welke kattenbak?
woensdag 15 januari 2014 om 08:03
Ik heb nu een 2e hands kattenbak, die ik toen destijds had gekregen.
Maar in deze kattenbak zit geen luikje. Ik heb 2 katten van bijna een jaar. Maar elke keer maken ze er weer een puinhoop van, zodat bijna alle kattengrind er naast ligt of verspreid over dat gehele oppervlakte.
Maar ik wil graag een nieuwe kattenbak erbij, aangezien ik 2 katten heb. Maar wat is nou eigenlijk een goede kattenbak? Met luikje? Zodat het grind toch een beetje in de bak blijft? Of 1 zonder luikje en dan maar elke keer weer opruimen? Of 1 met een geur filter?
Iemand eventueel tips of ideeën?
Maar in deze kattenbak zit geen luikje. Ik heb 2 katten van bijna een jaar. Maar elke keer maken ze er weer een puinhoop van, zodat bijna alle kattengrind er naast ligt of verspreid over dat gehele oppervlakte.
Maar ik wil graag een nieuwe kattenbak erbij, aangezien ik 2 katten heb. Maar wat is nou eigenlijk een goede kattenbak? Met luikje? Zodat het grind toch een beetje in de bak blijft? Of 1 zonder luikje en dan maar elke keer weer opruimen? Of 1 met een geur filter?
Iemand eventueel tips of ideeën?
woensdag 15 januari 2014 om 08:12
woensdag 15 januari 2014 om 08:15
Wij hebben toen onze katten bij ons kwamen gekozen voor een peewee kattenbak en ik ben er nog elke dag blij mee! Na verloop van tijd een tweede bak bij gekocht en laatst de kap er afgehaald omdat ze eigenlijk alleen de open bak gebruikte.... Hier liggen wel korrels door de kamer, maar dat was bij de bak met kap ook. Nemen ze soms mee met hun pootjes. Omdat de bak hoger is zijn het er niet veel en omdat het houtkorrels zijn hebben we gelukkig geen wit grindspoor door het huis...
woensdag 15 januari 2014 om 08:29
Poezenbeest hier is bang voor het luikje. Eerst zelfs bang voor de hele bak/deksel. Heeft wat training gekost maar nu gaat ze op de bak met deksel. Maar dat vind ik prima hoor.
Bedenk ook dat je kat kan beslissen het luikje niet leuk te vinden en je het er dus als nog afhaalt.
Er zitten wel filters in de bak.
Bedenk ook dat je kat kan beslissen het luikje niet leuk te vinden en je het er dus als nog afhaalt.
Er zitten wel filters in de bak.
woensdag 15 januari 2014 om 08:31
woensdag 15 januari 2014 om 09:11
Ik zou een niet al te dure doen.
Heb zelf een bak met deksel en luikje. In het begin hadden we het deksel helemaal open op advies van het asiel, maar toen vlogen echt alle korrels door de kamer heen. Met deksel ging het alsnog een kant op.
Ik zou dus een bak met luikje kopen, die kun je er zo uithalen als het niks is.
Heb zelf een bak met deksel en luikje. In het begin hadden we het deksel helemaal open op advies van het asiel, maar toen vlogen echt alle korrels door de kamer heen. Met deksel ging het alsnog een kant op.
Ik zou dus een bak met luikje kopen, die kun je er zo uithalen als het niks is.
woensdag 15 januari 2014 om 10:14
In het begin vonden mijn katten het luikje ook erg eng. Een sticker op het luikje plakken wil wel eens helpen. Dan zien ze hun eigen weerspiegeling niet denk ik. Ik heb zelf een bak met deksel en vind dat wel een stuk fijner. Er liggen nog wel wat korrels naast de bak, maar dat voorkom je niet echt denk ik. Een uitloopmatje wilt wel een stuk helpen, scheelt vaker stofzuigen! Die kun je gewoon bij de dierenwinkel kopen!
woensdag 15 januari 2014 om 10:19
Ook wij hebben 2 grote bakken (grote katten) met deksel/luikje en geurfilters. Ik merk dat die van ons nogal aardig lopen te scheppen als ze klaar zijn en dan zouden bij ons alle korrels door de hele kamer liggen vandaar de deksel. Zelf vind ik het qua geur ook iets minder ruiken dan een bak zonder deksel ed. WIj hebben ze bij zooplus besteld, als je daar voor de eerst x besteld (of een nieuw email adres aanmaken) krijg je zowieso 5%korting toch weer mooi meegenomen:)
vrijdag 17 januari 2014 om 09:43
quote:Chartreuse schreef op 15 januari 2014 @ 08:31:
Hier in huis staat een Omega Roll Away kattenbak. Geen luikje, geen filter maar ik wil geen andere meer! Bak rollen en viezigheid ligt in het laatje, laatje omkiepen in een zakje en klaar.
Tegen het uitlopen ligt er een speciale geribbelde mat voor de kattenbak.Hier idem.
Hier in huis staat een Omega Roll Away kattenbak. Geen luikje, geen filter maar ik wil geen andere meer! Bak rollen en viezigheid ligt in het laatje, laatje omkiepen in een zakje en klaar.
Tegen het uitlopen ligt er een speciale geribbelde mat voor de kattenbak.Hier idem.
vrijdag 17 januari 2014 om 11:39
Wij zijn ook begonnen met een kleine open bak. Maar werd gek van de korreltjes overal.
Toen ze een half jaar waren hebben we de bak vervangen voor een dichte bak met klep (en filter).
Eerste maand heb ik tussen de klep en bak een propje gepropt, zodat het klepje half open stond. Hierdoor durfde ze wel gewoon naar binnen.
Daarna elke keer dat een van de katten op de bak zat snel dat propje eruit gehaald en hem dan zelf geleerd het luikje open te doen. Hebben ook een matje voor de kattenbak liggen die de korreltjes zoveel mogelijk opvangt die mee uit de bak komen.
Toen ze een half jaar waren hebben we de bak vervangen voor een dichte bak met klep (en filter).
Eerste maand heb ik tussen de klep en bak een propje gepropt, zodat het klepje half open stond. Hierdoor durfde ze wel gewoon naar binnen.
Daarna elke keer dat een van de katten op de bak zat snel dat propje eruit gehaald en hem dan zelf geleerd het luikje open te doen. Hebben ook een matje voor de kattenbak liggen die de korreltjes zoveel mogelijk opvangt die mee uit de bak komen.