Werktafel verven?

18-03-2013 02:13 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk hebben jullie weer goede tips. Ik heb thuis een werkkamer met een groot bureau. Zoiets als dit:

[img]http://www.burodial.com/nl/images/produit/15/pdt1.jpg[/img]

Het is gemaakt van mdf. Heel strak, maar dat is eigenlijk niet mijn stijl. Ik zit er daarom over te denken om het te verven. Maar wat voor kleur? Ik vind vintage blue van Flexa prachtig, vintage is ook echt mijn stijl, maar zou dat passen bij zo'n groot strak bureau? Wit is natuurlijk mooi neutraal, maar dat lijkt me erg besmettelijk en egaal wit vind ik eigenlijk ook weer wat al te strak ogen. Beetje goedkoop ook, op zo'n mdf-ondergrond.

Hebben jullie betere ideeën?

Om een indruk te geven van de rest van mijn werkkamer: die is zonnig (zuid-oosten), de vloerbedekking is beige-grijzig (zandkleurig) en de muren zijn gebroken wit (neigend naar beige). Tegen de muren staan (overvolle) hoge open boekenkasten.

Ik houd van vintage en van kleuren die associaties opwekken met het strand. Een strakke inrichting (met roestvrij staal en donkere sombere kleuren) is aan mij niet besteed, evenmin als zoetige kleuren.
Dat kan, maar zorg dat je eerst een of twee lagen goede grondverf aanbrengt (niet op bezuinigen!), want gewone lak hecht erg slecht op mdf. Maar met een goede grondlaag gaat het prima.
Mij lijkt het heel mooi!!

En evt al wat verf op kleur door de grondverf mengen (of grondverf op kleur laten mengen als je de verf koopt), dan wordt het helemaal mooi!
Je kan er ook een glasplaat op leggen, waar je je eigen tekeningen, mooie plaatjes, advertenties, kaarten onder legt. Kun je ook steeds afwisselen!
Leuk idee, Kabinet! En Beeldig en Stoeltie bedankt voor de tips.

Ik hoop eigenlijk op nog meer ideeën, maar jullie inbreng is ontvangen en zeker gewaardeerd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven