Welke pannenset? Bk of?

13-08-2010 19:33 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik klooi al jaren aan met gekregen pannen, actionpannen en studentenhuispannen. Meuk dus en ondanks dat ik geen keukenprinses ben, wil ik nu toch echt eens aan de goede pannen die een leven mee gaan (b.w.v.s.). Nu ben ik binnenkort jarig, dus een prima gelegenheid.

Ik weet dat pannen duur zijn, ik heb echter wel een beperkt budget.

Het mag om en nabij de ¤100,00 kosten.

Ik weet dat BK een goed merk is en dus heb ik daar een beetje mijn zinnen op gezet. Echter, er zijn wel BK-pannensets van rond de ¤100,00, maar dan hebben die pannen metalen handvatten. Handvatten die heet worden dus en dat wil ik niet.

Wil je echter een BK-pannenset zonder metalen handvatten, dan betaal je al snel zo'n ¤200,00 en dat wil ik dus niet, ik zei al, ik ben geen echte keukenprinses + dat kunnen we nu gewoon (liever) niet missen.

Nu ben ik dus aan het uitkijken naar pannensets van andere goede merken, maar ik heb er geen verstand van en behalve BK ken ik geen goed merk.

Wat is er dus, behalve BK, nog meer een goed merk pannen?

Ik heb nu een pannenset gezien van Tefal bijvoorbeeld, 4 pannen voor ¤70,00. Is Tefal een goed merk? Is het vergelijkbaar met BK of minder goed maar wel degelijk? Of, wat is nog meer een goed merk?

Oja, ik zoek een set van 4 kookpannen, een goede hapjes- en koekenpan (van BK) heb ik ondertussen al wel.

Alvast bedankt voor de respons!
Whatever, I do what I want
Ik heb een pannenset van BK. Niet met metalen, maar met kunststof handvatten. Ik vind ze geweldig. Zelfs met een metalen handvat zou ik voor BK gaan.

(ik heb zelf deze)
HEMA

Geen duur merk, maar doen het hier erg goed.
Ik heb een pannenset van BK maar de gele kunststof handvatten werden al heel snel lelijk (terwijl het vuur echt niet te hoog stond). Maar ondanks dat gebruik ik ze al zowat 15 jaar.
Ik heb een pannenset van het merk sola en ik ben er zeer tevreden over....

Vriendlief (kok) ook.
Sola verkopen ze toch bij de Blokker?

Daar zei het personeel me dat dit ook een goed merk is, maar ik vond het zo lastig te beoordelen of dit nou 'verkooptruc' was of dat het echt degelijk is. Hoewel Blokker over het algemeen wel degelijk spul verkoopt, maar het is geen kookwinkel bedoel ik

Ik ga nu even naar de winkel, kom straks terug en dan kijk ik weer even naar de reacties.

Bedankt tot nog toe!
Whatever, I do what I want
Ik heb BK met kunststof handgrepen. Ze gaan nu inmiddels al 13 jaar mee

Alleen heb ik wel gewoon altijd een pannenlap moeten gebruiken om de pan op te pakken hoor.

Dat kunststof wordt (bij mij althans) gewoon loeiheet.
quote:Surface2 schreef op 13 augustus 2010 @ 19:34:

(ik heb zelf deze)Die heb ik ook Maar worden jouw handgrepen niet heet dan?
Klopt, ik pak mijn pannen ook altijd op met een pannenlap. Wat ik zo handig vind aan mijn pannen is het afgieten van groeten, aardappels, rijst en pasta. Dat gaat daar zo makkelijk mee!
Ik denk dat handgrepen altijd warm zullen worden, welk materiaal je ook kiest. Bijna alle materiaal geleidt warmte (het een alleen wat meer dan het ander).
-
quote:Surface2 schreef op 13 augustus 2010 @ 19:43:

Klopt, ik pak mijn pannen ook altijd op met een pannenlap. Wat ik zo handig vind aan mijn pannen is het afgieten van groeten, aardappels, rijst en pasta. Dat gaat daar zo makkelijk mee!Ja. Deksel kwart slag draaien en niet meer je handen verbranden of de rijst uit de gootsteen hoeven scheppen
Ik heb tefal pannen, een tijd geleden met korting gekocht bij V&D.

Vind ze geen aanrader, want de handgrepen worden erg warm.

Heb ze gekocht vanwege die korting, en omdat ik de maten ideaal vond. dat laatste vind ik nu nog steeds.

Dus eigenlijk heb je niks aan mijn bericht.
Die van Ikea zien er ook best degelijk uit vind ik altijd...
Je zou eens op marktplaats kunnen kijken. Iemand biedt al enige weken een mooie nieuwe 4-delige pannenset met kunststof handvatten aan voor ¤85,- van BK (Q-linair om precies te zijn). Ik heb bij deze persoon pas geleden 2 pannen gekocht van BK en ik had ze snel binnen en ze waren splinternieuw en echt heel mooi! Ze stuurt het via DHL naar je toe. Ik hou haar advertenties in de gaten omdat ik mijn pannen wil uitbreiden en ze zou eind augustus weer pannen krijgen.
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
Hier

Ik weet niet of het is wat je zoekt maar aan je omschrijving te lezen wel.
Hier Sigg, zien er na 12 jaar intensief gebruik op inductie nog als nieuw uit.
quote:Zinderend schreef op 13 augustus 2010 @ 19:45:

[...]

Ja. Deksel kwart slag draaien en niet meer je handen verbranden of de rijst uit de gootsteen hoeven scheppen Precies Ik heb de pannenset van m'n moeder gekregen (mazzelaar ben ik ), mijn broer heeft er ook 1 gekregen. Ook mijn moeder kookte met deze set.
Oh grappig, dit is toevallig die pannenset die jullie hebben.

Ik heb andere gekocht, wel met metalen handvatten, Conical Deluxe. Die handvatten worden overigens niet heet.
Ik heb BK pannen met metalen handvaten en worden niet heet

Profiline

Blokker heeft nu actie met gele stickers o.d 50% korting.

Misschien zitten ze er nu tussen met korting.

Ik heb toen een set van 4 kookpannen gekocht incl steelpannetje voor 89 euro
Ik zou toch meer investeren dan die 100 euro. Als je het kan missen en je koopt nu een echt goede set ben je voor de eerste 20 jaar klaar. Dan is het ineens echt niet al teveel toch?

Ik heb een Pelgrim profiline set. Gaat al zeker 10 jaar mee en ik zie nog 10 jaar wel gebeuren.
Ik geloof dat Pelgrim tegenwoordig van BK is want ik heb deze set
ikea 365 serie en dan alle pannen met steel kopen. Kost echt niet veel extra ruimte en je brandt je handen nooit meer en je hebt maar een hand nodig om een pan te verplaatsen.

*Zo stom dat in NL steelpannen niet de norm zijn zoals in veel andere landen
Surface die pannenset heb ik dus ook BK Qlinair classic , ik vind ze ook top!
quote:Zespri79 schreef op 13 augustus 2010 @ 20:05:

Ik heb BK pannen met metalen handvaten en worden niet heet Dat is waar, heb ze ook! Zijn wel echte goede kwaliteitspannen.. Zou er wat voor over hebben indien mogelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven