Welk sim-only abonnement?

18-01-2014 14:07 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn abonnement loopt af en ik wil nu een sim only. Nu zijn er heel veel aanbieders en zie ik daardoor door de bomen het bos niet meer. Dus was ik op zoek naar ervaringen (positief en negatief).

Ik zoek overigens een abonnement met weinig belminuten (zo min mogelijk) en maximaal 500 mb. (Ik bel zelden mobiel en heb nu aan 100 mb net te weinig; internet voornamelijk via wifi.)
Ik heb net een abonnement bij Simyo afgesloten. Gaat pas volgende week in, dus heb nog geen ervaring met deze provider.Heb 200 belminuten en 500 MB internet en het kost 13 euro per maand. Niet opgemaakte belminuten gaan niet mee naar een volgende maand.

Edit 100 belminuten kost ¤ 3,00 en 200 MB ¤ 5,00.
Hier ook simyo is op het netwerk van KPN. Werkt prima, ben tevreden.
Er zijn een aantal goede vergelijkingssite waar je je aantal belminuten kan invullen en MB verbruik.

Waar woon je? KPN heeft nog steeds de beste dekking in heel Nederland. Bijvoorbeeld deze site
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Simyo erg prettig en elke maand aan te passen
Kijk eens naar Telfort

100 sms + 300 min + 500 MB voor ¤ 15,00 maand

Bovendien betaal je nooit meer dan 10 minuten voor een gesprek wat betekend dat je in theorie 30 gesprekken (dus dagelijks een gesprek) van 3 uur kan voeren voor dit geld.

De kleine lettertjes zeggen dat je voor deze ¤ 15 maximaal 1000 uur per maand mag bellen.
Niet geschoten is altijd mis
Hier ook een tevreden gebruiker van Simyo.
Zag toevallig net dit:

Alleen dit weekend krijg je op de website van Phonehouse gratis een Samsung Galaxy Tab 3 t.w.v. ¤ 199,- bij elk Vodafone abonnement. Dus ook bij alle Sim-only abonnementen met looptijd van 1 jaar (al vanaf ¤ 16,- per maand), verlengingen en alle gratis toestellen (bijvoorbeeld een nieuwe iPhone).

Helaas ik heb al een abonnement anders had ik dit gedaan.

Bij Simyo en tele 2 kun je ook een per maand opzegbaar abonnement nemen.
Nou, als ik jou was, zou ik in ieder geval geen Ben nemen!

Geen bereik en ze doen enorm vaag met rekeningen.

En als je dan een vraag aan ze wilt stellen, kan dat alleen via een contactformulier op de site.

Vervolgens antwoorden ze via een no-reply adres, maar je krijgt dan gewoon een antwoord waar je niks mee kan.
Hollands Nieuwe

275 minuten, SMS'jes of MB per maand

3.8 cent per minuut, SMS of MB

Voor 8 euro per maand, looptijd 24 maanden, netwerk Vodafone, bundel 3 maanden geldig.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
ik zit bij hollandsnieuwe, bundel van 550 minuten/sms/mb. alles in 1 bundel dus, iets van 10 euro, netwerk is goed, vodafone geloof ik
Bedankt voor alle reacties! Heb ff naar de link van hamerhaai gekeken en daar kom ik op tele2 uit. (Met simyo als goede tweede. Die is alleen wat duurder door de aansluitkosten.) Wat zijn jullie ervaringen met tele2?
O en mijn voorkeur gaat uit naar een jaarabonnement. Ik heb twee jaar terug een samsung S2 gekregen (bij abo dat bijna afloopt) dus voor nu nog geen nieuwe telefoon maar volgend jaar het liefst weer wel. (Wil dit jaar dus geld sparen door een sim only te kopen omdat ik nu nog werkloos ben en dus vrij krap bij kas zit.)
Ik weet niet hoe het bij andere providers gaat, maar bij HN gaat alles uit één bundel. Je krijgt een sms als je tegoed onder de 3 euro komt.
Bij andere providers gaat niet alles zo te zien uit een bundel dan heb je bijv. 90 belminuten/sms en 250mb internet. Die hebben ook als voordeel wel een jaarabonnement en die zie ik bij HN niet. En daarom (?) Is HN ook wat goedkoper. Maar goed ik wil per se een jaarabonnement.
Jawel hoor, je kunt schuiven van 24 naar 12 maanden

http://www.hollandsnieuwe.nl/sim_only
Ik denk idd dat ik naar HN overstap, maar had nog wel twee vraagjes die ik niet onder de FAQ op de site kan terugvinden:

- zijn de genoemde bedragen incl. BTW?

- betaal je nu extra voor de SIM-kaart of is dat alleen als je een nieuwe (vervangende) nodig hebt?

Alvast bedankt voor het beantwoorden!
Ik heb een abonnement bij Ben: 60 minuten/sms'jes en 500mb, voor 9,95 per maand (contract met een looptijd van 2 jaar). De sim is gratis, kosten zijn incl. BTW.
Dank je tickel! Ik wilde gaan voor hetzelfde abonnement maar dan een jaar. Ik ga het zsm aanvragen! Bedankt voor je snelle reactie!

Ging het trouwens allemaal vlekkeloos met nummerovername en contract af laten zeggen bij oude provider?
quote:Wapiti schreef op 21 januari 2014 @ 17:45:

Dank je tickel! Ik wilde gaan voor hetzelfde abonnement maar dan een jaar. Ik ga het zsm aanvragen! Bedankt voor je snelle reactie!

Ging het trouwens allemaal vlekkeloos met nummerovername en contract af laten zeggen bij oude provider?Hier liep alles vloeiend. Je moet alleen wel even opzoeken hoe je internetinstellingen op je telefoon krijgt. Bij mij moest dat handmatig, maar was goed te doen.
O jee als dat laatste maar goedgaat haha. Maar zal best. Dank wederom voor je antwoorden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven