Welk ras hond?

06-11-2018 22:07 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer dat er geen “huisdieren” onderdeel is op dit forum. Maar goed...

Wij fantaseren al lang over een hond.
En uiteraard denken we goed na over alle aspecten: we zijn niet naïef over de benodigde tijd, zorg en aandacht en kosten en gaan goed voorbereid te werk en zeker niet over één nacht ijs. We zijn enorme dierenliefhebbers. (Zo, dat scheelt weer een hoop reacties 😉).

Welk ras zouden jullie aanraden die aan de volgende voorkeuren voldoet:

- Middelgroot (niet zo klein als een Jack Russel, maar ook niet zo groot als een Mastiff)
- Kort haar, zo min mogelijk verharen.
- Neutrale geur: ik ben hier erg gevoelig voor en hou niet van die typische hondenlucht.
- Op de dagen dat we allebei werken regelen we de nodige oppas, maar qua karakter moet hij/zij wel een tijdje alleen kunnen zijn.
- We hebben 3 katten dus zal ook met andere huisdieren overweg moeten.
- Ik ben zelf minder mobiel. Iedere dag een paar keer wandelen gaat prima en zal ook voor mij juist gezond zijn, maar ik kan er niet mee gaan hardlopen ofzo. Op de dagen dat ik thuis ben zal hond genoeg moeten hebben aan korte wandelingen (waarbij meerdere keren per dag uiteraard niet erg is maar lange afstanden haal ik niet).

En ja, we overwegen ook asiel en zoeken op de nodige adoptie organisaties. Maar het is toch handig om een richtlijn te hebben qua ras.

Ben puur even benieuwd naar de ervaringen van anderen hier op het forum.
Lotus90 schreef:
07-11-2018 21:54

Franse Bulldogs, mopshondjes en dat soort beestjes hoeven niet hele einden te lopen. Een blokje om en even los kunnen spelen in het park is voldoende. Maar je ruikt een hond nou eenmaal. De één veel erger dan de ander. Dat hoort erbij.
Ja, omdat ze door de benauwdheid het wandelen niet aankunnen. Voor die honden is ademhalen alsof het door een rietje moet. Verschrikkelijk, ze zouden verboden moeten worden, zo schrijnend is het.
Cavalier King Charles, hebben inderdaad allemaal koppijn. Bovendien krijgen ze allemaal boven de 8 jaar oud hartproblemen.

TO, ik ben DA en ken zo ongeveer elk ras wat er bestaat, maar je zoekt dingen die zo tegenstrijdig zijn, dat ik denk dat het niet gaat lukken.
Praktisch elk ras heeft veel beweging nodig. Anders gaan ze gedragsproblemen vertonen. De enige hondjes die ik ken die dat minder nodig hebben, en die ook niet verharen/minder stinken, zijn Maltezers. Maar dat zijn echte gezelschapshondjes en kunnen niet een dag alleen zijn.

Ik bedoel het niet onaardig, maar het klinkt niet of jullie een hond kunnen geven wat het nodig heeft. Ik denk dat je of het idee uit je hoofd moet zetten, of een hondenuitlaatservice moet regelen.
-
Bij mijn man hadden ze een keeshond. Ontzettend lief beest en die rook je echt niet. Hij verhaarde alleen wel 2x per jaar en de vacht heeft verzorging nodig. Maar qua beweging past hij wel binnen jullie eisen. Het is geen hond die uren moet rennen en veel energie kwijt moet. Ik vind het leuke beesten :)
Maar ben het ook met Redbulletje eens, team Corgi hier! Wat zijn dat leuke honden :flirting:
Hollandse schapendoes. Dan heb je een degelijk en gezond ras. Dat is ook heel belangrijk. Een cavalier vind ik aandoenlijk maar ik moet een gezonde hond hebben en ik wil geen ellende.
Misschien kun je je aanbieden als hondenoppas..?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven