Welke kleur heeft jouw kerstversiering dit jaar?

08-12-2009 13:59 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
En pas je daar heel je huis op aan? Wissel je ieder jaar van kleuren of doe je al 14 jaar met dezelfde set?
ik ben ook helemaal hip dit jaar met mijn paars/roze kerstballen aangepast aan mijn huis, niet andersom

moet alleen een andere piek, heb nu een zilveren en dat past er niet echt bij, maar dat moet te te vinden zijn nu, toch?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Zo bont mogelijk.

Ik heb dit jaar geen kerstboom, maar heel veel linten voor mijn ramen hangen (verticaal) met kerstballen er aan, ook zo veel verschillende kleuren als ik heb .
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
quote:eleonora schreef op 08 december 2009 @ 15:09:

Paars, aubergine, zwart en zilver met hier en daar nachtblauw (bijna zwart) en veel, heel veel lichtjes, 600 of zo.

Ik doe elk jaar wel iets anders. Vorig jaar was de boom helemaal zwart met babyblauwe lampjes.

En engelen, zoals elk jaar. Heel veel engelen.

Vandaag kreeg ik een hele grote, stenen, alvast voor de kerst, voor naast de deur.

[afbeelding]

Dit idee maar dan de handen bij elkaar (niet biddend) en het hoofd naar beneden maar wel de vleugels gespreid.

Prachtig :-) Past helemaal in mijn JezusenMaria huis . Ik heb zoiets, maar dan in het klein in huis. Dwz, een liggende engel op een soort graftombe , ze ligt in een "ballerina houding met haar benen elegant naar voren, 1 hand naar achteren 1 hand over haar been heen . - Helaas kan Bruun zo'n grote nog niet trekken. Staat wel op onze verlanglijst .

Anyway....
Het wordt n minikerstboom met alleen lichtjes en kleine rode appeltjes, die laatste heb ik nog niet kunnen vinden, als iemand ze ergens gezien heeft hoor ik graag waar dat was!
Bruin/beige, passen bij de rest van het huis. Staat erg mooi, al zeg ik het zelf!
De grote tafel is inmiddels een kerst dorpje.

Mijn Jezusborstbeeld Heeft rode lampjes en een kerstmuts.

De rest van mijn JezusenMaria verzameling wordt nog versierd met slingers en kleine kerstballen. Het is uiteindelijk hun feessie .
Ik heb al jarenlang blauwe en witte ballen (met hier en daar een verdwaald wit balletje).

Omdat vriend en ik een paar jaar geleden ruzie kregen om de boom... (hij wilde er van die kleine lampjes in, een stuk of 1000 ofzo, dat vond ik op zich prima... maar bij mij is het: als de boom eenmaal in de kamer staat dan ga je er geen dagen over doen om hem op te tuigen... daar dacht vriend anders over, die ging na elke 10 lampjes thee drinken of even achter de laptop of..... noem maar op... en ik maar wachten tot die lampjes erin hingen en de ballen erin konden... tsss.... ) wilde mijn vriend zich niet meer bemoeien met de boom en vond hij dat ik het maar moest doen... dus ook meteen zelf (in mijn eentje) een boom uitzoeken, lampjes erin (ik heb van die "oma-lampen" volgens vriend) en de kerstballen er in...

Ik heb dus aangegeven dat ik dat helemaal niet gezellig vind en dat ik het wel leuk zou vinden dat hij weer gewoon mee zou doen...

Hij wilde de boom dan graag in de kleuren rood en groen. Nou wil het dat ik rood in de boom dus echt vreselijk vind.... dus moesten we daar een compromis over sluiten... Nu wordt het dus paars met groen.

Alleen... we zijn nogal kieskeurig.. Paars is op zich geen probleem, die ballen zijn er in allerlei tinten. Maar groen.... pff... Geen enkele groene bal is tot nu toe goed genoeg.... Dus ja... waarschijnlijk wordt het dit jaar een hele paarse boom
Zwarte kunstboom met Turkoise en Zilveren versiering.

Ballen gaan dit jaar ontbreken, ik heb er dieren en bloemen in hangen; vlinders, hertjes, pauwen en wat rozen. De glitter ligt werkelijk overal... En het stoerste turkoise lampjes, aangezien die dingen rond zijn, zijn dat de ontbrekende ballen.

heb ik ook nog; paarse, oranje, knalroze en rode ballen incl slingers ed

En ook nog een setje blauw en zilver als ik me niet vergis.

Dan heb ik ook nog boven bijna alle deuren beneden een of andere sliert groen hangen met lampjes. (Lampjes in de vorm van sterren, hartjes, klokjes, sneeuwvlokken, kerstbomen ed)
Uhh, wat ik dit jaar gratis bij de benzinepomp / Coca Cola krijg.
Boro, nu ik je toch spreek:

Zou jij voor mij eens willen kijken of ze weer die geinige kerstlichtjes hebben in de vorm van kruisjes?

Die had jij gekocht toch?

Niet dat je er voor op uit hoeft voor me hoor maar ik kan ze wederom niet vinden op internet, misschien als je er een keer langskomt?
@ Yraatje, bij ons thuis zette mijn vader de boom in de standaard en daarna werd ie de kamer uitgebonjourd en deed mijn moeder de rest. Iedere andere "samenwerking" stond garant voor een echtscheiding
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:Moordwijf schreef op 08 december 2009 @ 13:59:

Wissel je ieder jaar van kleuren of doe je al 14 jaar met dezelfde set?Dat laatste Misschien goed om hier eens rond te neuzen
Rood

Roze

Paars

Oranje

Groen

Zilver

Wit

Goud

In 1 boom.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Alles verzameld door de jaren heen dus...
'k Heb nog geen boom maar ik overweeg donzen beestjes, uiltjes enz. met zilver. Ik heb i.i.g. acht uiltjes gekregen en 1 middelgroot en nog 1 groot.

Weet nog niet of er een boom komt. Hangt ervan af of ik een mooie zie.
Begonnen met rood en goud. Nu goud, champagne en lime-groen en dan ballen en vlinders en slingers en glittertakken. Ben net begonnen met het opzetten van de boom. Heb voor het eerst een neppert.
Rood, zilver en doorzichtig (nicotinegeel). Heb al jaren dezelfde ballen dus.
Ballen, vlinders, bloemen, engeltjes, hertjes, vogeltjes, kegels, slingers, ornamenten, alles door elkaar.

Dit jaar heb ik steeds 2 á 3 ballen in een trosje bij elkaar. Van onder naar boven:

zwart / zilver

roze, rood, groen

zilver / wit

paars/ zilver

zwart / zilver

roze, rood, groen

en dan in de bovenste takken alle kleuren door elkaar

De overige figuurtjes heb ik er daarna ingedaan en niet op kleur gelet.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Sinds een paar jaar brons (mat en glanzend) en goud. Staat heel warm.
Wat leuk die foto's!
quote:rosanna08 schreef op 08 december 2009 @ 17:45:

@ Yraatje, bij ons thuis zette mijn vader de boom in de standaard en daarna werd ie de kamer uitgebonjourd en deed mijn moeder de rest. Iedere andere "samenwerking" stond garant voor een echtscheiding

Bij ons thuis zorgde mijn moeder er samen met de buurman voor dat de boom stond. Mijn vader mocht er alleen naar kijken wanneer ie thuiskwam.

Ik denk over zo'n zelfde regeling met mijn vent en buurman.
Ik heb dit jaar ook voor het eerst een eigen boom in mijn huisje. Ik heb paarse en antracietkleurige ballen, sommige egaal, andere met glitters, maar sowieso allemaal mat. Heb hem nog niet helemaal op kunnen tuigen, dus moet nog even kijken of het genoeg is, naast de lampjes natuurlijk.

Me love een kerstboom. Tot vorig jaar deed ik mijn ouders altijd en hing ik met visdraad ballen aan de plafondbalken gecombineerd met lampjes. Leek net een soort zwevende 'planeetjes/sterrenhemel. Heb het helaas nog steeds niet mooi op een foto kunnen krijgen.
quote:eleonora schreef op 08 december 2009 @ 17:16:

Boro, nu ik je toch spreek:

Zou jij voor mij eens willen kijken of ze weer die geinige kerstlichtjes hebben in de vorm van kruisjes?

Die had jij gekocht toch?

Niet dat je er voor op uit hoeft voor me hoor maar ik kan ze wederom niet vinden op internet, misschien als je er een keer langskomt?Ga ik voor je doen love Als ik weer in rdam ben .
Groene boom, veeeel lichtjes.

Ballen zijn zwart en zilver, ornamenten van oud zilver, zwarte boa's, oudzilverkleurige kettingen, zilveren brede linten vanaf de top naar beneden toe, zilveren halve maan als piek.

Pas wel altijd de ballen etc. aan, aan de kleur in huis.

Wil eigenlijk een witte of zwarte kerstboom kopen.
Ik vind zelf nog steeds de traditionele combinatie rood/groen het meest het echte kerstgevoel uitstralen en dan vooral de klassieke Engelse stijl met natuurlijke producten (besjes, mistletoe, hulst, denneappels e.d.), maar het wordt ieder jaar moeilijker deze stijl te vinden, dus struin ik ieder jaar kerstmarkten e.d. af om mijn verzameling steeds groter te maken.

Ik heb geen kerstboom, maar ik versier de rest van mijn woonkamer wel uitbundig.

Op de voordeur, op de grote spiegel boven de schouw en op de muren hangen grote kransen, boven de ramen en aan de vensterbanken heb ik groene guillandes hangen met lichtjes en versierd met besjes,dennenappels en hulst en ook boven de en-suite deuren heb ik een hele grote guillande met lichtjes hangen.

Verder heb ik misletoe boven de deur hangen, christmas stockings boven de haard en overal grote kaarsen branden.

Dan een ouderwetse kerstfilm op of een cd met jaren 50/60 kerstliedjes, chocolade melk erbij en mijn nostalgische kerst is compleet. Ik verheug me hier ieder jaar weer op. Zo gezellig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven