Welk merk vaatwasser?

donderdag 9 september 2010 om 10:41
Ik ga eindelijk overstag, er komt een vaatwasser
Er is zoveel aanbod dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Welke merken zijn aan te raden? Ik kan er niet te veel aan uitgeven en hij moet vrijstaand zijn. Is 2e hands een optie bij dit soort dingen?
Zijn de "goekopere of B"merken ook prima?
Bedankt!
Er is zoveel aanbod dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Welke merken zijn aan te raden? Ik kan er niet te veel aan uitgeven en hij moet vrijstaand zijn. Is 2e hands een optie bij dit soort dingen?
Zijn de "goekopere of B"merken ook prima?
Bedankt!

donderdag 9 september 2010 om 10:49

donderdag 9 september 2010 om 10:51
Wij hadden ook werkelijk geen idee en zijn puur op prijs afgegaan, niet de goedkoopste maar ook niet de duurste, gewoon zo'n beetje ertussenin. Het is een Bosch geworden en we zijn er nog steeds ontzettend blij mee.
Suze2hier, mijn ouders hebben ook zo'n plat besteklaatje bovenin in hun vaatwassers - waardeloos inderdaad!
Suze2hier, mijn ouders hebben ook zo'n plat besteklaatje bovenin in hun vaatwassers - waardeloos inderdaad!
donderdag 9 september 2010 om 10:52
M'n vorige was 'n Indesit. De ene storing na de andere lekkage. Toen de garantietermijn bijna verliep en de monteur voor kwam rijden voor storing nummer 7 was ik het spuugzat. Onderhandeld met leverancier en voor kleine bijbetaling nieuwe vaatwasser uitgezocht ipv de Indesit voor de 7e keer te laten repareren.
Er staat nu een Bosch, op aanraden van m'n schoonmoeder die al -tig jaar alle apparaten zoveel mogelijk van Bosch heeft, en die bevalt heel goed! En... is nog nooit kapot gegaan in de 6 jaar dat 'ie er nu staat. Vond ik een verademing na de Indesit.
Er staat nu een Bosch, op aanraden van m'n schoonmoeder die al -tig jaar alle apparaten zoveel mogelijk van Bosch heeft, en die bevalt heel goed! En... is nog nooit kapot gegaan in de 6 jaar dat 'ie er nu staat. Vond ik een verademing na de Indesit.
donderdag 9 september 2010 om 10:52
Bosch is het 'B-merk' van Siemens, Electrolux het 'B-merk' van AEG. Veel van dit soor merken komen uit één en dezelfde fabriek. Philips-Whirlpool is ook zo'n samenwerking.
Meeste machines van tegenwoordig zijn duurzaam. Het is maar net welke toeters en bellen je op je machine wilt.
Zoek inderdaad op Kieskeurig (met behulp van de Koophulp, waar je kan opgeven wat je wilt aan opties en mogelijkheden) en vergelijk vooral de stuntprijzen her en der. (bv zoeken op 'vaatwasser' bij voordeelmuis.nl levert een Bosch voor 399,- op bij Scheer & Foppen tot 18 september)
Meeste machines van tegenwoordig zijn duurzaam. Het is maar net welke toeters en bellen je op je machine wilt.
Zoek inderdaad op Kieskeurig (met behulp van de Koophulp, waar je kan opgeven wat je wilt aan opties en mogelijkheden) en vergelijk vooral de stuntprijzen her en der. (bv zoeken op 'vaatwasser' bij voordeelmuis.nl levert een Bosch voor 399,- op bij Scheer & Foppen tot 18 september)

donderdag 9 september 2010 om 10:56
Whirlpool vind ik trouwens geen aanrader. Op mijn werk hebben we er drie (drie keukens) en alledrie hebben al meerdere keren problemen gehad in de afgelopen vier jaar.
En in feite worden ze niet vaker of heftiger gebruikt dan je thuis zou doen, ze staan alleen 's avonds een keer aan, dus daar ligt het niet aan.
En in feite worden ze niet vaker of heftiger gebruikt dan je thuis zou doen, ze staan alleen 's avonds een keer aan, dus daar ligt het niet aan.

donderdag 9 september 2010 om 12:00
Ik heb een Pelgrim (inbouwvaatwasser), komt volgens mij uit dezelfde fabriek als Whirlpool. Na 4 jaar gebruik is de pomp kapot gegaan, maar omdat het nog binnen de garantietermijn viel is hij kosteloos gemaakt, hopelijk gaat ie nog een paar jaar mee.
Hiervoor had ik 3 jaar een Indesit onderbouw vaatwasser en nooit problemen gehad. We hebben hem via MP verkocht toen we gingen verhuizen en de inbouwvaatwasser kregen.
Hiervoor had ik 3 jaar een Indesit onderbouw vaatwasser en nooit problemen gehad. We hebben hem via MP verkocht toen we gingen verhuizen en de inbouwvaatwasser kregen.
donderdag 9 september 2010 om 12:25
donderdag 9 september 2010 om 12:33
ik zweer bij de Miele. Ook die speciale bestek-la bovenin vind ik heel fijn. Ik had een AEG, zo'n ingebouwde die hier al in zat. MAar mijn miele had ik uit het vorige huis meegenomen. Zit je daar met zo'n AEG die het maar half doet terwijl je een goede Miele hebt staan te niksen. AEG eruit gehaald, en Miele er in gedaan. Het paste gelukkig precies. Nu is het dus geen inbouw maar een gewone witte die dus opvalt tussen de houten keukendeurtjes. Maar daar geef ik niets om. Die vaatwasser is goed en doet het goed.

donderdag 9 september 2010 om 12:45
Doperwt, wij hebben hier thuis een Siemens (Bosch).....zoals de meeste al zeggen: Prima machine, en gaat lang mee. Die van ons is nu een jaartje of 6 en werkt als een tierelier, nog nooit een storing mee gehad! We hebben een wat luxere uitvoering, met aquastop- en saver. De afwasmachine"kijkt" vóórdat ie start de vuilheid van de vaat, en past daar z'n watergebruik op af!
Ik zeg dus: Siemens (of Bosch)
Ik zeg dus: Siemens (of Bosch)

donderdag 9 september 2010 om 13:10
quote:Tia Dalma schreef op 09 september 2010 @ 10:52:
Bosch is het 'B-merk' van Siemens
Wat grappig is want wij hebben op mijn werk 2 Siemens vaatwassers gehad en die waren allebei waardeloos. Die rekken elke keer naast de rails, wieltjes vlogen eraf, onhandige indeling voor het servies. Maar goed, we dachten, misschien gewoon op, werd ook veelvuldig gebruikt. We kregen een nieuwe, ook een Siemens, maar daar vloog ook elke keer het rek naast de rails en alle wieltjes er elke keer af. Ook waren de rekken niet zo stevig en waren binnen de kortste keren stuk. Om gek van te worden!! Ik heb veel betere ervaringen met Bosch. Geen losse stukken op de rekken, dus alles blijft heel en heb nog nooit meegemaakt dat hij naast de rails ging.
Of we hebben enorme pech geahd op mijn werk, dat kan ook.
Bosch is het 'B-merk' van Siemens
Wat grappig is want wij hebben op mijn werk 2 Siemens vaatwassers gehad en die waren allebei waardeloos. Die rekken elke keer naast de rails, wieltjes vlogen eraf, onhandige indeling voor het servies. Maar goed, we dachten, misschien gewoon op, werd ook veelvuldig gebruikt. We kregen een nieuwe, ook een Siemens, maar daar vloog ook elke keer het rek naast de rails en alle wieltjes er elke keer af. Ook waren de rekken niet zo stevig en waren binnen de kortste keren stuk. Om gek van te worden!! Ik heb veel betere ervaringen met Bosch. Geen losse stukken op de rekken, dus alles blijft heel en heb nog nooit meegemaakt dat hij naast de rails ging.
Of we hebben enorme pech geahd op mijn werk, dat kan ook.