Welke grijzige tint?
woensdag 4 december 2013 om 11:57
woensdag 4 december 2013 om 11:59
Ligt aan de meubels die je er voor zet en de rest van je interieur. Ik zou zeggen dat de eerste kleur mooier is, die van het plaatje.
Ik heb een halve muur in mijn keuken (roomwit) de onderste kleur grijs en dat staat wel heel gaaf. Maar dat is dan gecombineerd met een lichte kleur en veel roestvrijstaal.
Staat stoerd. De bovenste kleur is wat liever denk ik.
Ik heb een halve muur in mijn keuken (roomwit) de onderste kleur grijs en dat staat wel heel gaaf. Maar dat is dan gecombineerd met een lichte kleur en veel roestvrijstaal.
Staat stoerd. De bovenste kleur is wat liever denk ik.
woensdag 4 december 2013 om 12:06
Ik heb deze kleur, gecombineerd met witte meubels en accessoires in grijs, wit, roze.
Ik ben er erg blij mee. Het lijkt heel donker, maar het valt reuze mee. Ik heb wel een huis dat lekker licht is, met grote ramen voor en achter. Dat scheelt wel.
Aanvulling: merk: perfection muurverf muisgrijs. Praxis.
Ik ben er erg blij mee. Het lijkt heel donker, maar het valt reuze mee. Ik heb wel een huis dat lekker licht is, met grote ramen voor en achter. Dat scheelt wel.
Aanvulling: merk: perfection muurverf muisgrijs. Praxis.
woensdag 4 december 2013 om 12:22
woensdag 4 december 2013 om 13:15
Middel/donker-grijs is erg modern en vooral geliefd vooral bij de heren van wege het "strakke" effect. En dat is erg saai; het maakt geen knusse ruimte.
Ik heb één wand van mijn slaapkamer ooit een dagje in de kleur Klei gehad wat een soortgelijk (iets minder) plechtige uitstraling aan een kamer geeft, maar waar grijs dan nog een mooie kleur van zichzelf is, gaf Klei (één tint donkerder dan Leem) een soort hol-effect. Tenminste bij mij. Op tv zie je die kleur toegepast in de eetkamer van "Kinderen geen bezwaar" en daar maakt het nogal klassiekerig vind ik. Niet mijn smaak.
Ik heb één wand van mijn slaapkamer ooit een dagje in de kleur Klei gehad wat een soortgelijk (iets minder) plechtige uitstraling aan een kamer geeft, maar waar grijs dan nog een mooie kleur van zichzelf is, gaf Klei (één tint donkerder dan Leem) een soort hol-effect. Tenminste bij mij. Op tv zie je die kleur toegepast in de eetkamer van "Kinderen geen bezwaar" en daar maakt het nogal klassiekerig vind ik. Niet mijn smaak.
woensdag 4 december 2013 om 13:25
Ik heb nog steeds een logeerkamer in deze kleur: http://www.babybrabbel.nl ... ms/13/21399_woonkamer.jpg maar het is zeker niet knus hoor. Wel netjes; alles komt mooi uit, vooral wit, maar niet om er gezellig de hele dag in te zitten. Dan ga je snakken naar de blauwe lucht.
Behalve planten; die tonen lelijk.
Behalve planten; die tonen lelijk.
woensdag 4 december 2013 om 13:30
De bovenste kleur, leem, is geen grijs maar een taupe-achtige kleur. Ik heb n in m'n hele woonkamer, met witte deuren, kozijnen en plinten. Ik vind m prachtig en alles behalve saai. Ik heb een vrij donkere hal, zonder ramen en heb daar een tint lichter gekozen, die heet "teder". Ik ben blij dat ik m daar niet donkerder heb genomen.
Tip: kies voor de extra matte variant, die geeft
Een poederachtig effect.... Super!!!
Tip: kies voor de extra matte variant, die geeft
Een poederachtig effect.... Super!!!
woensdag 4 december 2013 om 13:42
Jeetje, dacht echt even een foto van mijn woonkamer te zien,haha. Lijkt er zo op....
Ik heb dus die donkere kleur. Leisteen. En ik vind het prachtig. Heel rustig, redelijk strak maar toch ook wel warm. De muur aan de overkant is créme-wit. Heb het zo gedaan, omdat het advies was, de muur waar het meeste licht op valt, de donkere kleur geven. Ik combineer het met paarse accessoires. En ben heel tevreden.
Ik heb dus die donkere kleur. Leisteen. En ik vind het prachtig. Heel rustig, redelijk strak maar toch ook wel warm. De muur aan de overkant is créme-wit. Heb het zo gedaan, omdat het advies was, de muur waar het meeste licht op valt, de donkere kleur geven. Ik combineer het met paarse accessoires. En ben heel tevreden.
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
woensdag 4 december 2013 om 14:39
quote:blommit schreef op 04 december 2013 @ 13:15:
Middel/donker-grijs is erg modern en vooral geliefd vooral bij de heren van wege het "strakke" effect. En dat is erg saai; het maakt geen knusse ruimte.
Ik heb één wand van mijn slaapkamer ooit een dagje in de kleur Klei gehad wat een soortgelijk (iets minder) plechtige uitstraling aan een kamer geeft, maar waar grijs dan nog een mooie kleur van zichzelf is, gaf Klei (één tint donkerder dan Leem) een soort hol-effect. Tenminste bij mij. Op tv zie je die kleur toegepast in de eetkamer van "Kinderen geen bezwaar" en daar maakt het nogal klassiekerig vind ik. Niet mijn smaak.Oh, haha zat net aan die kleur te denken, ga even kijken of ik die serie op Youtube kan vinden.
Ik heb één wand van mijn slaapkamer ooit een dagje in de kleur Klei gehad wat een soortgelijk (iets minder) plechtige uitstraling aan een kamer geeft, maar waar grijs dan nog een mooie kleur van zichzelf is, gaf Klei (één tint donkerder dan Leem) een soort hol-effect. Tenminste bij mij. Op tv zie je die kleur toegepast in de eetkamer van "Kinderen geen bezwaar" en daar maakt het nogal klassiekerig vind ik. Niet mijn smaak.Oh, haha zat net aan die kleur te denken, ga even kijken of ik die serie op Youtube kan vinden.
Cum non tum age
woensdag 4 december 2013 om 15:06
quote:viva-amber schreef op 04 december 2013 @ 14:12:
Taupe is idd een mooie kleur.
[img]http://veracamilla.nl/wp-content/upload ... taupe0.jpg[/img]
Dat heeft een mooie parelmoer glans. Zoiets in het grijs zou je ook nog kunnen overwegen, No.
http://www.kleurinspirati ... n-metallic-parelmoer.html
Taupe is idd een mooie kleur.
[img]http://veracamilla.nl/wp-content/upload ... taupe0.jpg[/img]
Dat heeft een mooie parelmoer glans. Zoiets in het grijs zou je ook nog kunnen overwegen, No.
http://www.kleurinspirati ... n-metallic-parelmoer.html