welk konijn?

17-09-2013 19:25 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
vandaag een konijn gehaald ,

alleen geen paspoort en de vorige eigenaar wist ook niet welk ras het is

hij is groot maar het is geen reus

enorme oren bruine vacht met wat zwart , staartje is wit

iemand een idee?
quote:ikbenevelyn schreef op 17 september 2013 @ 20:50:

silent-witness mijn nieuwe konijn vind ons hondje (lhasa apso) heel lief en leuk zo schattig!

word blij van je bericht

konijn heb ik flappie gedoopt en is 2 jaar dus ik hoop hem nog heel lang een gelukkig konijn te kunnen makenja heel schattig maar een konijn is een prooidier en honden jagen van nature op konijnen, er is niks dat die twee bindt behalve dan de idioterie van de mens die bedenkt dat ze leuk maatjes zouden kunnen zijn.
ik word er weer diep verdrietig van.

Hopelijk mag flappie wel buiten lopen in een hok met een ren waar hij kan graven, kan klimmen en zich kan verstoppen. Hopelijk krijgt flappie voornamelijk hooi en SS brok. Hopelijk krijgt flappie geen sla, brood of teveel fruit.
Hopelijk krijgt flappie een echt maatje
Mag een konijn geen brood? Ik voer die van mij al jaren met oud bruin brood. Vinden ze heerlijk!

Ik heb ook 2 konijnen met lange hangoren en iets groter dan een hollander. Vader is vlaamse reus, moeder hollander.
Tja meds dat ben ik wel met je eens. Ons konijn had overigens wel 60m2 tuin tot dr beschikking. Met plekken om te schuilen, graven, in t zonnetje liggen en diverse objecten/boomstammen om op en in te klimmen.

Met een hele goede ook aan de bovenkant afgerasterde tuin zodat er geen katten naar binnen konden komen.

Ze kreeg hooi en goede brok en knabbelde wat van de planten buiten (uiteraard nagekeken of er geen schadelijke planten in de tuin stonden).

En ze is nooit als een schootbeest behandeld. Want dat zijn konijnen niet.
Not my circus, not my monkeys
Hoe kom je er bij om je konijn Flappie te noemen?

quote:LouisaVuitton schreef op 17 september 2013 @ 21:01:

Mag een konijn geen brood? Ik voer die van mij al jaren met oud bruin brood. Vinden ze heerlijk!

Ik heb ook 2 konijnen met lange hangoren en iets groter dan een hollander. Vader is vlaamse reus, moeder hollander.beter van niet. teveel koolhydraten
quote:silent-witness schreef op 17 september 2013 @ 21:03:

Tja meds dat ben ik wel met je eens. Ons konijn had overigens wel 60m2 tuin tot dr beschikking. Met plekken om te schuilen, graven, in t zonnetje liggen en diverse objecten/boomstammen om op en in te klimmen.

Met een hele goede ook aan de bovenkant afgerasterde tuin zodat er geen katten naar binnen konden komen.

Ze kreeg hooi en goede brok en knabbelde wat van de planten buiten (uiteraard nagekeken of er geen schadelijke planten in de tuin stonden).

En ze is nooit als een schootbeest behandeld. Want dat zijn konijnen niet. Je lijkt me een goed baasje, ik zou willen dat meer mensen weten hoe ze met een konijn om moeten gaan. Ik vind het zo sneu dat konijnen vaak als het ideale huisdier voor kinderen worden gezien. Maw: een hok van anderhalve meter breed, vaak opgepakt worden en vaak alleen. In jouw geval kon het niet anders dat je konijn alleen moest, maar voor de meesten die daarvoor kiezen is het gemakzucht.
Some flies are too awesome for the wall
quote:sabbaticalmeds schreef op 17 september 2013 @ 20:55: Hopelijk krijgt flappie geen sla, brood of teveel fruit.Meds, voor mij is konijnen.nl (of dus eigenlijk Maryo / de SKB) al jaren de autoriteit op het gebied van goede konijnenverzorging. Dat konijnen geen sla mogen is een fabel (aldus konijnen.nl) en ook dagelijks een klein stukje gedroogd brood mogen ze.
sabbatical meds jij moet eens ophouden met die domme conclusies van je jij weet totaal niet watvoor baas ik ben

dat ik blij ben dat mijn hond en konijn het goed met elkaar kunnen vinden zegt helemaal niks over hoe ik als baasje ben

moest dit echt kwijt en is ook het laatste wat ik erover zeg

hoe ik op die naam ben gekomen?

zo dus inderdaad ik vind het gewoon een leuke naam
en als jullie het over slechte baasjes willen hebben open daar dan een topic over maar ga mijn topic niet lopen vervuilen
quote:ikbenevelyn schreef op 17 september 2013 @ 22:00:

en als jullie het over slechte baasjes willen hebben open daar dan een topic over maar ga mijn topic niet lopen vervuilen

Toen ik mijn eerste konijn kocht was ik nog niet zo goed op de hoogte van wat een konijn nodig had. De tips die jij hier krijgt had ik toen ook graag gehad willen hebben.

Gelukkkig was ik er na een paar weken achtergekomen dat er konijnenopvangen bestaan en toen heb ik mijn Vlaamse dame meegenomen om daar een maatje uit te kiezen. Bij Bunnybin wisten ze wel hoe ze moesten koppelen en zij hebben het juiste rammetje voor haar uitgekozen. Ik kreeg tips mee hoe ik ze de eerste dage apart naast elkaar moest houden in de tuin, maar zelfs toen zaten ze continue elkaar likjes te geven door het gaas heen. Niet zo mooi om een ram en een voedster samen te zien, dat gun in jou en flappie ook.

En wat de naam betreft, ik had de prachtigste namen die je maar bedenken kon gegeven aan mijn konijnen, maar luisteren ho maar haha.
manmar daarom reageer ik ook zo ik heb al verteld dat ik vanuit huis al altijd konijnen heb gehad maar daar leest iedereen overheen

en dat flappie een maatje heeft ook

als je voor het eerst een huisdier neemt moet je je inderdaad goed laten informeren

en ik geef al mijn dieren een naam niet omdat ze er naar moeten luisteren maar omdat ik dat leuk en handig vind

krijgen ze niks van hoor
Is dit konijn soms een belgische haas? Ziet hij er ook haasachtig uit.
hij lijkt veel op een lapjes konijn, maar met enorme omhoog staande oren ,

ik wist ook niet dat dat bestond lapjes konijn
quote:ikbenevelyn schreef op 18 september 2013 @ 18:01:

hij lijkt veel op een lapjes konijn, maar met enorme omhoog staande oren ,

ik wist ook niet dat dat bestond lapjes konijnDat had ik verzonnen hoor lapjeskonijn
quote:iones schreef op 18 september 2013 @ 13:23:

Is dit konijn soms een belgische haas? Ziet hij er ook haasachtig uit.O die vind ik zo mooi
quote:Star schreef op 18 september 2013 @ 18:05:

[...]

O die vind ik zo mooi Zijn ze ook. En ze zijn heel leuk van karakter.
quote:ikbenevelyn schreef op 18 september 2013 @ 10:05:

manmar daarom reageer ik ook zo ik heb al verteld dat ik vanuit huis al altijd konijnen heb gehad maar daar leest iedereen overheen

en dat flappie een maatje heeft ook

als je voor het eerst een huisdier neemt moet je je inderdaad goed laten informeren

en ik geef al mijn dieren een naam niet omdat ze er naar moeten luisteren maar omdat ik dat leuk en handig vind

krijgen ze niks van hoor

dat je van huis uit konijnen hebt zegt niks. Ik ken hordes mensen die van "huis uit" konijnen hebben en ze toch in binnenkooien of buitenhokjes zonder ren houden.

Bovendien vertel je ook nog in geuren en kleuren dat het maatje van je konijn de hond is.
Eens met Meds. Konijn heeft altijd een maatje nodig, in bijv. een asiel of opvang kunnen ze helpen koppelen. Honden of andere dieren, last staan de mens, "spreken" geen konijnentaal en zo ontstaat miscommunicatie.

Overigens krijgen de konijnen hier wel een stukje brood, zeker in de winter/als het weer koud wordt. Ze wonen buiten, dus extra energie kunnen ze wel gebruiken dan.
brood is echt niet goed, zorg er op zijn minst voor dat het een korstje is en oud. IN de winter wat extra SS brok en een schijfje winterwortel (weinig!) en lekker veel groen natuurlijk
Hij lijkt het meest op een duitse reus

iedereen bedankt voor het meedenken

Sabbatical meds ik weet dat je het lief en goed bedoeld sorry dat ik snauwde

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven