Welke kleur muurtex in toilet?

27-02-2010 10:34 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ladies, zometeen op naar de Gamma voor muurtex. Mijn toilet heeft zachtgele tegeltjes, hoogglans (niet mijn smaak maar goed). De tegels zijn geplakt tot 1,70 mtr. hoogte en tot het plafond is het stucwerk. Nou wil ik die muur + plafond een kleurtje maken. Wat is leuk bij zachtgeel? Ik heb gedacht aan een andere gele tint, contrasterend met de tegels, of antraciet-grijs (mat).
Als de tegeltjes niet jouw smaak zijn: de tegeltjes kun je ook verven, heb ik ook een keer gedaan en resultaat was heel goed!

Maar als je dat niet wilt, bij zachtgeel vind ik zwart, grijs en antraciet wel goed passen.

Traditioneel past blauw heel goed bij geel maar daar krijg ik altijd zo'n Zeeman associatie bij.

Ook mogelijk: oranje, daar wordt je toilet-je heel zonnig van.
Moeilijk, geel is ook niet mijn smaak. Kan je niet ook tegelverf kopen en gelijk over die tegels heen schilderen?

Anders zou ik oranje kiezen voor de muren en plafonds.
Ik zou denk ik gewoon voor wit gaan. De gele kleur van de tegeltjes verdoezelen met een andere kleur op muren en plafond lukt toch niet.
Paars, is contrasterend aan geel.
Ik mag de tegels niet verven (huurwoning). Ze zijn overigens niet heeel lelijk hoor. Ik zou ze alleen zelf niet hebben uitgekozen. Tis een beetje de kleur van deze keuken

quote:Ann Liv schreef op 27 februari 2010 @ 10:39:

Ik zou denk ik gewoon voor wit gaan. De gele kleur van de tegeltjes verdoezelen met een andere kleur op muren en plafond lukt toch niet.Wit is het nu en dat vind ik dus saai. Ik wil eigenlijk iets aparts!
quote:ge m ma schreef op 27 februari 2010 @ 10:44:

Paars, is contrasterend aan geel.Zachtpaars, donker, aubergine??
Inspiratie krokusjes:

quote:Bergje65 schreef op 27 februari 2010 @ 10:44:

[...]

Wit is het nu en dat vind ik dus saai. Ik wil eigenlijk iets aparts!

Op zich is die kleur van die keuken wel gaaf: de VT Wonen staat er de laatste tijd vol mee. Zij combineren het vaak met (diverse tinten) lichtgrijs. En zwarte rand is misschien ook mooi, vooral als dan de wcbril ook zwart is.

Wat mij ook wel chique lijkt is heel donkerblauw of diepdonkerpaars. Dan wordt het misschien wat koninklijk.
Leuke tips dames.... bedankt. Het wordt paars of ik ga voor lichtgrijs met een donkere rand!
Behangen is ook een optie (al wilde je zo naar de gamma, voor behang kopen moet je misschien meer tijd inruimen) ik heb zelf deze nog liggen en toevallig zit ik eraan te denken om dit te combineren met gele tegels:

Spannend Bergje, ik ben benieuwd hoe het uit gaat pakken!
quote:Bergje65 schreef op 27 februari 2010 @ 10:44:

Ik mag de tegels niet verven (huurwoning). Ze zijn overigens niet heeel lelijk hoor. Ik zou ze alleen zelf niet hebben uitgekozen. Tis een beetje de kleur van deze keuken

[afbeelding]Niet lelijk zei je ?
Aliquando et insanire lucundum est
Ik heb rood. En ook lichtgele tegeltjes (en ook niet mijn voorkeur)

Het rood hadden we over van de woonkamer en ik heb het gewoon geprobeerd. Staat leuk, vooral ook met de kitch gouden fotolijstjes die ik er heb opgehangen!
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Paars lijkt me heel mooi, kijk maar naar die krokussen!
Zwart? Beetje zo'n New York taxi thema? En als je je tegeltjes niet wil schilderen kan je ook van die tegelstickers gebruiken... Is een hels karwei om ze er goed strak op te krijgen zodat het er "net echt" uitziet (vond ik dan) maar het werkt wel...
Ik zou het zelfde geel herhalen in een streep, gecombineerd met wit.
Ik zou voor antraciet gaan (maar dat heb ik nu ook op mijn wc muren haha). Donkerpaars lijkt me ook heel mooi (zie de krokusjes) maar het blauwe behangetje wat ik net ergens voorbij zag komen lijkt me ook heel mooi staan bij die gele tegels!

Succes ermee! Laat je het resultaat eens zien?
quote:Doornroosje75 schreef op 27 februari 2010 @ 10:57:

Ik heb rood. En ook lichtgele tegeltjes (en ook niet mijn voorkeur)

Het rood hadden we over van de woonkamer en ik heb het gewoon geprobeerd. Staat leuk, vooral ook met de kitch gouden fotolijstjes die ik er heb opgehangen!Hahaha, zelfde idee hier! Rood, goud en kitch! Ik heb de vaalcreme tegeltjes (lees: rokersgeel ) gecombineerd met drie gouden muren, een rode achterkant en een rood plafond. Staat geweldig met de kitch gouden spiegeltjes en de kitch gouden kroonluchter. Mijn eigenste boudoir.
Ik heb hier nog een emmer oranje met een zweem bejaardenroze staan, die mag je gratis ophalen (terugbrengen kost daarentegen 100 euro )
Update:

ik heb gekozen voor donkerpaars, extra-extra mat. Het zit er zelfs al op (1x dus ik moet even wachten om te kijken hoe het opdroogt). Dat extra-extra mat geeft een poederachtig effect. Bij de action kleine vaasjes gekocht (mat zilver) met daarin nep-krokusjes. (Het effect zoals op het plaatje van sefarina zeg maar).

Ik had onder het raampje al een plateau hangen van gietijzer dus die wordt nu ook benut. Ook nog wat kaarsen in diverse paarse tinten erbij gezet. Bij de action hadden ze ook van die langwerpige schilderijen (op linnen) (90 x 20 cm). Heb er een meegenomen van grasland met koeien. De hemel erboven is een beetje paarsachtig. Al met al een leuk pasen/lente effect.
quote:Sim69 schreef op 27 februari 2010 @ 13:43:

Ik heb hier nog een emmer oranje met een zweem bejaardenroze staan, die mag je gratis ophalen (terugbrengen kost daarentegen 100 euro )Grapjas!
quote:Bergje65 schreef op 27 februari 2010 @ 14:38:

Update:

ik heb gekozen voor donkerpaars, extra-extra mat. Het zit er zelfs al op (1x dus ik moet even wachten om te kijken hoe het opdroogt). Dat extra-extra mat geeft een poederachtig effect. Bij de action kleine vaasjes gekocht (mat zilver) met daarin nep-krokusjes. (Het effect zoals op het plaatje van sefarina zeg maar).

Ik had onder het raampje al een plateau hangen van gietijzer dus die wordt nu ook benut. Ook nog wat kaarsen in diverse paarse tinten erbij gezet. Bij de action hadden ze ook van die langwerpige schilderijen (op linnen) (90 x 20 cm). Heb er een meegenomen van grasland met koeien. De hemel erboven is een beetje paarsachtig. Al met al een leuk pasen/lente effect.Dat klinkt leuk
Niet mijn regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een fotootje...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven