Welke groene thee

23-04-2015 19:27 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu de groene thee van Ridgeways van de Tuinen.Heel lekker! maar wel prijzig (3 euro)

Wat is jouw favo groene thee?
Groene thee met citroen van Pickwick en groene thee met mandarijn/sinaasappelsmaak van Lipton.
Ik vind thee zo blaasactiverend en ik wil altijd paraat zijn om zo de deur uit te stappen!

Hetzelfde geldt voor asperges.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Van de Aldi 😍
Die van de Aldi is ook lekker inderdaad!
Lotus thee. De theefabriek verkoopt ook monsters van ¤ 1,80.
Ik zoek altijd een groene thee zonder toevoegingen dus geen lipton of pickwick waar smaakstoffen en suiker zijn toegevoegd aan inferieure thee. De ene keer koop ik een goedkope variant van de super of Xenos en de andere keer een duurdere biologische bij Simon Levelt of een andere winkel. Simon Levelt heeft nu lekkere 1 kops groene thee zakjes voor 1 euro zoveel.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
De fair trade groene thee puur is ook erg lekker. Ik kreeg laatst een tip dat je kokend water niet direct op de groene thee moet gieten want dan wordt deze bitter. Lekkerder is om na de kook een paar minuten te wachten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik koop mijn groene thee bij de Chinese supermarkt. Er zit een pietsie jasmijn in, maar dar proef je nauwelijks. Is heerlijk te drinken zonder suiker.
Ik vind de zakken losse groene thee met jasmijn vd Tuinen erg lekker.
quote:viva-amber schreef op 23 april 2015 @ 19:47:

De fair trade groene thee puur is ook erg lekker. Ik kreeg laatst een tip dat je kokend water niet direct op de groene thee moet gieten want dan wordt deze bitter. Lekkerder is om na de kook een paar minuten te wachten.Klopt, daarom doe ik de waterkoker uit net voor het water gaat koken
Verreweg de lekkerste wat mij betreft:

Van de Jumbo:

Ik vind' m niet té fruitig en bloemig. Is namelijk ook wat kruidig. Ziet er ook mooi uit in het zakje, grote blaadjes dus je kunt goed zien wat je binnenkrijgt. Is ook niet duur. Uit mijn hoofd iets van 1,30 Euro???

Ook heel erg lekker: van AH: combinatie van groene en witte thee:

Kost ook iets van 1,30 of 1,40.

De variant met aardbei/lychee is ook heerlijk.

Very low budget vind ik van de Lidl de groene thee met orange/ginger lekker. Is nóg goedkoper.
.
Groene thee met citroen is lekker. Maar mijn favoriet is toch wel de groene thee met kokos!
quote:julie1980 schreef op 23 april 2015 @ 21:52:

[...]

@Viva Amber: Weet je waar ik info kan vinden over toegevoegde suikers aan thee? Als je bij pickwick op de doosjes kijkt dan staat er nergens dat er suiker in bijv de stukjes citroen zit. Dus lijkt me wel interessant om ergens info vandaan te kunnen halen waar wel of geen suiker aan toegevoegd is.

Daarvoor moet je Pickwick mailen. Veel van hun thee bevat 'aroma' en daar kun je van alles onder verstoppen. Vaak is er een drager van de smaakstof gebruikt, zoals maltodextrine.

Gewone losse jasmijn thee is mijn favoriet. Clipper tea vind ik ook lekker, maar die is ook niet goedkoop (wel grotere zakjes waar me met gemak ene pot mee zet).

EDIT: ik weet niet of er suiker in Pickwick thee zit, denk zelf van niet, maar wel dat er een hoop (niet altijd even natuurlijke) toevoegingen in zitten.
Vaak duidt 'aroma' inderdaad op toevoeging met suiker. Maar das wel lastig, op duurdere thee's staat het vaak ook!

Ik koop losse blaadjes van Dille & Kamille: groene thee met japanse kers, groene thee met verveine en citroengras. Mjam!

En voor de makkelijk zakjes groene thee met citroen van AH.
quote:viva-amber schreef op 23 april 2015 @ 19:47:

De fair trade groene thee puur is ook erg lekker. Ik kreeg laatst een tip dat je kokend water niet direct op de groene thee moet gieten want dan wordt deze bitter. Lekkerder is om na de kook een paar minuten te wachten.Klopt. Kokend water is 100 graden en daar kan je prima zwarte thee van zetten. Witte en groene thee kan je beter op 80 graden drinken. Witte thee is ook het meest lekker als het op zijn minst 8 minuten getrokken heeft. Hoorde ik van een vriendelijke theeverkoper.
Klopt inderdaad! De 'kracht' van thee verdwijnt als je er 100 graden op kiept. Ik wacht altijd een paar minuten voordat ik het water erbij giet.
Goede tips voor lekkere thee hier! Die van de Dille&Kamille ken ik nog niet, die ga ik uitproberen! Hier liggen voor de dagelijkse thee de éénkopszakjes groene thee van de AH.

[...]

@Viva Amber: Weet je waar ik info kan vinden over toegevoegde suikers aan thee? Als je bij pickwick op de doosjes kijkt dan staat er nergens dat er suiker in bijv de stukjes citroen zit. Dus lijkt me wel interessant om ergens info vandaan te kunnen halen waar wel of geen suiker aan toegevoegd is.

Keuringsdienst van Waarde (NPO 3) heeft er dit jaar nog een programma aan gewijd.

Het kijken waard hoor.
Ik heb nu ook de groene thee van Ridgeways staan, erg lekker! Ook favoriet hier is de groene thee met jasmijn van Twinings of Dilmah.

Bij de Tuinen is thee regelmatig in de aanbieding, 50% korting of 1+1 gratis enzo. Dan sla ik in

[...]

@Viva Amber: Weet je waar ik info kan vinden over toegevoegde suikers aan thee? Als je bij pickwick op de doosjes kijkt dan staat er nergens dat er suiker in bijv de stukjes citroen zit. Dus lijkt me wel interessant om ergens info vandaan te kunnen halen waar wel of geen suiker aan toegevoegd is.Sowieso zodra er een ander smaakje bij zit dan alleen groene thee dan zit er een toevoeging/aroma in (niet perse suiker kan een ook een andere). Het smaakje is om de slechte kwaliteit van de thee te maskeren, voor smaakjes thee wordt altijd een kwalitatief minder goede thee gebruikt omdat het toch niet uit maakt daar de toevoeging overheerst. Ook zijn etiketten lastig te lezen en doen producten hun best om het product er zo natuurlijk mogelijk uit te laten zien, terwijl feitelijk onduidelijk blijft welke smaaktoevoegingen er in zitten. In oa lipton zitten wel suikerachtige stoffen zie de aflevering van keuringsdienst van waren. http://keuringsdienstvanw ... 4/afleveringen/23-01-2014

De thee sommelier is ook niet vervelend om naar te kijken.

Ik drink vooral groene thee omdat het gezond is, oa goed voor de huid en dan wil er niet allerlei stofjes bij drinken die dat te niet doen. We zijn niet meer gewend aan bittere/zure smaken omdat tegenwoordig van alles zoet wordt gemaakt.
Maar als je groene thee op de juiste temperatuur maakt smaakt ie juist helemaal niet bitter, maar zoet.
Verkeerde knop
Ik vind Lipton en Pickwick ook te veel naar de smaakjes smaken. Heb dan het idee dat ik voornamelijk chemische stofjes drink.

Witte thee drink ik ook regelmatig. Schijnt nog gezonder te zijn dan groene thee vwb anti-oxidanten. Daar drink ik vaak wel de "pure" variant van. (Ik vind het ook nog eens lekkerder dan groene thee.) Het liefst van Simon Levelt of Piramide.

Piramide heeft ook lekkere groene thee soorten. Overigens is daar ook witte thee aan toegevoegd.

En witte thee moet net als groene thee wat afgekoeld worden gedronken. Dus laten afkoelen tot ca. 85 à 80 graden. Dan is het veel lekkerder en gezonder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven