Welk type bestek?

15-08-2011 15:10 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik ga samenwonen wil ik een bestek set kopen. Nu zie ik op IBood toevallig een aanbieding van Sola type Monique.

Zijn er mensen die dit merk en type kennen? Is deze bijvoorbeeld vaatwasser bestendig?

Of wat zou je zelf aanraden als bestek set?
Doubt kills more dreams than failure ever will
Wij waren op zoek naar een bepaald type van Ikea maar nergens meer te koop (alleen nog in 1 filiaal in a'dam, ja, laten we daar nou nooit komen). Toen maar een andere set van Ikea gekocht... De rest hebben we bij elkaar verzamelt, tja, studenten hè.

Als ik ooit een echte set ga kopen, dan zou ik vooral letten op hoe het in de hand ligt en hoe het ''eet''. Wij hebben toch nog even gezocht naar fijn bestek, omdat ik kleine handen heb, mijn vriend enorme koelenschoppen en toch moeten we er allebei prettig mee kunnen eten.
Wij gebruiken al 3 jaar Sola Privilige en bevalt prima! Gaat regelmatig in de vaatwasser en daar kan het prima tegen.
Ik heb mijn WMF bestek sinds 1990 en dit bestek wordt dagelijks gebruikt. Glanst nog steeds mooi en weinig krasjes.

Ik heb verder geen ander bestek. Ik heb dit bestek destijds voor mijn uitzet bij elkaar gespaard. Nog elke dag dus plezier van.
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
Ja; dat is het met WMF en BSF; blijft mooi. Geen krasjes, roest of vlekken. Geld meer dan waard. Je doet er je hele leven mee.
Nog even flink gegoogled na jullie posts en ik ben weer wat wijzer.

Er zit blijkbaar een verschil in kwaliteit bij bestek van 18/0 en 18/10 samenstelling. De laatste heeft minder snel roestplekken.
Als ik jou was ging ik naar Duitsland om een set te kopen; heb ik zelf ook gedaan. Het is nu ook opruiming daarin in Duitsland; dan prijzen ze flink af.
quote:sundream schreef op 15 augustus 2011 @ 16:11:

Als ik jou was ging ik naar Duitsland om een set te kopen; heb ik zelf ook gedaan. Het is nu ook opruiming daarin in Duitsland; dan prijzen ze flink af.Bedankt voor de tip. Jammer dat ik het niet eerder wist, kom er net vandaan. Echt haast heb ik niet want er ligt nog een wir war aan bestek in de kast van oma.
Ik raad de sets die niet uit een stuk zijn af: ik had die met bubbeltjes handvaten van de Ikea (weet even niet hoe het beter te omschrijven). Je raadt het al: vorken en messen los van de handvaten. Terug naar de Ikea waar een hele lieve klantenservice mevrouw me m'n geld teruggaf en zei: 'de verbinding laat los in de vaatwasser, je kan beter bestek uit een stuk nemen'.

Nu een set van Haags Lofje, heel saai, heel degelijk, maar wel mooi.
Hier ook al 25 jaar Gero in gebruik, weet type niet meer. Bevalt prima. Messen gebruik ik wel minder want voor vlees heb ik liever een kartel/steakmes.
quote:VivaFleur schreef op 15 augustus 2011 @ 16:26:

[...]

Bedankt voor de tip. Jammer dat ik het niet eerder wist, kom er net vandaan. Echt haast heb ik niet want er ligt nog een wir war aan bestek in de kast van oma.Ow; da's jammer! In Duitsland zijn de sets ook completer; ik heb een set voor 12 personen. Dan ben je voor altijd klaar. Een set voor 9 personen lijkt veel maar als je 2 kinderen hebt zijn 9 messen nog wel eens op; tel maar eens na hoeveel je er pakt voor dit en dat.
Ik zou bestek niet zomaar op internet kopen dat moet toch fijn in de hand liggen, ik vind heel veel messen heel irritant omdat ze te hoekig zijn en niet zwaar genoeg.
Ik heb net even gekeken, maar ik heb ook Sola bestek!

Heb het nu al 5 jaar, is nog steeds super mooi en geen roest te zien.

Alles is uit 1 stuk inderdaad.

Ik heb een keer zo'n cassette bij de Blokker gekocht met een complete set, overal 8 stuks van volgens mij.
quote:diedietje schreef op 15 augustus 2011 @ 20:05:

Ik heb net even gekeken, maar ik heb ook Sola bestek!

Heb het nu al 5 jaar, is nog steeds super mooi en geen roest te zien.

Alles is uit 1 stuk inderdaad.

Ik heb een keer zo'n cassette bij de Blokker gekocht met een complete set, overal 8 stuks van volgens mij.Weet je nog welk type je hebt van Sola? Zag net trouwens in de winkel een aanbieding van BSF 80-delig voor 250,-. Verwarrend zoveel verschillende meningen!
Ik heb sinds 1991 een BSF bestek, ondertussen zijn de meest gangbare onderdelen zoals messen en vorken niet meer bij te bestellen.. Maar het is nog net zo geweldig als toen we het van mijn ouders kregen.
Goblin King, Goblin King,Wherever you may be take this child of mine far away from me!
80-delig zegt niet zoveel; het gaat erom voor hoeveel personen het is.

Overigens wel een goede tip van hierboven om in de winkel te gaan voelen hoe het in de hand ligt. Het ene mes is het andere niet.

Je kunt toch ook naar de fabriekswinkel van Sola gaan? Daar kun je alles proberen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven