Wereldkaart

17-08-2008 17:34 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft ideeën voor mij? Ik wil graag aan de wand een wereldkaart ophangen waarop ik kan aangeven naar welke landen ik nog wil reizen, welke landen in al bezocht heb en waar ik heen ga. Ik weet alleen niet waar ik zo'n kaart kan vinden en welke kwaliteit hij het beste kan hebben.

Ik heb zitten denken aan een kaart die gelamineert is en misschien dat je er dan overheen kunt verven met magneetverf zodat je er magneetjes op kunt plakken en er geen gaten in kunt maken, maar ik weet niet of dit haalbaar is. Wie weet hier wat een goede oplossing is en waar je mooie kaarten kunt kopen?

Alvast bedankt voor de hulp!
Dan zou ik juist de muur eronder met magneetverf beschilderen en de kaart erop hangen.

Ik zou op rommelmarkten kijken voor een antieke kaart (maar dat vind ik zelf het mooist).
Je kunt ze gewoon kant-en-klaar kopen:

http://www.beslist.nl/kan...uitvoering+magneethoudend
Neem dat kreng van ikea
Bij de IKEA hebben ze een heeeel grote wereldkaart. (zo'n gespannen canvas).

En van die gekleurde stickerrondjes erop?!
Everytime you make a typo, the errorists win.
Bedankt voor jullie snelle reacties. De zoekterm met magneethoudend heeft ook al wat meer resultaten opgeleverd (ik was zelf niet op het woord magneethoudend gekomen). Als je ze magneethoudend koopt zijn ze wel redelijk prijzig. Ik vind het alleen zonde om in zo'n mooie kaart te prikken of ze te beschadigen. Ik wil er nog heel lang van kunnen genieten.

Ik zal ook eens kijken naar de kaart van de ikea. Ik kom daar nooit, maar zal eens kijken op de website.

Thanks
.
.
Is het geen optie om de contouren van de wereldkaart zelf op een effen muur te schilderen? Bijvoorbeeld een groene muur, dan in witte (stippel)lijnen de wereldkaart erop, en dat je dan met kleine beetjes andere muurverf stipjes kunt zetten bij waar je al geweest bent en waar je naartoe wilt? De stipjes kun je dan makkelijk veranderen en als je de hele kaart zat bent tex je er gewoon overheen.
Is er bij expo niet een grote poster te vinden? Afhankelijk van hoe groot je het wilt, kun je het op een metalen plaatje plakken en met kleine magneetjes alles aangeven.
tica ik ben ook op zoek naar zo een bord heb je er nu een gevonden en waar?

grts

jerome
even opzoek naar foto-behang. Ik heb laatst bij de hornbach een kaart getroffen, kon ze zo op de muur behangen. Misschien even googlen? er zijn heeel veel sites met fotobehang te koop
Bij selexys (donner) heb je echt heel veel keus. Gewoon, gelamineerd, met of zonder ophangsysteem. Ben er erg blij mee....
In Alkmaar heb je een reisboekenwinkel en ik weet dat die ook verschillende soorten en maten landkaarten verkopen.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven