Werkster steelt sigaretten

14-12-2010 13:05 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze werkster die iedere week ons huis doet (en goed ook), steelt sigaretten van ons. Van de zomer kwam ik er achter toen ik een half pakje thuis had laten liggen, had ze niet geteld maar voor mijn gevoel zaten er in de ochtend meer in. De keren daarna heb ik ze wel geteld en er ontbraken er naar haar komst altijd een stuk of 3.

Morgen zie ik haar weer (zie haar ongeveer 3 keer per jaar) en vraag me af of ik hiervan iets moet zeggen. Ergens vind ik het niet kunnen stelen is stelen maar aan de andere kant die paar peukies op een mensenleven.
Oh, oké. Nee, dan zou ik er niks meer van zeggen. Ze kan het nu toch niet meer doen.
Ik zou in een leeg pakje een briefje stoppen met de tekst.. : "Sorry ben gestopt met roken,je zult ze voortaan zelf moeten meenemen"
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Waarom zou je sigaretten kopen als je net een paar weken gestopt bent met roken.

Ik denk dat ik er op dit moment niets over zou zeggen. Omdat het al een tijd geleden is, en omdat je gestopt bent met roken, en het dus niet weer zal gebeuren zolang je niet weer begint met roken.

Denk dat het misschien beter was geweest als je haar op een avond had gebeld, na het voorval. En niet maanden later nog.
He? Dus je rookt niet meer, dus het gebeurt niet meer, maar je wil er nog wel iets van zeggen?

Als ze ook andere dingen doet die je niet prettig vindt, zou ik dat zeggen. Als dat het enige is, en het is al gestopt, dan kun je er toch niets zinnigs meer mee bereiken?
*
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
quote:JohnnyCake schreef op 14 december 2010 @ 13:07:

Ze gaat er eerder aan dood. Dus daar is je vergelding.
Snap er niks van. De werkster zou sigaretten stelen maar jullie roken niet? Wiens sigaretten rookt ze dan?
Wat Rozigst zegt.
Ik snap het ook ff niet. Als het al van de zomer was en ze het nu niet meer kan doen, zou ik het erbij laten. Waarom dan nu ineens een topic erover openen? Ik vind het ook niet echt stelen eigenlijk, strikt genomen wel alleen zie ik deze peuken eerder vergelijkbaar met wat drinken of een broodje wat je op je werk kan krijgen. Ze is te vrij geweest door het niet te vragen maar echt stelen? Nee, dat vind ik iets te zwaar gezegd.

Of mis je nu waardevollere dingen waardoor je juist nu de behoefte voelde er een topic over te openen?
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Een werkster die in mijn huis rookt zou ik overigens op staande voet ontslaan. Maar goed, ik rook zelf niet en hou mijn huis rookvrij.
Het is bietsen, geen stelen. Of ben je bang dat ze andere dingen gaat stelen?
En ook al is het 'maar' bietsen, ik zou er me er gruwelijk aan ergeren.
quote:elninjoo schreef op 14 december 2010 @ 13:29:

Een werkster die in mijn huis rookt zou ik overigens op staande voet ontslaan. Maar goed, ik rook zelf niet en hou mijn huis rookvrij.

Als je zelf niet rookt, zeg je meestal al in het begin dat je niet wil dat in jouw huis gerookt wordt. Ik ken maar weinig mensen die toch een peuk opsteken als ze geen asbak zien en anders zijn ze aso.

Als je zelf wel rookt, heb je er meestal geen probleem mee als iemand anders dan ook wel eens een peuk in je huis opsteekt.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Ik zou d'r overigens voor geen meter vertrouwen. Weet jij veel wat ze nog meer zomaar pakt/ gaat pakken.
Gewoon geen sigaretten meer laten slingeren.

Ik vind een peukkie pakken/pikken heel anders dan wat drinken tijden het werk.
Voor degene niet het niet meer snappen, het speelde zich af van de zomer, nu rook ik niet meer dus valt er niets te pikken op dat gebied, omdat ik haar maar een paar keer per jaar zie vroeg ik me af of ik hiervan nog iets kan/moet zeggen.

Denk inderdaad om voor de kerst een slof van haar eigen merk te kopen, kan ze weer effe vooruit en ut is minder afgezaagd dat die Hemabon die ze normaal altijd krijgt!
Mh, als het zich afgelopen zomer heeft afgespeeld zou ik het laten zitten.
Gewoon eerlijk zijn. Je hoeft haar er niet van te beschuldigen maar je kan 't gewoon vragen mijns inziens.
Wat is het verschil tussen een koekje pakken en een sigaret pakken?

Of is een koekje pakken ook stelen?

Dat kan natuurlijk. Het is maar goed dat ik geen werkster ben.
Ze kan gedacht hebben dat ze een sigaret van je op mocht steken net als dat er een kop koffie gepakt kan worden met een koekje?
Ik vind een sigaret wat anders dan een koekje. En een keer wat sigaretten pakken omdat je ze vergeten bent of omdat je eigen op zijn zou ik geen probleem vinden, maar elke week drie sigaretten zou ik niet leuk vinden. Als je wil roken moet je zorgen dat je zelf peuken hebt. Principekwestie.
Wat een ontzettende onzin, maanden nadat je het gemerkt hebt.... over 3 sigaretten zeuren....
Denk inderdaad om voor de kerst een slof van haar eigen merk te kopen, kan ze weer effe vooruit en ut is minder afgezaagd dat die Hemabon die ze normaal altijd krijgt!

Dan zou ik eerst even nagaan of ze niet toevallig per 1 januari stopt met roken. Dat zou toch zonde zijn.
Wat ik niet snap (maar misschien ligt het aan mij); ze doet elke week je huis. En hoezo zie je haar dan 3 keer per jaar?

Of ben je al die andere keren niet thuis dan?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Wat een ophef, over een paar sigaretten.

Alla het verdient geen schoonheidsprijs, maar kom op zeg.

Waar gaat dit over.

De ene werkster drinkt koffie, de ander gebruikt je nagellak, of neemt een tampon.

Heb je niets anders om je druk over te maken pffffff.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven