Welke strijkplank?
dinsdag 12 oktober 2010 om 13:02
Ik ben helemaal 'klaar' met onze strijkplank. Onding! De schuimlaag in de hoes kreukt sinds kort, waardoor er tijdens het strijken alleen maar meer vouwen/kreukels in de was bijkomen...
Sowieso is het een vrij onstabiele plank. Nu wil ik gewoon een goeie!
Even rondsnuffelen op internet levert genoeg aanbod op, maar de prijzen variëren nogal. Wat is een goede, solide strijkplank (voor een stoomstrijkijzer) met een degelijke hoes voor vrij intensief gebruik (ook veel overhemden).
Sowieso is het een vrij onstabiele plank. Nu wil ik gewoon een goeie!
Even rondsnuffelen op internet levert genoeg aanbod op, maar de prijzen variëren nogal. Wat is een goede, solide strijkplank (voor een stoomstrijkijzer) met een degelijke hoes voor vrij intensief gebruik (ook veel overhemden).
dinsdag 12 oktober 2010 om 13:22
Heb je een gewoon stoomstrijkijzer, of zo'n systeem?
Neem met een stoomstrijkijzer iig geen houten strijkplank, t vocht trekt daar in en het hout brokkelt af..
Kijk eens bij idd de hema of de blokker. Vaak voldoen die strijkplanken genoeg voor de hoeveelheid strijkwas van een gezin.
(zag net op beslist.nl een strijkplank van dik 800 euro.. wtf?)
Neem met een stoomstrijkijzer iig geen houten strijkplank, t vocht trekt daar in en het hout brokkelt af..
Kijk eens bij idd de hema of de blokker. Vaak voldoen die strijkplanken genoeg voor de hoeveelheid strijkwas van een gezin.
(zag net op beslist.nl een strijkplank van dik 800 euro.. wtf?)
dinsdag 12 oktober 2010 om 13:33
Het is een 'gewoon' stoomstrijkijzer, dus niet met zo'n los waterreservoir.
Ik heb al bij Blokker (webshop) gekeken, maar daar verkopen ze alleen Brabantia en Leifheit. Dat zijn volgens mij wel goede merken, maar bij de specificaties staan allerlei dingen waarvan ik me afvraag of dat wel nodig is? (vaak: hoe uitgebreider het lijstje, hoe hoger de prijs). Ik vraag me af, wanneer heb je 'gewoon' een goeie. Wat voor kleur hoesje eromheen zit zal me een worst wezen, maar dat schijnt toch wel heel belangrijk (lees: prijsbepalend) te zijn.
Ik heb al bij Blokker (webshop) gekeken, maar daar verkopen ze alleen Brabantia en Leifheit. Dat zijn volgens mij wel goede merken, maar bij de specificaties staan allerlei dingen waarvan ik me afvraag of dat wel nodig is? (vaak: hoe uitgebreider het lijstje, hoe hoger de prijs). Ik vraag me af, wanneer heb je 'gewoon' een goeie. Wat voor kleur hoesje eromheen zit zal me een worst wezen, maar dat schijnt toch wel heel belangrijk (lees: prijsbepalend) te zijn.
dinsdag 12 oktober 2010 om 13:54
dinsdag 12 oktober 2010 om 13:55
Ik heb er 5 jaar geleden een gekocht bij Blokker van Brabantia, ik geloof rond de 30-40 euro, gewacht op een aanbieding, had er 1 gekregen, maar die was ontiegelijk instabiel en viel snel om.
Het is een hele simpele, wel fijn te verstellen, lekker hoog (hoewel ik niet overdreven lang ben, vind ik dat wel prettig) en een ijzeren ding eraan om het ijzer op te zetten, kan evt ook schuin erop geplaatst worden en is stabiel en nog lang niet aan vervanging toe, gebruik m minstens 1x in de week een uurtje.
Het is een hele simpele, wel fijn te verstellen, lekker hoog (hoewel ik niet overdreven lang ben, vind ik dat wel prettig) en een ijzeren ding eraan om het ijzer op te zetten, kan evt ook schuin erop geplaatst worden en is stabiel en nog lang niet aan vervanging toe, gebruik m minstens 1x in de week een uurtje.
dinsdag 12 oktober 2010 om 13:59
dinsdag 12 oktober 2010 om 20:33
dinsdag 12 oktober 2010 om 22:47
woensdag 13 oktober 2010 om 19:10
Had nooit gedacht dat ik zelfs door een strijkplank keuzestress zou ervaren . Maaarrrr...ik ben er uit! Ben maar even naar Blokker gefietst, om 'ouderwets' te shoppen. Daar stond een fijne Brabantia, die heb ik nou via de webshop besteld. Vandaag hopelijk voor de laatste keer met dan onding gestreken!