: Zoë is 2 weken geleden gesteriliseerd. Daarna ging het op zich goed, maar vandaag bleek in de buik een bloeduitstorting te zitten èn ze heeft een flinke krabwond in d'r nek. Tja, dan moet het helaas maar even zo...

@ Ratteke: bij gebrek aan lakleren pumps nam Mevrouw ook wel genoegen met een lakleren randje aan d'r kap Ssstt... niet verder vertellen: is ordinair plastic dat randje, maar dat weet ze niet hahaha ik zie het zo voor me.... mét stilettohakje natuurlijk.
En òf het werkt Pilous, en òf het werkt... HM (Hare Majesteit) ligt nu op m'n schoot te zuchten.. Kop op m'n arm... En ik heb d'r al heel vaak op de kattenbak gezet (want met die kap om daar zelf in moeten stappen is nog best een uitdaging zag ik vanmiddag), en ze heeft extra kattenmelk gekregen (met Bach Rescue Druppels, verklaart ook wel de rust nu). Dus zij doet of ze heel zielig is, en ik doe of ik er in trap. Mooie deal toch?
Iets anders
quote:Pilous schreef op 02 april 2010 @ 21:55:

Olijf en Bieb Dan zit ik hier zéker goed

Hoe bevalt het getrouwde leven Olijf? Nog geen spijt? Hoe gaat het met de B12, heb je er baat bij?En nog een keer zwieperdezwaai naar Ploes

Ja, het getrouwde leven bevalt prima! Laatst ons post-it huwelijk gevierd (half jaar getrouwd )

De B12 heeft heel goed geholpen voor mijn haaruitval (heb nu ook weer een mooi hoog gehalte) maar voor de rest is het huilen met de pet op qua cvs/fibro enzo. Ga nu het WIA-traject in. Maar goed, als je mee blijft tetteren (ja toch??? ) dan zal je er vast nog wel het één ander over lezen hier.

Hoest met jou dan?
Ah Babs, wat een hommeltje.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:Pilous schreef op 02 april 2010 @ 21:58:

Ratteke, wat vervelend. Maar je gaat dus wel?

Nee. Ze heeft ook nog niet gebeld. We zijn dus eigenlijk ook niet uitgenodigd. Dat schijnt zo te horen in onze familie. Ik wordt voor mijn broers verjaardag ook altijd gebeld, dat is de uitnodiging. Ik weet niet meer beter.

Maar ik ga nu niet omdat het financieel niet uitkomt en onze Taar is vandaag voor de 2e keer in dr leven ongesteld geworden. Ze gaat altijd mee naar mijn ouders. En omdat jij dr nog niet kent spam ik ff weer een foto

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven