Werkster steelt sigaretten

14-12-2010 13:05 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze werkster die iedere week ons huis doet (en goed ook), steelt sigaretten van ons. Van de zomer kwam ik er achter toen ik een half pakje thuis had laten liggen, had ze niet geteld maar voor mijn gevoel zaten er in de ochtend meer in. De keren daarna heb ik ze wel geteld en er ontbraken er naar haar komst altijd een stuk of 3.

Morgen zie ik haar weer (zie haar ongeveer 3 keer per jaar) en vraag me af of ik hiervan iets moet zeggen. Ergens vind ik het niet kunnen stelen is stelen maar aan de andere kant die paar peukies op een mensenleven.
Je had het haar moeten vragen/zeggen toen het speelde. Het is een paar maanden geleden en bovendien rook je niet meer dus valt er ook niks meer te pakken voor de werkster. Wat wil je zeggen tegen haar? "Ik merkte dat je een paar maanden geleden sigaretten van me pakte. Ik heb liever niet dat je dat doet. Oh ja, ik rook ook al een tijd niet meer dus je heb natuurlijk ook al een hele tijd geen sigaretten meer gezien hier in huis dus ze pakken zal sowieso moeilijk gaan." Je hebt het gewoon veel te lang laten zitten.

Of gaat het je om iets anders? Vertrouw je haar niet meer? Ben je bang dat ze andere dingen mee neemt?
het is niet OK vind ik,

als er ergens wat munten rondslingeren, dan mag ze die toch ook niet pakken?

't is een glijdende schaal.

maar ja het is inderdaad wel al te lang geleden om er nog veel mee te doen.

dan maar die slof sigaretten voor kerst!
quote:Bicho schreef op 14 december 2010 @ 13:57:

Wat een ontzettende onzin, maanden nadat je het gemerkt hebt.... over 3 sigaretten zeuren.... En er zijn allang geen sigaretten meer in huis omdat TO niet meer rookt dan alleen van woede
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
Normaal gesproken werk ik dus zie ik haar niet, ben nu een paar dagen vrij vandaar dat ik haar weer zie.

Denk dat ik het erbij laat zitten en er niets van zeg, thanks voor jullie advies!!
Prima oplossing..
quote:JohnnyCake schreef op 14 december 2010 @ 13:07:

Ze gaat er eerder aan dood. Dus daar is je vergelding.
Haha das inderdaad waar, had natuurlijk der ook speed in mijn peukies kunnen stoppen dan was mijn huis extra schoon!!!
Ik zou er geen punt van maken, neem aan dat het je niet om die 3 sigaretten gaat, maar of ze ook andere dingen neemt. Dat zal wel mee vallen. Maar je rookt toch nu niet meer.
Meteen aangifte doen!!!!! Zo iemand mag niet los rondlopen. Bescherm de maatschappij tegen dit soort debielen.
Ik zou er zeker wat van zeggen. Het is onbeschoft en ze hoort niet aan jouw spullen te zitten. Wie weet wat ze nog meer doet?

Bovendien, al zou het bij deze sigaretten blijven, het gaat om het principe.
quote:Bicho schreef op 14 december 2010 @ 13:57:

Wat een ontzettende onzin, maanden nadat je het gemerkt hebt.... over 3 sigaretten zeuren.... Eens!
Misschien spuit ze ook wel je dure parfum op.
O ik lees nu dat je niet meer rookt en dat het maanden geleden is dat ze die drie sigaretten heeft gepakt. Daar ben je dan wel heel laat mee.

Toch zou ik er wel wat van zeggen. Niet meer van die sigaretten, maar wel dat je niet wilt dat ze spullen van je meeneemt. Zoiets.
quote:Misskatie schreef op 14 december 2010 @ 16:07:

Misschien spuit ze ook wel je dure parfum op.

Haha liever mijn parfum dan aan tarzan zitten!

Waarschijnlijk ben ik niet geheel duidelijk geweest maar het stelen van peuken kwam vaker voor.
quote:hanZie schreef op 14 december 2010 @ 16:03:

Meteen aangifte doen!!!!! Zo iemand mag niet los rondlopen. Bescherm de maatschappij tegen dit soort debielen.Denk inderdaad dat TBS een goede oplossing is, dat ik hieraan niet eerder heb gedacht! Thanks HanZie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven