Werkster steelt sigaretten
dinsdag 14 december 2010 om 13:05
Onze werkster die iedere week ons huis doet (en goed ook), steelt sigaretten van ons. Van de zomer kwam ik er achter toen ik een half pakje thuis had laten liggen, had ze niet geteld maar voor mijn gevoel zaten er in de ochtend meer in. De keren daarna heb ik ze wel geteld en er ontbraken er naar haar komst altijd een stuk of 3.
Morgen zie ik haar weer (zie haar ongeveer 3 keer per jaar) en vraag me af of ik hiervan iets moet zeggen. Ergens vind ik het niet kunnen stelen is stelen maar aan de andere kant die paar peukies op een mensenleven.
Morgen zie ik haar weer (zie haar ongeveer 3 keer per jaar) en vraag me af of ik hiervan iets moet zeggen. Ergens vind ik het niet kunnen stelen is stelen maar aan de andere kant die paar peukies op een mensenleven.
dinsdag 14 december 2010 om 13:07
Stelen is niet netjes van haar! Weet je het écht heel zeker?
Ik zou denk ik zeker een opmerking maken dat ik het weet, maar haar niet meteen beschuldigen.
Dus niet ''Wil je geen sigaretten meer van mij jatten?!''
Eerder iets als ''Als mijn pakje sigaretten hier nog op tafel ligt als ik er niet ben, mag je er wel van roken hoor.'' Of iets in die trant.
Ik zou denk ik zeker een opmerking maken dat ik het weet, maar haar niet meteen beschuldigen.
Dus niet ''Wil je geen sigaretten meer van mij jatten?!''
Eerder iets als ''Als mijn pakje sigaretten hier nog op tafel ligt als ik er niet ben, mag je er wel van roken hoor.'' Of iets in die trant.
dinsdag 14 december 2010 om 13:10
Of misschien rookt ze hetzelfde merk sigaretten als jij, legt haar pakje sigaretten op de tafel, waar die van jouw ook liggen.
Kan zijn dat ze dan misschien het verkeerde pakje sigaretten weer meeneemt naar huis, of uit het verkeerde pakje rookt.
Of als je puberende kinderen hebt, kun je misschien vragen of zij uit je pakje sigaretten heeft gerookt, omdat je je kind(eren) ervan verdenkt dat zij het doen, en dat je dus wilt uitsluiten dat zij het doet?
Kan zijn dat ze dan misschien het verkeerde pakje sigaretten weer meeneemt naar huis, of uit het verkeerde pakje rookt.
Of als je puberende kinderen hebt, kun je misschien vragen of zij uit je pakje sigaretten heeft gerookt, omdat je je kind(eren) ervan verdenkt dat zij het doen, en dat je dus wilt uitsluiten dat zij het doet?
dinsdag 14 december 2010 om 13:10
Eens met tandpasta máár, ze kan op zijn minst het fatsoen hebben even te vragen of het oké is. Dat is blijkbaar niet gebeurd. Dat zou ik dus wel even tegen haar zeggen. Enne..dan is het natuurlijk niet de bedoeling dat ze een paar peuken uit het pakje neemt om mee te nemen naar elders. Een sigaretje om meteen op te roken moet kunnen.
Het is mij: shaHla
(Iranian version)
dinsdag 14 december 2010 om 13:11
dinsdag 14 december 2010 om 13:12
quote:Rozigst schreef op 14 december 2010 @ 13:10:
Of als je puberende kinderen hebt, kun je misschien vragen of zij uit je pakje sigaretten heeft gerookt, omdat je je kind(eren) ervan verdenkt dat zij het doen, en dat je dus wilt uitsluiten dat zij het doet?Hm, wel omslachtig maar op zich een diplomatieke insteek om dat gesprek met haar te openen.
Of als je puberende kinderen hebt, kun je misschien vragen of zij uit je pakje sigaretten heeft gerookt, omdat je je kind(eren) ervan verdenkt dat zij het doen, en dat je dus wilt uitsluiten dat zij het doet?Hm, wel omslachtig maar op zich een diplomatieke insteek om dat gesprek met haar te openen.
Het is mij: shaHla
(Iranian version)
dinsdag 14 december 2010 om 13:13
Ben sinds een paar weken gestopt met roken dus er is niets meer te vinden in huis qua rook/steel voer
Weet het echt 100% zeker want mijn man rookt niet en er komt niemand anders in huis.
Mijn tact is over het algemeen niet zo goed ontwikkeld dus ik ben ergens ook bang dat ze de benen neemt en wij zonder werkster zitten maar ja om je hiervoor te laten bestelen?
Mijn tact is over het algemeen niet zo goed ontwikkeld dus ik ben ergens ook bang dat ze de benen neemt en wij zonder werkster zitten maar ja om je hiervoor te laten bestelen?