welk dekbed

23-06-2010 17:38 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ga een nieuw dekbed kopen, maar kan niet beslissen tussen dons en synthetisch...ik wil gewoon een lekker dekbed, maar wil er ook niet meer dan 100 euro voor betalen (1-persoons)

Waar slapen jullie onder?
Dons
Dons.
Dons. Moet wel lukken hoor, voor onder de 100 euro, zelfs bij een echte slaapwinkel of woninginrichter.
Ikea is je vriend wanneer je een nieuw dekbed nodig hebt!

Heb de 4-seizoenen uitvoering - dus twee aparte dekbedden. En uiteindelijk gekozen voor synthetisch en dat bevalt prima!
Ik denk dat ik ook voor een 4-seizoenen dekbed gaat.

Ben alleen nog niet uit over de keuze dons/synthetisch. Ik heb wel een donzen kussen en dat vind ik echt geweldig, maar of het zo fijn is om eronder te liggen? Vraag me af of je dan niet van die hele (of juist volle) plekken krijgt.
Hema ,heerlijke dekbedden voor weinig geld.

synthetisch that is..

(miischien wel iets om over na te denken als je voor dons gaat: Is het afkomstig van ganzen die levend geplukt zijn of niet???

Dat is echt de HEL voor die dieren)
quote:biebelie schreef op 23 juni 2010 @ 17:49:

Hema ,heerlijke dekbedden voor weinig geld.

synthetisch that is..

(miischien wel iets om over na te denken als je voor dons gaat: Is het afkomstig van ganzen die levend geplukt zijn of niet???

Dat is echt de HEL voor die dieren)

Ik denk dat ik vanwege de prijs voor eendendons zal moeten gaan.

Maar levend geplukt?????? Is dat echt waar???
quote:Missprincesa schreef op 23 juni 2010 @ 17:50:

[...]

Ik denk dat ik vanwege de prijs voor eendendons zal moeten gaan.

Maar levend geplukt?????? Is dat echt waar???

Ja echt walgelijk om te zien,ik moest er van huilen.

Ze plukken ze kaal en flikkeren ze dan weer het hok in...6 weken wachten en weer hetzelfde....net zolang tot ze geslacht worden.

sommige breken wat tijdens het plukken...boeit niet..
Dons! Ik wil niks anders meer. Je kan je er heerlijk in oprollen. Alle andere dekbedden voelen voor mij nu aan als een plank. Je krijgt er geen rare plekken in hoor. Mijn dekbed is doorgestikt zodat er kleine vierkantjes zijn ontstaan. De dons blijft dus zitten waar hij hoort te zitten.
donzen dekbedden
In zo'n dekbed zitten allemaal schotjes zodat het dons op z'n plek blijft zitten.

Als je je dekbed van een beetje degelijk merk koopt, zoals Ducky Dons of Jade, dan heb je de zekerheid dat het dons niet van levende beesten afkomt.

Bleech, wat is dat triest om te zien.
V&D, wollen dekbed, vier seizoenen. Heerlijk!
Synthetisch, want allergisch voor veren, van een of ander ventje dat hier langs de deur kwam met dekbedden. Kostte 25 euro voor een tweepersoons. Wel een lekkere dikke, want ik ben een koukleum. Slaap zelfs met 30 graden nog onder mijn dekbed.
MILF in the making ;-)
Nooit dons!! Is echt te erg voor woorden dat die ganzen levend geplukt worden.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik heb een synthetische 4 seizoenen van de ikea, heerlijk dekbed!

Aanrader! En voor onder de 100 euro (was rond de 80 volgens mij)

voor lits jemaux of hoe ik dat ook mag schrijven
Paardendeken.
Ja, 4-seizoenen synthetisch dekbed van Ikea. Kun je ook wassen en zelfs met het zomerdekbed heb ik het 's winters lekker warm!
Had dons,maar werd gek van de veren in me muil snachts... toen 4 seizoenen synthetisch anti allergisch gekocht,heerlijk!
Zijde. Meestal redelijk geprijsd bij de HEMA.
Ik slaap onder wol. Wil niet meer iets anders. Al helemaal niet synthetisch. Het enige voordeel daarvan is dat je het makkelijk kunt reinigen. Maar als je een 4 seizoenen dekbed wol haalt kun je de 1 pers. ook rustig in 2 delen in de wasmachine gooien op het wolwasprogramma.
quote:daffyduck schreef op 23 juni 2010 @ 19:25:

Had dons,maar werd gek van de veren in me muil snachts... toen 4 seizoenen synthetisch anti allergisch gekocht,heerlijk!
Ik zou trouwens niet lekker slapen onder een donzen dekbed van levend geplukte dieren. Zijn er ook diervriendelijke donzen dekbedden? Wol is trouwens ook wel te krijgen onder de 100 euro volgens mij. Zeker een 1 pers. moet wel lukken. Wol is wel zwaar. Daar moet je van houden. Ik vind het persoonlijk heerlijk. Er is al eens eerder een dekbedden topic geweest volgens mij. Zal eens zoeken voor je.
Wollen dekbed, doen of niet ?

Welk dekbed slapen jullie onder?

Dekbedtips

Goed donzen dekbed, waar ?

Hier een paar dekbedtopics. Wie weet heb je er wat aan.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven