Wie heeft de gouden tip?

04-10-2010 12:56 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mede-forummers,

Ik heb afgelopen zaterdag een donzen kussen bij IKEA gekocht, toen ik hem uit de verpakking haalde stonk hij echt super muf en vies naar vochtigheid, heel vies luchtje gewoon, dus ik heb hem meteen gewassen volgens het voorschrift op 60 graden met wasmiddel en wasverzachter en heel goed laten drogen in de droger, en nu lijkt het nog erger te worden.

Wie heeft ervaring met stinkende donzen kussens? En wie heeft voor mij de gouden tip?
Terugbrengen
Terugbrengen en een kussen halen bij een speciaalzaak.
En anders in een emmer water met veel azijn. Paar uurtjes laten staan en nog een keer in de wasmachine.

Succes
tsja.....
terug gaan....
quote:Waldorf114 schreef op 04 oktober 2010 @ 12:58:

Terugbrengen en een kussen halen bij een speciaalzaak.

Ikeasuzzen slapen prima hoor. Ik heb er al jaren een (en ook een matras van daar) Maar die mufte echt niet.

Klinkt als waterschade ofzo TO.
bedankt voor de reacties!

ik heb hem al wel gewassen... ben bang dat ze dat misschien niet accepteren...
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Donzen kussens kunnen niet gewassen worden. Dry clean only..

Je had er dus meteen mee moeten teruggaan. Nu nemen ze het waarschijnlijk niet meer terug omdat je het gewassen hebt.

Dons als het van eenden of ganzen is stinkt altijd een beetje in het begin. (eenden poeplucht). Luchten is de enige optie.
In de kliko en nieuwe halen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ikea is heel makkelijk met terugnemen. Gewoon teruggaan, dons hoort niet te stinken.
Het is mijn ervaring dat IKEA echt een killer klantenservice heeft. Gewoon terug gaan dus, ik ga er echt van uit dat je een nieuw kussen krijgt.
Ik was 'm gelijk aan ruilen. Je gaat toch niet iets houden wat vies is bij aankoop?
4HelloKitty, dons kun je prima wassen hoor. En daarna goed opschudden tijdens het drogen of met een tennisbal in de droger doen. Ga maar eens naar de eerste de beste buitensportzaak, kan je garanderen dat ze daar donswasmiddel hebben.

En als je dons naar stront stinkt, dan is het niet goed verwerkt. Normaal gesproken wordt de dons gewassen vóór het in een kussen of dekbed gestopt wordt.

Heb mijn halve leven onder dons geslapen en echt nog nooit stinkend dons gehad. Hooguit dat het wat muf ruikt na lang in de kast te hebben gelegen, maar dat is er met een beetje luchten (en dus zéker na wassen) gewoon weer uit.
quote:4Hellokitty schreef op 04 oktober 2010 @ 13:14:

Donzen kussens kunnen niet gewassen worden. Dry clean only..

Je had er dus meteen mee moeten teruggaan. Nu nemen ze het waarschijnlijk niet meer terug omdat je het gewassen hebt.

De labeltjes in mijn donzen kussens en dekbedden zeggen iets heel anders en ik was al jaren regelmatig mijn kussens en dekbedden op 60 graden. Gaat prima. Je moet het juist heet wassen en drogen ivm huisstofmijt, enzo.
Heb een Ikea kaart? Dan kan je hem sowieso terugbrengen.

Gewoon verhaal uitleggen, Ikea is heel klantvriendelijk met zulke dingen vind ik.
Ikea neemt dat kussen hoogstwaarschijnlijk gewoon terug en dan krijg je , of een nieuwe of een geldpas. Geld terug geven doen ze niet meer.
Volgens mij is dat kussen nat geweest, en zit 'het weer er in'. Die geur krijg je er niet meer uit. Gewoon teruggaan.
Dat hangt van de kwaliteit van je dons af natuurlijk. IKEA kussen is er niet een van de hoogste kwaliteit, en die kunnen dus best ruiken. En het hangt ook van het soort veren af. Van welke vogel dus.
quote:4Hellokitty schreef op 04 oktober 2010 @ 13:51:

Dat hangt van de kwaliteit van je dons af natuurlijk. IKEA kussen is er niet een van de hoogste kwaliteit, en die kunnen dus best ruiken. En het hangt ook van het soort veren af. Van welke vogel dus.ikea gebruikt stinkvogels iig
Ikea heeft in het afgelopen boekjaar maar liefst 2,5 miljard euro winst gemaakt.

Dat heeft ook te maken met de hoge mate van klantvriendelijk, terug brengen zou geen probleem moeten zijn!
:-)
Levend geplukt dons, om precies te zijn.
Van eenden, want die zijn goedkoper dan ganzen. En die eenden meuren zo. Heb even op de site van IKEA gekeken. Vreemd dat ze gewoon in de wasmachine kunnen. Maar het staat er inderdaad op.
Zoiets heb ik ook gehad maar dan met een donzen dekbed (niet van de Ikea). Ik ben ermee naar de stomerij gegaan en de lucht is eruit gegaan.

Maar in jouw geval zou ik er zeker mee terug gaan, want het stonk al toen je het uit de verpakking haalde.

Ik moet zeggen dat ik zelf erg tevreden ben over de klantenservice van de Ikea.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven