welke pannenset?
vrijdag 20 maart 2015 om 13:05
Wij zijn toe aan nieuwe pannen, dus ik dacht, die koop ik even. Man man, nooit geweten dat er zoveel pannen zouden zijn en ik heb geen idee van waar ik op moet letten. Na een bezoek aan n woonwinkel was me vooral duidelijk dat duurdere langer meegaan en niet kromtrekken, maar is dat n verschil dat een paar honderd euro waard is?
Nu koken wij in pannen die we overal en nergens gekregen hebben, merkloos denk ik want er staat nergens een merk, behalve op 1 zelfgekochte koekenpan, daar staat hema op. Wie helpt me op weg? En kan me vertellen of n pannenset echt 300 euro waard kan zijn omdat ik daarmee opeens wel een chefkok lijk
Nu koken wij in pannen die we overal en nergens gekregen hebben, merkloos denk ik want er staat nergens een merk, behalve op 1 zelfgekochte koekenpan, daar staat hema op. Wie helpt me op weg? En kan me vertellen of n pannenset echt 300 euro waard kan zijn omdat ik daarmee opeens wel een chefkok lijk
vrijdag 20 maart 2015 om 13:22
Het ligt eraan waarop je kookt, kook je op gas, dan kun je nagenoeg iedere pan gebruiken, kook je elektrisch dan moet je in ieder geval pannen met een vlakke bodem hebben, pannen die ooit op gas gebruikt zijn, zijn niet meer geschikt voor een elektrische- of keramische kookplaat. Voor inductie moet je weer andere pannen hebben.
verba volant, scripta manent.
vrijdag 20 maart 2015 om 13:23
Wij hebben keramische pannen, allemaal leuk en aardig tot die dingen beginnen te verslijten. Als je dan een eitje bakt krijg je hem in 20 stukjes op je bord, zelfs met een grote klont boter erbij . Dus die zou ik sowieso al niet kopen. Verder zijn normale pannen over het algemeen wel gewoon redelijk, even op internet zoeken anders?
vrijdag 20 maart 2015 om 13:24
Wij hebben 3 jaar geleden een nieuwe pannenset gekocht, en over 1 ding ben ik nog steeds enorm blij: de pannen hebben grepen die niet heet worden. Dus geen geklooi meer met pannenlappen/ovenwanten, maar de pannen en deksels gewoon zo beetpakken zonder je handen te verbranden.
Wat verder nog makkelijk is: maatstrepen aan de binnenkant, deksels die enigszins bol aflopen zodat condenswater makkeijk terug de pan indruipt, en randen die makkelijk afgieten (zonder gedrup).
Hoewel we nu nog geen inductie hebben, hebben we wel bewust pannen gekozen die daarvoor geschikt zijn (met het oog op de toekomst). Verder een merk/type gekozen dat nog een aantal jaar zal blijven bestaan, zodat we de boel ook nog gericht kunnen uitbreiden. 't Kostte wat, maar ik vond het de investering zeker waard.
Anti-aanbak koekenpannen haal ik altijd ergens goedkoop en vervang ik na een jaar of 2, maar een pannenset daarin investeer ik graag en is ook voor de langere termijn gedacht.
Wat verder nog makkelijk is: maatstrepen aan de binnenkant, deksels die enigszins bol aflopen zodat condenswater makkeijk terug de pan indruipt, en randen die makkelijk afgieten (zonder gedrup).
Hoewel we nu nog geen inductie hebben, hebben we wel bewust pannen gekozen die daarvoor geschikt zijn (met het oog op de toekomst). Verder een merk/type gekozen dat nog een aantal jaar zal blijven bestaan, zodat we de boel ook nog gericht kunnen uitbreiden. 't Kostte wat, maar ik vond het de investering zeker waard.
Anti-aanbak koekenpannen haal ik altijd ergens goedkoop en vervang ik na een jaar of 2, maar een pannenset daarin investeer ik graag en is ook voor de langere termijn gedacht.
vrijdag 20 maart 2015 om 14:08
mijn Lagostina-pannen zijn meer dan 30 jaar oud en nog steeds o.k., één greepje van een deksel kwam ooit los maar dat is verholpen.
Verder 1 Ikea 365+, ook heel blij mee en goedkoop.
En Creuset pannen. Zou niet zonder kunnen. Zijn natuurlijk best zwaar.
en een wok van Demeyere
succes met je zoektocht!
Verder 1 Ikea 365+, ook heel blij mee en goedkoop.
En Creuset pannen. Zou niet zonder kunnen. Zijn natuurlijk best zwaar.
en een wok van Demeyere
succes met je zoektocht!
not all who wander are lost
vrijdag 20 maart 2015 om 14:20
Aanrader heb ik niet, maar mag een afrader ook?
Ik heb drie jaar geleden een pannenset bij de sola gekocht. Binnen 2,5 zijn van alle pannen de knop van het deksel afgebroken. Bij de eerste twee keer heb ik nog een nieuw ander deksel (wel een compleet ander deksel, want de serie die ik gekocht had werd niet meer gemaakt) gekregen i.v.m. de levenslange garantie waar sola reclame mee maakt. Bij de laatste twee heb ik geen nieuwe deksels gekregen omdat deksels en handvaten opeens niet meer onder de garantie vielen.
Voor mij dus nooit meer dure solapannen, ik vind het niet normaal dat binnen 2,5 jaar alle vier de deksels stuk zijn, had echt wel wat meer kwaliteit verwacht. (ga denk ik voortaan ook lekker naar de ikea)
Ik heb drie jaar geleden een pannenset bij de sola gekocht. Binnen 2,5 zijn van alle pannen de knop van het deksel afgebroken. Bij de eerste twee keer heb ik nog een nieuw ander deksel (wel een compleet ander deksel, want de serie die ik gekocht had werd niet meer gemaakt) gekregen i.v.m. de levenslange garantie waar sola reclame mee maakt. Bij de laatste twee heb ik geen nieuwe deksels gekregen omdat deksels en handvaten opeens niet meer onder de garantie vielen.
Voor mij dus nooit meer dure solapannen, ik vind het niet normaal dat binnen 2,5 jaar alle vier de deksels stuk zijn, had echt wel wat meer kwaliteit verwacht. (ga denk ik voortaan ook lekker naar de ikea)
vrijdag 20 maart 2015 om 14:26
Ik heb een aantal pannen van de Action, prima pannen! Voor de "echte" stoofgerechten heb ik een (heel prijzig) Le Creuset pan. Die van de Action zijn een aanrader helemaal als je niet weet waar je moet beginnen. Dan kun je terwijl je deze (of die van de Ikea) gebruikt je verder verdiepen in de pannenwereld
Think big thoughts, but relish small pleasures.
vrijdag 20 maart 2015 om 15:12
Nou, ik heb er 2 van ikea besteld en 2 van hema. Dan kijk ik welke ik het fijnste vind en breid ik daarmee uit.
De koekenpan van hema vind ik prima, dus daar heb ik een wok en kookpan van besteld. En bij ikea een kookpan en steelpan.
Hm, eigenlijk hoef ik dan niks meer uit te breiden, want dis ongeveer hetzelfde als een complete set
De koekenpan van hema vind ik prima, dus daar heb ik een wok en kookpan van besteld. En bij ikea een kookpan en steelpan.
Hm, eigenlijk hoef ik dan niks meer uit te breiden, want dis ongeveer hetzelfde als een complete set
vrijdag 20 maart 2015 om 15:24
Ik heb 2 of 3 jaar geleden de pannenset van Fissler bij elkaar gespaard bij de Makro.. Ik moet zeggen, ze zijn echt super fijn. Mijn moeder heeft ook een set van Fissler welke ze al vanaf haar trouwen heeft (nu 27 jaar.. ) welke ook nog steeds top zijn! Ik hoop dat die van mij ook zo lang mee mogen gaan! Nu hebben ze daar koekenpannen om te sparen.. Hopelijk zijn die net zo fijn!
vrijdag 20 maart 2015 om 15:25
quote:funnymiss schreef op 20 maart 2015 @ 15:12:
Nou, ik heb er 2 van ikea besteld en 2 van hema. Dan kijk ik welke ik het fijnste vind en breid ik daarmee uit.
Hm, eigenlijk hoef ik dan niks meer uit te breiden, want dis ongeveer hetzelfde als een complete set Ik neem aan dat je "dis" expres zo hebt laten staan?
Hm, eigenlijk hoef ik dan niks meer uit te breiden, want dis ongeveer hetzelfde als een complete set Ik neem aan dat je "dis" expres zo hebt laten staan?
vrijdag 20 maart 2015 om 15:37
BK Q-linair (classic), daarvan kun je de deksel een kwartslag draaien waardoor ie vast blijft zitten, erg makkelijk met het afgieten. Plus maataanduiding in de pan en dikkere bodem en ook geschikt voor halogeen. Even goed zoeken naar een aanbieding, dan kun je veel besparen!
EDIT: en deksel kun je schuin op de pan leggen, dat kan niet bij iedere pan en soms kunnen ze dan zo gaan 'klepperen'.
EDIT: en deksel kun je schuin op de pan leggen, dat kan niet bij iedere pan en soms kunnen ze dan zo gaan 'klepperen'.