Welke kleur op muur?

20-09-2010 19:52 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon inmiddels een jaar in mijn eerste koop appartement (jaren 30).

Nu ben ik er alleen nog niet uit elke kleur ik op mijn muur wil achter de TV. Het is ongeveer een muur van 9m2 en het is niet de gehele lengte van de woonkamer (zit een schouw tussen). Woonkamer is 4 bij 9,5 en heeft voor en achter openslaande deuren naar de balkons, genoeg licht in huis dus.

Nu is het een soort van chocolade/ taupe kleur en de rest van mijn woonkamer is wit incl. houtwerk. Vloer is antiek eiken laminaat en salontafel, tv meubel en boekenkast zijn hoogglans wit.

Ik ben echter die kleur op de muur echt nu al spuugzat. Ik heb al niet veel kleur in huis, maar ik vind dit toch niet mijn ding.

Ik wil wat frisser, wat vrolijkers, maar ik ben echt heel slecht in kleuren kiezen (deze kleur is ook al versie 3 omdat de andere kleuren het niet waren en dat in een week).

Ik vind het iets te burgelijk zoals het nu is en tja, verder dan een soort zeeblauw achtige kleur kom ik niet.

Roze, appeltjesgroen en turquoise etc zijn mij weer te fel en paars/aubergine vind ik niet mooi.

Wie heeft een ideetje? Ik ben inmiddels al heel vaak bij de Gamma geweest voor kleurstaaltjes, maar kom er niet uit.
Roze, zacht roze.

Ik ben van de neutrale kleuren, maar iets frisser is misschien een zacht groen? Of anders een mooie blauw/grijs/paarse tint?
Of groen idd

Iris1969, kom er maar in met ijsblauw
Die aubergine vind ik heel mooi Fran!
Of een witte muur en een philipslamp die verschillende kleurtje geeft

Erg gaaf, maar wel beutje fel.

(oker)geel of terracotta
Dat is een goed idee Francisca. Van die lamp.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Kom hier wonen El, alles is terracotta. Nog wel tenminste.
zwart, en de rest van je woonkamer ook pimpen met zwarte accesiores....staat gaaf met je witte meubels. Paar aluminiumkleurige details...helemaal gaaf.
rood is trouwens ook erg mooi met wit. Bij de Ikea hebben ze bijv voor 40 euro ook hele mooie kleden, ook in het rood. Heb ik hier ook een tijd gehad. Staat super warm. Paar rode kussentjes, rode lampenkamp, paar kaarsen in het rood op tafel en je woonkamer ziet er heel anders uit.
Sorry maar terracotta is wel heeeeeeel erg 1999... :-)

Dat had ik toen ook.

Hier is de taupkleurige muur godzijdank ook sinds een paar weken weer verdwenen.

Hier is het grijs geworden. Niet origineel want alle woonbladen hebben het en bij de gamma en praxis zijn wel 100 kleuren grijs te vinden.

Ik vind het mooi nu. En over een paar jaar weer een andere kleur.
Grijs n dan een tof felgekleurd schilderij aan de wand o.i.d.
Behangetje?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Zilvermuur?
DEze heb ik op de keukenmuur... Erg mooi vind ik zelf;

Kleur is soft-greige
Behang is ook gaaf idd....mooi barok behangetje....leuk!
Deze had ik in mijn oude huis. Toen nog alleen:

quote:Neele01 schreef op 20 september 2010 @ 20:16:

Sorry maar terracotta is wel heeeeeeel erg 1999... :-)

Dat had ik toen ook.

Hier is de taupkleurige muur godzijdank ook sinds een paar weken weer verdwenen.

Hier is het grijs geworden. Niet origineel want alle woonbladen hebben het en bij de gamma en praxis zijn wel 100 kleuren grijs te vinden.

Ik vind het mooi nu. En over een paar jaar weer een andere kleur.En bedankt
Deze hebben wij op de muur, is erg mooi geworden. (vinden wij natuurlijk... )
vind terracotta ook een beetje heel erg geweest overigens, net als geel triuwens.
Donkerpaars!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven