welk konijn?

17-09-2013 19:25 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
vandaag een konijn gehaald ,

alleen geen paspoort en de vorige eigenaar wist ook niet welk ras het is

hij is groot maar het is geen reus

enorme oren bruine vacht met wat zwart , staartje is wit

iemand een idee?
Een Hollander?
Een vlaamse reus
Een foto?
Dwergkonijn met kapsones?
ik zei al geen dwerg en geen reus

hollander is klein leaf

foto ga ik proberen

hahahaha crepe
Waarom is het belangrijk om te weten welk ras?

Als het maar een leuk/lief konijn is, toch?

Heeft dit konijn een maatje trouwens?
.
Lijkt het konijn qua kleur op een haas? Bruin/zwart, buik is wit,de bovenkant van het staartje zwart en de onderkant wit?
Maar wat maakt het uit wat voor een ras jouw konijn is?

Ik vind het zelf veel belangrijker om te weten of hij ingeent is en wat het geslacht is.

Dat laatste omdat je natuurlijk een M/V combinatie wil en niet een koppel van hetzelfde geslacht.

Ik hoop dat het je lukt met de foto, want een leuke konijnenfoto is altijd leuk om te bekijken.

Heel veel plezier met je nieuwe konijn. Ben wel jaloers hoor, zou zelf ook graag weer een koppeltje willen, maar dat is nu helaas nog niet mogelijk.
Als er geen tatoeage in het oor staat, is het geen "zuiver" ras.

Gelukkig is dat ook niet belangrijk, ik heb zelf ook een konijn die heel groot is en ik heb geen idee welk ras konijn het is. Zolang het maar een gelukkig konijn is.

Op bunnybunch.nl kan je heel veel informatie vinden. Veel plezier met je nieuwe maatje.
Een Lotharinger dan? En eens met de rest...als hij of zij maar lief is!
De meeste konijnen zijn niet van een bepaald ras, zijn vaak rasloos met eventueel een tekening van een ras. Mijn konijnen zijn bijv. rasloos, maar hebben resp. Japanner- en wildtekening.

Is al gevraagd, maar is er een maatje?
Lapjeskonijn.
Eh, een konijn alleen??? (Dat wordt meestal afgeraden)

Maar mocht dit allemaal nieuw voor je zijn:

Konijnen.nl

Bunnybunch.nl

Kun je erg veel info vinden. Misschien ook wel wat voor een ras je hebt.
Is het geen Franse Hangoor?

Some flies are too awesome for the wall
foto lukt nog steeds niet (iemand tips?)

jajaja hij heeft een maatje ,

is ook niet belangrijk inderdaad maar ik ben gewoon benieuwd

heb altijd konijnen gehad van huis uit al

hij lijkt het meest op een vlaamse reus maar dan wat kleiner
Of gewoon een wildkleur konijn

Voskonijn?
wat maakt het ras uit? Hopelijk weet je wel of het een ram of voedster is en hopelijk weet je ook hoe je een konijn moet verzorgen want dat is moeilijker dan je denkt. Een konijn alleen is zielig.
quote:ikbenevelyn schreef op 17 september 2013 @ 19:59:

foto lukt nog steeds niet (iemand tips?)

De foto moet ergens online staan dan kun je hier de url plaatsen (tussen [img] en [/img] wordt het dan een plaatje),

Bijvoorbeeld mijnalbum.nl of http://tinypic.com/ (bij de laatste geen account dus geen invloed op hoe lang/kort de foto online blijft staan).
quote:sabbaticalmeds schreef op 17 september 2013 @ 20:07:

wat maakt het ras uit? Hopelijk weet je wel of het een ram of voedster is en hopelijk weet je ook hoe je een konijn moet verzorgen want dat is moeilijker dan je denkt. Een konijn alleen is zielig.+1
Tja zal best dat een konijn alleen zielig is maar die van mij moest er geen bij hoor. T was eenvoedster maar tering die moest helemaal niks van andere konijnen hebben. Tot bloedens toe bleef ze dr maatje opjagen.

Tot dat ze kennis maakte met mijn kitten. Dikke vrienden en dat zijn ze gebleven tot konijntje op een ochtend niet meer uit dr nachthokje kwam.

Maar die van mij zou ik ook zo als die van jou beschreven hebben en leek het meest op een hollandertje maar was een 'onbekend' 5 gulden van de braderie konijn voor mn 9e verjaardag.

Heb dr ruim 11 jaar gehad .

Veel plezier saampjes
Not my circus, not my monkeys
silent-witness mijn nieuwe konijn vind ons hondje (lhasa apso) heel lief en leuk zo schattig!

word blij van je bericht

konijn heb ik flappie gedoopt en is 2 jaar dus ik hoop hem nog heel lang een gelukkig konijn te kunnen maken
quote:silent-witness schreef op 17 september 2013 @ 20:29:

Tja zal best dat een konijn alleen zielig is maar die van mij moest er geen bij hoor. T was eenvoedster maar tering die moest helemaal niks van andere konijnen hebben. Tot bloedens toe bleef ze dr maatje opjagen.

Tot dat ze kennis maakte met mijn kitten. Dikke vrienden en dat zijn ze gebleven tot konijntje op een ochtend niet meer uit dr nachthokje kwam.

Maar die van mij zou ik ook zo als die van jou beschreven hebben en leek het meest op een hollandertje maar was een 'onbekend' 5 gulden van de braderie konijn voor mn 9e verjaardag.

Heb dr ruim 11 jaar gehad .

Veel plezier saampjes Ja ook koppelen van konijnen is een vak apart maar een gecastreerde voedster is vrijwel altijd te koppelen, mits aan een gecastreerde (oudere) ram en mits op de juiste wijze die soms weken kan duren waarbij je konijnen nooit zomaar in 1 hok moet zetten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven