Welke fiets?
maandag 14 januari 2013 om 22:59
Ik ben op zoek naar een nieuw fiets. Hoeft eigenlijk niks ingewikkelds te zijn, ik heb maar een paar eisen:
* niet te duur (niet echt een bepaald budget, maar 1000 euro voor een fiets vind ik wel erg veel)
* versnellingen (3 is voldoende)
* graag led-verilichting voor en achter (wens, geen echte eis)
Verder dus een simpele fiets. Een omafiets of transporter (zo'n fiets met zo'n rek) vind ik erg gaaf, maar voldoen meestal niet aan de eisen. Dus wordt het al snel een simpele stadsfiets.
Iemand tips voor welke fiets of waar te kijken?
(Iets met bomen en een bos...)
* niet te duur (niet echt een bepaald budget, maar 1000 euro voor een fiets vind ik wel erg veel)
* versnellingen (3 is voldoende)
* graag led-verilichting voor en achter (wens, geen echte eis)
Verder dus een simpele fiets. Een omafiets of transporter (zo'n fiets met zo'n rek) vind ik erg gaaf, maar voldoen meestal niet aan de eisen. Dus wordt het al snel een simpele stadsfiets.
Iemand tips voor welke fiets of waar te kijken?
(Iets met bomen en een bos...)
maandag 14 januari 2013 om 23:53
Iedere fiets is anders. Gewoon naar de fietsenwinkel en overal ff op zitten. Dan heb je iig een beter idee wat lekker fietst en wat je zoekt. Daarna kun je dan wat gerichter zoeken als je'm wat goedkoper wilt krijgen. Ik ben trouwens vóór bij de fietsenmaker kopen. Ben niet goed met knutselen en nu kan ik om ieder piepje, knakje en kraakje ff langs om te vragen of ze ff kijken. Kost dan niets.
dinsdag 15 januari 2013 om 06:45
http://www.cortinafietsen.nl/2.2/?do=Bi ... =CT7D57MZT deze heb ik, combi van oma fiets en transport fiets, wel met 7 versnellingen, maar is er ook met 5 en 3 versnellingen.
succes met je zoektocht! er zijn genoeg leuke fietsen te vinden
succes met je zoektocht! er zijn genoeg leuke fietsen te vinden
dinsdag 15 januari 2013 om 07:42
dinsdag 15 januari 2013 om 08:02
Wat voor kettingkast wil je? Open fietst veel lichter maar dan mag je er niet op fietsen als er gestrooid is, dan rijd je alles aan gort. En je moet de ketting regelmatig schoonmaken en olien.
Verder: ga proefrijden! Gazelle heeft de naam vrij zwaar te fietsen bijvoorbeeld, dat merk jepas als je erop zit.
Verder: ga proefrijden! Gazelle heeft de naam vrij zwaar te fietsen bijvoorbeeld, dat merk jepas als je erop zit.
dinsdag 15 januari 2013 om 17:16
dinsdag 15 januari 2013 om 19:00
woensdag 16 januari 2013 om 07:44
Als er geen fietsenwinkel om de hoek is, dan moet je even verder kijken.
Mijn advies is :je kunt voor het beschikbare budget beter een goede 2e hands kopen, dan een goedkope nieuwe wegwerpfiets.
Als je bij een fietsenwinkel koopt, ben je zeker van een fiets die in orde is en waarop garantie is.
Kijk eens rond op : www.fietsenwijk.nl
Mijn advies is :je kunt voor het beschikbare budget beter een goede 2e hands kopen, dan een goedkope nieuwe wegwerpfiets.
Als je bij een fietsenwinkel koopt, ben je zeker van een fiets die in orde is en waarop garantie is.
Kijk eens rond op : www.fietsenwijk.nl
woensdag 16 januari 2013 om 11:24
Ik heb begin 2012 een nieuwe fiets gehad, volgens mij was die van de Hema. Ook een omafiets, die kun je op de Hema site helemaal zelf samenstellen. Daar zitten ook 3 versnellingen op, dat was een vereiste voor mij Dus dat moet gewoon mogelijk zijn. Die fiets heeft ongeveer ¤ 300 gekost.
Misschien kun je anders eens bij de Halfords kijken? Dat is volgens mij ook wel redelijke kwaliteit voor niet teveel geld en dat kun je ook online doen.
Misschien kun je anders eens bij de Halfords kijken? Dat is volgens mij ook wel redelijke kwaliteit voor niet teveel geld en dat kun je ook online doen.