Welke vaatwas poeder?
donderdag 30 april 2020 om 09:00
In ons nieuwe huis hebben we een waterontharder en er wordt aangeraden om dan poeder te gebruiken in de vaatwasser.
Ik gebruik in mijn oude huis finish all-in one tabs en die bevallen mij goed. Op hun site vind ik alleen geen poeder.
Mijn glazen werden helemaal wit door Sun tabs, dus daar koop ik liever geen poeder van.
Welke kunnen jullie aanraden?
Ik gebruik in mijn oude huis finish all-in one tabs en die bevallen mij goed. Op hun site vind ik alleen geen poeder.
Mijn glazen werden helemaal wit door Sun tabs, dus daar koop ik liever geen poeder van.
Welke kunnen jullie aanraden?
donderdag 30 april 2020 om 09:04
Zelf maken;
1 deel zuiveringszout (baksoda/baking soda)
1 deel zeezout
3 delen Driehoek Kristalsoda of soda
(geen zilversoda of gewone driehoek soda want die is te vochtig)
3 delen citroenzuur
eventueel citroen etherische olie (optioneel)
1 deel zuiveringszout (baksoda/baking soda)
1 deel zeezout
3 delen Driehoek Kristalsoda of soda
(geen zilversoda of gewone driehoek soda want die is te vochtig)
3 delen citroenzuur
eventueel citroen etherische olie (optioneel)
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
donderdag 30 april 2020 om 09:10
Ik lees wel positieve verhalen over het gebruik van poeder sowieso. Misschien dat die poeder anders is dan de tabs.
donderdag 30 april 2020 om 09:10
Wij gebruiken ook al jaren SUN poeder en werkt perfect. zout van AH eigen merk en glansspoelmiddel van een huismerk of sun als dat in de aanbieding is. Daar merk ik weinig verschil van.
donderdag 30 april 2020 om 09:14
Geen idee, ik bestel het altijd online.Snoesje666 schreef: ↑30-04-2020 09:11Is dat Nellie's ook in fysieke winkels te koop, of alleen via internet?
donderdag 30 april 2020 om 09:40
nerdopviva schreef: ↑30-04-2020 09:36Maar een tablet is toch gewoon samengeperst poeder? Wat is dan het voordeel van los poeder bij een waterontharder?
Niet helemaal, probeer zelf maar eens de poeder tot een blokje te persen
I can't control the wind but I can adjust the sail
donderdag 30 april 2020 om 09:42
Wij ook deze combi. Nooit witte glazen gehad.
Ik begreep dat er iets in de verdeling van hoeveelheid gebruikt zout en glansspoelmiddel niet goed is als je glazen wit worden.
donderdag 30 april 2020 om 10:06
Makkelijk oplosbaar. Schijnt beter voor de machine te zijn.nerdopviva schreef: ↑30-04-2020 09:36Maar een tablet is toch gewoon samengeperst poeder? Wat is dan het voordeel van los poeder bij een waterontharder?
Het is ook een stuk goedkoper...doseren gaat makkelijk bij kortere programma's.
donderdag 30 april 2020 om 12:50
nerdopviva schreef: ↑30-04-2020 09:36Maar een tablet is toch gewoon samengeperst poeder? Wat is dan het voordeel van los poeder bij een waterontharder?
Volgens mijn man gaat het dan te veel schuimen in de vaatwasser. Heeft hij ergens gelezen.
Ik ga die sun proberen. En anders koop ik wel weer nieuwe glazen.
donderdag 30 april 2020 om 13:12
Misschien vergist hij zich met afwasmiddel, dat gaat enorm schuimen.Tinkeltje33 schreef: ↑30-04-2020 12:50Volgens mijn man gaat het dan te veel schuimen in de vaatwasser. Heeft hij ergens gelezen.
Ik ga die sun proberen. En anders koop ik wel weer nieuwe glazen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
donderdag 30 april 2020 om 19:04
Dure glazen en dingen als Creuset pannen of bordjes met een goudkleurig randje was ik sowieso met de hand. De afwasmachine doet dit soort spullen vaak geen goed.
donderdag 30 april 2020 om 19:52
Ik heb ooit bij de kringloop twee wijnglazen gekocht omdat ik de versiering wel mooi vond.
Jaren later ziet zoon dat er letters onder staan. "Royal Selangor". Opgezocht op internet (ik heb blijkbaar de 1997 collectie) en ik schrok me scheel van de prijzen...
Die gingen gelukkig toch al niet in de afwasmachine.
Jaren later ziet zoon dat er letters onder staan. "Royal Selangor". Opgezocht op internet (ik heb blijkbaar de 1997 collectie) en ik schrok me scheel van de prijzen...
Die gingen gelukkig toch al niet in de afwasmachine.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
zaterdag 2 mei 2020 om 17:51