Werkster steelt sigaretten

14-12-2010 13:05 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze werkster die iedere week ons huis doet (en goed ook), steelt sigaretten van ons. Van de zomer kwam ik er achter toen ik een half pakje thuis had laten liggen, had ze niet geteld maar voor mijn gevoel zaten er in de ochtend meer in. De keren daarna heb ik ze wel geteld en er ontbraken er naar haar komst altijd een stuk of 3.

Morgen zie ik haar weer (zie haar ongeveer 3 keer per jaar) en vraag me af of ik hiervan iets moet zeggen. Ergens vind ik het niet kunnen stelen is stelen maar aan de andere kant die paar peukies op een mensenleven.
Ze gaat er eerder aan dood. Dus daar is je vergelding.
Het zou mijn ook niet om de peuken gaan, maar om de mentaliteit. Als ik erachter zou komen dan zou ik geen vertrouwen meer in haar hebben, en ook niet willen dat ze nog in mijn huis komt als ik er niet ben.
geef haar als kerstpakket een slof sigaretten
Stelen is niet netjes van haar! Weet je het écht heel zeker?

Ik zou denk ik zeker een opmerking maken dat ik het weet, maar haar niet meteen beschuldigen.

Dus niet ''Wil je geen sigaretten meer van mij jatten?!''

Eerder iets als ''Als mijn pakje sigaretten hier nog op tafel ligt als ik er niet ben, mag je er wel van roken hoor.'' Of iets in die trant.
Als het bij 3 sigaretten blijft zou ik er niets van zeggen. Misschien rookt ze die drie wel in werktijd? Ze mag toch ook koekjes eten lijkt me? Of koffie drinken? Wees blij dat je een goede hebt!
Ik zou er wel wat van zeggen. Ze heeft gewoon niet te stelen. Of je zegt niks en zorgt dat alle peuken voortaan weg zijn, dan kan ze ze ook niet meer pakken.
Zorgen dat je geen sigaretten en cash in huis hebt.
Hoe weet je of het de werkster is, en niet één van je kinderen ?

En als ze koffie/koek mag pakken tijdens het werk, waarom dan niet een sigaretje ?
Of misschien rookt ze hetzelfde merk sigaretten als jij, legt haar pakje sigaretten op de tafel, waar die van jouw ook liggen.

Kan zijn dat ze dan misschien het verkeerde pakje sigaretten weer meeneemt naar huis, of uit het verkeerde pakje rookt.

Of als je puberende kinderen hebt, kun je misschien vragen of zij uit je pakje sigaretten heeft gerookt, omdat je je kind(eren) ervan verdenkt dat zij het doen, en dat je dus wilt uitsluiten dat zij het doet?
Eens met tandpasta máár, ze kan op zijn minst het fatsoen hebben even te vragen of het oké is. Dat is blijkbaar niet gebeurd. Dat zou ik dus wel even tegen haar zeggen. Enne..dan is het natuurlijk niet de bedoeling dat ze een paar peuken uit het pakje neemt om mee te nemen naar elders. Een sigaretje om meteen op te roken moet kunnen.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
quote:kitty elastic schreef op 14 december 2010 @ 13:07:

geef haar als kerstpakket een slof sigarettenMet een kaartje erbij "fijne kerstdagen en een gezond 2011"
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
quote:JohnnyCake schreef op 14 december 2010 @ 13:07:

Ze gaat er eerder aan dood. Dus daar is je vergelding.
Vul sigaretten met 'n inhoud waar iemand goed ziek van wordt en leg dat pakje daar waar de werkster er makkelijk zicht op heeft.
quote:Rozigst schreef op 14 december 2010 @ 13:10:

Of als je puberende kinderen hebt, kun je misschien vragen of zij uit je pakje sigaretten heeft gerookt, omdat je je kind(eren) ervan verdenkt dat zij het doen, en dat je dus wilt uitsluiten dat zij het doet?Hm, wel omslachtig maar op zich een diplomatieke insteek om dat gesprek met haar te openen.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Weet je wat, zeg het haar gewoon, dat het ok is om drie sigaretten te nemen als ze aan het werk is. Ze doet haar werk immers zo goed
In het vervolg een kaartje erin proppen met de tekst: "niet jatten hè?"
Ben sinds een paar weken gestopt met roken dus er is niets meer te vinden in huis qua rook/steel voer :-) Weet het echt 100% zeker want mijn man rookt niet en er komt niemand anders in huis.

Mijn tact is over het algemeen niet zo goed ontwikkeld dus ik ben ergens ook bang dat ze de benen neemt en wij zonder werkster zitten maar ja om je hiervoor te laten bestelen?
Mijn werkster drinkt twee glazen cola als ze er is. Ik stoor me er niet aan, maar als ik dat welzou doen, zou ik zorgen dat er geen cola meer in huis was.
Als er geen rookwaar in huis ligt hoe moet ze het dan stelen?
Als jullie niet meer roken dan is het probleem toch opgelost? Dan liggen er toch geen sigaretten meer in huis als 't goed is? Of ben je bang dat ze nu je flessen drank gaat leegzuipen onder werktijd?
Ik denk dat de voorvallen al een tijdje geleden gebeurd zijn, aangezien TO haar werkster maar 3x per jaar ziet.
Ik zou gewoon zeggen: Hé ik had gemerkt dat je af en toe een peukje pakt, zal ik er voortaan wat voor je neer leggen?
Ik zou juist elke keer als ze kwam demonstratief 3 sigaretten op de tafel leggen, maar verder geen pakjes rond laten slingeren. Ik denk dat ze dan the point wel snapt.
Speelde zich inderdaad af van de zomer, bijna verjaard dus!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven