Welke auto?
donderdag 26 september 2013 om 10:03
T.z.t. wil ik een andere auto met trekvermogen van zo'n 1500kg. Het hoeft absoluut geen grote auto te zijn, maar wel een degelijke. Bovendien ook niet te zwaar en dus betaalbaar in verzekering en belasting.
Wie oh wie heeft tips wat betreft leuke autootjes? Op die manier hoop ik me wat beter te kunnen orienteren.
Dank alvast!
Wie oh wie heeft tips wat betreft leuke autootjes? Op die manier hoop ik me wat beter te kunnen orienteren.
Dank alvast!
donderdag 26 september 2013 om 11:41
PK is iets heel anders dan trekkracht. Je hebt meer aan trekkracht (acceleratiekracht), zeker met een aanhanger, dan vermogen.
Veel mensen zegt Nm (newtonmeter) niets, terwijl dat juist belangrijk is. Het is wat je het meeste gebruikt.
Ik heb zelf niets met 4-cilinders, maar dat is een ander verhaal.
Veel mensen zegt Nm (newtonmeter) niets, terwijl dat juist belangrijk is. Het is wat je het meeste gebruikt.
Ik heb zelf niets met 4-cilinders, maar dat is een ander verhaal.
donderdag 26 september 2013 om 11:50
quote:MrsStanleyWalker schreef op 26 september 2013 @ 11:40:
Jeep Cherokee Ltd 4.0, trekt alles overal doorheen. Als je er één kan vinden die goed onderhouden is, heb je er echt jaren plezier van. Enige nadeel is wel dat ie veel verbruikt, maar met geladen trailer rijdt ie net zo vlot als zonder.
Ik betaal 86 euro belasting per maand en 26,75 aan verzekering. Ik heb voor mijn Cherokee rond de 6000 betaald en onderhoud/keuren zit ik elk jaar zo rond de 1000 euro. Ze zijn wel redelijk stabiel wat betreft aanschaf. Ik ben echt dol op mijn Jeep, ook al zuipt ze veel. Met een tank van 70 liter rijd ik tussen de 400-500 kilometer, afhankelijk van mijn rijgedrag en stad-snelweg.
Ik rijd niet veel kilometers met mijn auto. Woon-werk is minimaal en de keren dat ik met de trailer op pad ga zo'n 2 keer per maand.
Hele leuke Jeep trouwens!! En betaalbaar.
Jeep Cherokee Ltd 4.0, trekt alles overal doorheen. Als je er één kan vinden die goed onderhouden is, heb je er echt jaren plezier van. Enige nadeel is wel dat ie veel verbruikt, maar met geladen trailer rijdt ie net zo vlot als zonder.
Ik betaal 86 euro belasting per maand en 26,75 aan verzekering. Ik heb voor mijn Cherokee rond de 6000 betaald en onderhoud/keuren zit ik elk jaar zo rond de 1000 euro. Ze zijn wel redelijk stabiel wat betreft aanschaf. Ik ben echt dol op mijn Jeep, ook al zuipt ze veel. Met een tank van 70 liter rijd ik tussen de 400-500 kilometer, afhankelijk van mijn rijgedrag en stad-snelweg.
Ik rijd niet veel kilometers met mijn auto. Woon-werk is minimaal en de keren dat ik met de trailer op pad ga zo'n 2 keer per maand.
Hele leuke Jeep trouwens!! En betaalbaar.
donderdag 26 september 2013 om 11:59
Kan mij voorstellen dat je daar blij van wordt.
Met een aanhanger mag je 90 km/u in Nederland.
Zo'n trailer wordt dus eigenlijk best wel een dure aangelegenheid. Je moet er speciaal een auto voor aanschaffen, die je verder nauwelijks gebruikt. Van stilstaan wordt een auto niet beter. Die keren dat je rijdt, maak je dan wel lange ritten?
Met een aanhanger mag je 90 km/u in Nederland.
Zo'n trailer wordt dus eigenlijk best wel een dure aangelegenheid. Je moet er speciaal een auto voor aanschaffen, die je verder nauwelijks gebruikt. Van stilstaan wordt een auto niet beter. Die keren dat je rijdt, maak je dan wel lange ritten?
donderdag 26 september 2013 om 12:16
Gewoon een paar keer per maand je auto flink uitlaten, lekker laten brullen als het blok goed heet is. Ik rijd er wel elke dag mee, maar ook geen grote afstanden, tenzij ik afspraken heb buiten kantoor op locatie. Verder ben ik genoodzaakt om vaak te baggeren omdat ik in het bos woon. Enige nadeel is dat je aan schoonspuiten net zoveel tijd kwijt bent als aan door de modder baggeren.
You know how I know? Because I reeaally think so!
donderdag 26 september 2013 om 12:42