Welke grijzige tint?

04-12-2013 11:57 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik wil een muur in de woonkamer verven.

Mijn voorkeur gaat uit naar de kleur leem (zie plaatje).

Ik vraag me af of een tintje donkerder leuker is:

Nu wil mijn vriend graag een kleur die donkerder is:

Nu graag jullie meningen. Alvast bedankt!
Cum non tum age
Wij hebben ook die grijze tint volgens mij en ik ben er heel blij mee.

'S avonds ziet het er zo gezellig en sfeervol uit.

En overdag ziet het er lichter uit, dus het is geen 'donker gat' zeg maar.

Wat past het beste bij je meubels?
Ligt aan de meubels die je er voor zet en de rest van je interieur. Ik zou zeggen dat de eerste kleur mooier is, die van het plaatje.

Ik heb een halve muur in mijn keuken (roomwit) de onderste kleur grijs en dat staat wel heel gaaf. Maar dat is dan gecombineerd met een lichte kleur en veel roestvrijstaal.

Staat stoerd. De bovenste kleur is wat liever denk ik.
De middelste vind ik het mooist, maar het kan allemaal. Ik hou zelf alleen helemaal niet van die grijze muren. Ik hou van wit of desnoods een neonkleur of zo, maar alles daartussenin vind ik niks
Even wat duidelijker, mijn vriend heeft dus liever zoiets:

Cum non tum age
De keuken is roomwit dus, niet de muur ;)
quote:noa schreef op 04 december 2013 @ 12:00:

Even wat duidelijker, mijn vriend heeft dus liever zoiets:

[afbeelding]Meh, ik zou lichter nemen. Dit wordt wel een donker gat
Ik heb deze kleur, gecombineerd met witte meubels en accessoires in grijs, wit, roze.

Ik ben er erg blij mee. Het lijkt heel donker, maar het valt reuze mee. Ik heb wel een huis dat lekker licht is, met grote ramen voor en achter. Dat scheelt wel.

Aanvulling: merk: perfection muurverf muisgrijs. Praxis.
Aha, dus van de, zeg maar, 50 tinten grijs zit je man in deel II terwijl jij eigenlijk alleen deel I wil zien

Misschien helpt deze illustratie:
Ik heb vroeger grijs gehad in mijn woonkamer en werd er na een tijdje een beetje depri van. Je hebt toch de kleur van eeuwige grijze donderwolken in je huis en zoals gezegd, ik werd er niet vrolijk van.
De eerste kleur waar wat bruin in zit is het warmst en het minst deprimerend.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Bij nader inzien vind ik die 1e toch te licht. Wij hebben een licht huis, een eiken vloer met lichte meubels, denk wit, zandkleur, licht hout. De muur die ik wil verven vangt veel licht.

Ik wil iets van grijs, maar wel met een bruinige tint erin zodat het niet te koud overkomt.
Cum non tum age
De kleur is echt afhankelijk van het licht in de kamer, de meubels enz. Ik zou van die kleine proef-potjes kopen en vlakken schilderen zodat je kan zien hoe het echt staat.
Zeg maar Spijker.
Middel/donker-grijs is erg modern en vooral geliefd vooral bij de heren van wege het "strakke" effect. En dat is erg saai; het maakt geen knusse ruimte.

Ik heb één wand van mijn slaapkamer ooit een dagje in de kleur Klei gehad wat een soortgelijk (iets minder) plechtige uitstraling aan een kamer geeft, maar waar grijs dan nog een mooie kleur van zichzelf is, gaf Klei (één tint donkerder dan Leem) een soort hol-effect. Tenminste bij mij. Op tv zie je die kleur toegepast in de eetkamer van "Kinderen geen bezwaar" en daar maakt het nogal klassiekerig vind ik. Niet mijn smaak.
Ik heb nog steeds een logeerkamer in deze kleur: http://www.babybrabbel.nl ... ms/13/21399_woonkamer.jpg maar het is zeker niet knus hoor. Wel netjes; alles komt mooi uit, vooral wit, maar niet om er gezellig de hele dag in te zitten. Dan ga je snakken naar de blauwe lucht.

Behalve planten; die tonen lelijk.
De bovenste kleur, leem, is geen grijs maar een taupe-achtige kleur. Ik heb n in m'n hele woonkamer, met witte deuren, kozijnen en plinten. Ik vind m prachtig en alles behalve saai. Ik heb een vrij donkere hal, zonder ramen en heb daar een tint lichter gekozen, die heet "teder". Ik ben blij dat ik m daar niet donkerder heb genomen.

Tip: kies voor de extra matte variant, die geeft

Een poederachtig effect.... Super!!!
Jeetje, dacht echt even een foto van mijn woonkamer te zien,haha. Lijkt er zo op....

Ik heb dus die donkere kleur. Leisteen. En ik vind het prachtig. Heel rustig, redelijk strak maar toch ook wel warm. De muur aan de overkant is créme-wit. Heb het zo gedaan, omdat het advies was, de muur waar het meeste licht op valt, de donkere kleur geven. Ik combineer het met paarse accessoires. En ben heel tevreden.
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
Mijn ervaring is dat een lichte teint mooier is.

Wij hebben met overgebleven latex zelf een kleur gemengd. Op 1 grote emmer histor hadden we 2x zwart, 1x paars, 1x bruin. Er is ongeveer de bovenste kleur uit gekomen. Erg mooi en rustig.
Taupe is idd een mooie kleur.

This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:blommit schreef op 04 december 2013 @ 13:15:

Middel/donker-grijs is erg modern en vooral geliefd vooral bij de heren van wege het "strakke" effect. En dat is erg saai; het maakt geen knusse ruimte.

Ik heb één wand van mijn slaapkamer ooit een dagje in de kleur Klei gehad wat een soortgelijk (iets minder) plechtige uitstraling aan een kamer geeft, maar waar grijs dan nog een mooie kleur van zichzelf is, gaf Klei (één tint donkerder dan Leem) een soort hol-effect. Tenminste bij mij. Op tv zie je die kleur toegepast in de eetkamer van "Kinderen geen bezwaar" en daar maakt het nogal klassiekerig vind ik. Niet mijn smaak.Oh, haha zat net aan die kleur te denken, ga even kijken of ik die serie op Youtube kan vinden.
Cum non tum age
quote:viva-amber schreef op 04 december 2013 @ 14:12:

Taupe is idd een mooie kleur.

[img]http://veracamilla.nl/wp-content/upload ... taupe0.jpg[/img]

Dat heeft een mooie parelmoer glans. Zoiets in het grijs zou je ook nog kunnen overwegen, No.

http://www.kleurinspirati ... n-metallic-parelmoer.html
Ook mooi Au, maar ik wil een matte kleur. Zit nu te kijken, maar denk dat donkerder toch mooier is, omdat dat meer een contrasterende kleur is.
Cum non tum age
Wij hebben 'authentic grey' op de muur van (ik dacht) flexa. Heel mooi, overdag net een andere tint dan s avonds vanwege de lichtinval
Het algemene advies bij muurverf is: bij twijfel kies de lichtste variant.
Van dat bijna zwarte ga je vast spijt krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven