Welke kleur groen op de muur

28-11-2020 15:25 33 berichten
Ik wil graag in de kerstvakantie de muur in onze woonkamer verven. Ik heb donkergroen in gedachten maar kan niet helemaal de juiste tint vinden. We hebben een licht eiken vloer. Onze keuken is wit met lichtgrijs. We hebben nu flexa early dew op de muur maar ik vind het te flets.
Wie weet een mooie donkere kleur groen muurverf. Ik zie zelf door de tinten groen het bos niet meer zeg maar
Van de Flexa kleuren vind ik puur tijm denk ik het mooist. Wij hebben ook early dew maar vind ik persoonlijk teveel naar mint neigen.
Omdat ik scheel en kleurendol word als ik voor zo'n muur vol kleuren sta, meng ik mijn verf altijd zelf. Nu heb ik olijfgroen en dat vind ik persoonlijk de mooiste en rustigste kleur op de muur.

Ik heb nu dit, maar als je donkerder wilt, dan zou ik die daaronder kiezen.

Afbeelding
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens naar de kleur reptiel.
Duet van de Gamma! Een warme donkergroene teint. Ben nog steeds iedere dag blij met onze muur. :heart:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geordend van Histor, prachtige kleur!

Afbeelding

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Hier ook early dew beneden maar op een van de slaapkamers geordend van Histor. Super mooie kleur! Was wel een pokke verf om streeploos op de muur te krijgen maar mooi is hij wel!
Alle reacties Link kopieren
Deze is waarschijnlijk veels te heftig maar gooi hem er toch even in. Fantastische donker groene kleur vind ik.
https://www.kleurenwaaier.nl/kleur/flex ... s_level=20
Alle reacties Link kopieren
ElviElvi schreef:
28-11-2020 16:31
Deze is waarschijnlijk veels te heftig maar gooi hem er toch even in. Fantastische donker groene kleur vind ik.
https://www.kleurenwaaier.nl/kleur/flex ... s_level=20
Dit zou ik echt zo op mijn muur smeren. Voorheen had ik een knal turquoise muur :heart: Helaas is mijn vriend van de subtielere kleuren en dus hebben we nu als compromis olijfgroen. Ik vind het mooi maar wel een tikkeltje saai.

Ik denk dat mild jade misschien mooi bij je vloer staat.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben Real-Jade laten mengen bij kwantum :)

Een voorbeeld van internet:

Afbeelding
groentuintje wijzigde dit bericht op 28-11-2020 20:26
60.55% gewijzigd
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden Geordend van Histor.
You know my name, not my story!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben Flexa Creations zijdemat camouflage green 3029 en ook een licht eiken vloer.
Je hebt van Flexa ook voor circa € 2,00 van die testers. Heb ik ook eerst gedaan met verschillende kleuren groen. Je kan er best een groot vlak mee doen dus een goede indruk krijgen.

Tip: t/m morgen bij de diverse bouwmarkten in de aanbieding :P

https://www.karwei.nl/assortiment/zoeke ... lage+green
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook Geordend, maar dat vind ik nou niet echt een donkere groen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Flexa Classic Car op de muur. Mooie warme tint donkergroen, erg blij mee.

Voordeel: ze hebben hem ook als kleurtester. Kun je eerst een klein stukje muur doen om te kijken of de kleur je bevalt, voordat je er een hele pot verf van koopt.
balpen wijzigde dit bericht op 28-11-2020 17:17
66.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Camouflage green en real tundra vind ik erg mooie groene tinten. Heb ze beide gehad in mijn vorige huis. Nu zijn we meer richting de donkere blauw tinten :)
Alle reacties Link kopieren
Plantengroen donker of middel
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Hier Histor quiet clearing. Dat is wel echt een donkergroen, ben er heel eeg blij mee.
Krijg er ook veel complimenten over :)
Alle reacties Link kopieren
Greyed Green van Flexa ❤️
I would rather shit in my hands and clap
GroenTuintje schreef:
28-11-2020 16:47
Wij hebben Real-Jade laten mengen bij kwantum :)

Afbeelding
Deze kleur heb ik ook in mijn woonkamer met lichte houten vloer. Staat prachtig.
Alle reacties Link kopieren
ElviElvi schreef:
28-11-2020 16:31
Deze is waarschijnlijk veels te heftig maar gooi hem er toch even in. Fantastische donker groene kleur vind ik.
https://www.kleurenwaaier.nl/kleur/flex ... s_level=20
Ik wilde deze er ook in gooien!
Wij hebben 1 muur op de slaapkamer in deze kleur en het is echt prachtig geworden. Ik ben er heel blij mee.
Alle reacties Link kopieren
Farrow and ball green smoke, of is die te donker?
Sorry mensen. De hele middag weg geweest. Ik zag mooie suggesties langskomen maar reageer morgen uitgebreider
Alle reacties Link kopieren
PhiIae schreef:
28-11-2020 17:31
Deze kleur heb ik ook in mijn woonkamer met lichte houten vloer. Staat prachtig.

Ja prachtige kleur he :). Dit is overigens niet mijn woonkamer, maar plaatje van internet.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
tialtngo schreef:
28-11-2020 17:28
Greyed Green van Flexa ❤️
Jaa deze❤️❤️ Ik ben er verliefd op!
Zwartvlekje schreef:
28-11-2020 17:35
Ik wilde deze er ook in gooien!
Wij hebben 1 muur op de slaapkamer in deze kleur en het is echt prachtig geworden. Ik ben er heel blij mee.
Prachtig maar niet voor de woonkamer. Hou hem wel in gedachten voor de slaapkamer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven