Welke pannenset

14-02-2014 18:06 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na jaren met oude pannen koken en steeds goedkope koekenpannen gekocht te hebben ben ik toe aan een goede pannenset

Er is veel keus en ik zou graag jullie ervaringen horen. Welke set hebben jullie?

Mijn eisen:

- vaatwasserbestendig

- glazen deksel vind ik handig

- geschikt voor keramisch koken

Ben benieuwd welke sets jullie hebben.
Van alles wat, goedkoop tussen duur. De stalen pannen worden niet meer gebruikt, die zijn vervangen door teflon en later keramiek. Gietijzer vind ik te zwaar.

Die dure pannenset was wel leuk om aan iedereen te laten zien maar de meeste pannen stonden alleen maar ruimte in te nemen.
Ik ben heel tevreden over de pannen van de Ikea. Je kan daar als het goed is ook losse (glazen) deksels halen. Mijn ervaring is wel dat zelfs "vaatwasserbestendige" koekenpannen eigenlijk niet echt in de vaatwasser kunnen. Of in ieder geval, dit verkort de levensduur van de pan aanzienlijk. Daarom was ik alle koekenpannen altijd met de hand af, alleen hele oude koekenpannen gaan mee in de vaatwasser.

Ook heb ik al verrassend lang lol van mijn twee koekenpannen van de Aldi. Ik kijk altijd even, soms vind ik ze te "dun", maar meestal hebben ze goede pannen in de aanbieding.
My shrink just killed himself. Blamed me in the note.
Ik ben volledig fan van de Tefal Ingenio potten en pannen met afneembare handvaten. Kunnen daardoor ook gewoon de oven in.

Zo gemakkelijk, eerst iets afbakken en hop de oven in.

En zo gemakkelijk stapelen in de kast. Ze hebben er ook verschillende plastieken deksels voor zodat je dingen in de ijskast kan bewaren.
Ik heb een pannenset van Zwilling, ben er erg blij mee. Kan in vaatwasser en ik kook inductie. Mooie van deze pannen vind ik dat je ze zonder pannenlappen van de plaat kan halen. De handvaten worden niet heet.

De deksels zijn alleen niet van glas, dat wilde ik niet. Glazen deksels worden nooit goed droog in de vaatwasser is mijn ervaring. Dan til je ze op en dan beginnen ze te lekken.
Ik heb sinds vorige week van BK de 5 delige pannenset profiline bij Marskramer nu voor euro 99. Koopje.
Met deze pan kook ik op gas en keramisch. Hij gaat gewoon in de vaatwasser. Heb 'm al 14 jaar en is nog als nieuw.

Skänka wok met deksel van Ikea.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60129463/

En deze heb ik ook (minus de koekenpan), hiervoor geldt hetzelfde verhaal. Ze zijn echt amazing.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30101168/
Ik heb die pannenset ook Scriptum, en dan mét koekenpan. Ik ben er zeer tevreden over, die koekenpan gebruik ik net zo graag als mijn Scanpan van 90 euro.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven