Wie al verwarming aan?

09-09-2017 21:30 728 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja ja, het is weer tijd voor het jaarlijkse verwarmingtopic. :-)

Hier is ie vandaag voor het eerst aan.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Het is 21 graden in huis, tuindeur staat open en ventilatie roosters ook. Geen verwarming aan voorlopig. Wel heb ik slofjes aan. Voeten worden snel koud.
vrouwjagersma schreef:
23-09-2018 18:56
Derde dinsdag in oktober pas.
Ik ben zo blij met mijn vooruitstrevendheid: de verwarming gaat aan als ik de verwarming aan wil hebben.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Niet de cv, maar de warmtepomp. Die verwarmt sneller en maakt het ook wat droger.
Hier is de verwarming zojuist vanzelf eventjes aangesprongen, voor het eerst.

Hij staat ingesteld op 17 graden overdag en daar was het dus even onder gekomen, mede doordat ik zelf nog op zomer sta ingesteld en nog een paar ramen open had. Nu dus even dichtgemaakt want werd inderdaad wel wat frisjes.
vrouwjagersma schreef:
👊🏻
Mevrouw75 schreef:
23-09-2018 18:16
Huh?’! Hier is het 11 graden en regen komt met bakken uit de hemel. Die schuifpui bleef lekker dicht vandaag.
Ja het regent wel maar ik vond de frisse lucht wel lekker. Heb om een uur of 17.00 de deur dicht gedaan. Het is nu 18 graden binnen. Vanmorgen met de deur dicht was het 22.
Haha heerlijk dit jaarlijkse topic! Hier wel al de sloffen aan, maar de verwarming nog niet. Denk dat ik vnv wel lekker onder een dekentje kruip, ben nogal een koukleum. Vind het zonde om hem alweer aan te draaien.
Lach hard, duik diep, kom terug..
vrouwjagersma schreef:
Is dat dezelfde dag dat je de matrassen omdraait en de schoorsteen veegt?
Pinda-Kaas schreef:
23-09-2018 19:16
Is dat dezelfde dag dat je de matrassen omdraait en de schoorsteen veegt?
Matrassen doe ik elke twee weken. Maar het is inderdaad een plattelandstraditie, ik ben geen Stadjer, dan krijg je dat.
Solomio schreef:
23-09-2018 19:02
Ik ben zo blij met mijn vooruitstrevendheid: de verwarming gaat aan als ik de verwarming aan wil hebben.
Ik wil hem ook dan pas aan. Heel intens wil ik het dan.
Het is elk jaar een mooi experiment en ik hou van tradities. Wil niet zeggen dat het elk jaar lukt, overigens.
vrouwjagersma schreef:
23-09-2018 19:28
Het is elk jaar een mooi experiment en ik hou van tradities. Wil niet zeggen dat het elk jaar lukt, overigens.
Ik probeerde het vroeger ook, nu in ons nieuwe huis waar we al 2 jaar wonen, zijn we allebei te lui om de thermostaat te veranderen. Dat ding slaat dus gewoon aan als het op bepaalde momenten van de dag onder de 20 graden wordt, ook al is het 23 juli.
Mevrouw75 schreef:
23-09-2018 19:31
Ik probeerde het vroeger ook, nu in ons nieuwe huis waar we al 2 jaar wonen, zijn we allebei te lui om de thermostaat te veranderen. Dat ding slaat dus gewoon aan als het op bepaalde momenten van de dag onder de 20 graden wordt, ook al is het 23 juli.
Lijkt me dat de temperatuur leidend is i.p.v. een datum. Hier ook thermo ingesteld en die regelt het klimaat in huis.
vrouwjagersma schreef:
23-09-2018 19:28
Ow, ik heb ook wel een datum in mijn hoofd. Maar ik ga geen kou lijden als het eerder koud wordt.
Ik ben wel heel blij als de verwarming niet aan hoeft voor 18 oktober.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Het is hier 22,5 binnen dus hij slaat nog niet aan. Bij 21 wel.
vrouwjagersma schreef:
23-09-2018 19:27
Matrassen doe ik elke twee weken. Maar het is inderdaad een plattelandstraditie, ik ben geen Stadjer, dan krijg je dat.
Zuidlaardermarkt he?
Mijn vader komt uit Drenthe, dus beetje met de paplepel ingegoten. Maar als het het echt koud wordt gaat hij ook hier aan.
polydox schreef:
23-09-2018 20:05
Zuidlaardermarkt he?
Mijn vader komt uit Drenthe, dus beetje met de paplepel ingegoten. Maar als het het echt koud wordt gaat hij ook hier aan.
Mooi toch. Ik vind het altijd nog grappig als ik het ergens hoor, maar het lijkt inderdaad een beetje uit te sterven.
Ik vind dat soort tradities altijd leuk. En ja ik denk dat dat over een x aantal jaar miet meer bestaat helaas.
Bij mij in de woonkamer is het nog steeds 23 graden, zonder verwarming. Het energielabel A zal wel kloppen denk ik....
Ja het is kouder in huis. Daarom heb ik nu een vestje aan over mijn t-shirt.
No one should brave the underworld alone.
Het is zonder verwarming nog seeds 24/25 graden binnen. Smerig warm. Ramen op een kiertje zetten ( het regent nogal afgelopen 3 dagen) helpt niks.

Ik gok dat de verwarming de aankomende weken nog niet aangaat. Maar ik hou sowieso van kouder weer.
Ik heb mijn dekbed weer op mijn bed gegooid, maar dat is wel erg warm 's nachts.
No one should brave the underworld alone.
vrouwjagersma schreef:
23-09-2018 19:27
:biggrin:
Het is nog een graad of 22 binnen, dus de verwarming hoeft nog lang niet aan.
Solomio schreef:
23-09-2018 19:42
Ow, ik heb ook wel een datum in mijn hoofd. Maar ik ga geen kou lijden als het eerder koud wordt.
Ik ben wel heel blij als de verwarming niet aan hoeft voor 18 oktober.
ik probeer het wel altijd zo lang mogelijk uit te stellen maar ik ben 1. een echte koukleum en 2. ik woon in een oud huis..er zijn wel nieuwe kozijnen met dubbelglas in gezet maar als de wind er recht op staat (en dat is nogal eens want ik woon aan het water) dan wordt het toch flink koud binnen
Wij hebben een slimme thermostaat. Niet eentje van de energieleverancier maar gewoon eentje van ons zelf. Dus hij slaat sowieso pas aan als hij onder de 20 graden komt geloof ik.

En tussen 00.00 en 06.00 pas onder de 15 graden.

Moscht het echt koud worden gaat hij zelf verwarmen zodat het om 06.45 uur die 20 graden gehaald heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven