Wie heeft een minibieb?

26-09-2020 19:24 243 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit erover te denken om een minibieb bij m'n huis te zetten. Veel te veel boeken, weggooien vind ik zonde, en een bieb lijkt me gewoon leuk!

Wie heeft een minibieb, en hoe ben je eraan gekomen? En wie struint die biebjes langs?
Such fun!1
Leuk Derry Girl!
Zet jij een stempel in de boeken?
Zit er veel beweging in de boeken?
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
03-07-2021 14:41
Hopelijk niet zo hoog als vlakbij Molen Wilhelmina op Noorderhoogebrug?

Die boeken donderen bovenop je hoofd als je het klepje opent...

Haha, dat is wel erg ja.
Die andere staat daar trouwens echt niet meer.

Ik vond vandaag weer zo'n leuke dorps-minibieb Zouden alle dorpen moeten doen. Zo leuk!
Stonden ook hele mooie boeken in.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Leuk DerryGirl!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er een donatie van erg oude boeken (jaren 60/70) in gezet, benieuwd hoe dat gaat. Meestal niet goed, maar wie weet in vakantietijd.. Moet toch beter gaan dan Heleen van Royen en Kluun :P
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Een jaar later! Hoe is het met jouw biebje Dreamer?
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk topic :flirting:

Ik heb geen minibieb maar wel een weggeefkast voor mijn huis. Dus niet alleen voor boeken maar voor allerlei kleine spulletjes die je niet meer nodig hebt.

Zo leuk om, als ik in mijn tuin zit, verraste kreten te horen van wandelaars die iets moois gevonden hebben! :love: En ik heb er zelf ook al behoorlijk wat mooie of handige spulletjes uit gehaald. Het is soms een feestje om thuis te komen en terwijl ik de straat in rijd al zie dat mijn kast een andere inhoud heeft dan toen ik vertrok... Wat zou er in zitten?! :cheer:

Nadeel: sommigen zien het als dumpplek voor ouwe troep en er staat een bordje bij dat er alleen spullen bij mogen die in de kast passen maar soms staan er alsnog hele tuinsets oid voor mijn huis. Ik ga er eens in de paar weken even doorheen om kapotte of erg vieze zooi weg te gooien.
.
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
06-11-2021 08:57
Een jaar later! Hoe is het met jouw biebje Dreamer?
Het gaat wel goed. De ene keer loopt het harder dan de andere keer. We zijn op vakantie geweest en toe ik terugkwam stonden dezelfde boeken voor volwassenen er nog in als toen ik wegging. De kinderboeken gaan veel harder.

Afgelopen week was m'n kast ineens halfleeg, maar een paar dagen later waren de weggehaalde boeken weer teruggezet. Een bijzonder iets.
Er is ingebroken in ons huis en ik vroeg me wel even af, wat die inbrekers hebben gedacht bij al die dozen boeken :hihi: De minibieb was ongemoeid. M'n gewone boekenkast gelukkig ook.

In onze stad is het gratis boek van Van Dis niet in de bieb, dus die heb ik ergens anders gehaald. Was erg snel weg.


Hoe gaat het bij jouw biebje?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dat is ook leuk, Barnsteen!

Bij ons in de wijk zijn ook verschillende weggeefkasten. Ze staan alleen niet echt in mijn buurt. Er is een inzameling van winterjassen, dus ik heb daar 1 voor.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
06-11-2021 10:03
Het gaat wel goed. De ene keer loopt het harder dan de andere keer. We zijn op vakantie geweest en toe ik terugkwam stonden dezelfde boeken voor volwassenen er nog in als toen ik wegging. De kinderboeken gaan veel harder.

Afgelopen week was m'n kast ineens halfleeg, maar een paar dagen later waren de weggehaalde boeken weer teruggezet. Een bijzonder iets.
Er is ingebroken in ons huis en ik vroeg me wel even af, wat die inbrekers hebben gedacht bij al die dozen boeken :hihi: De minibieb was ongemoeid. M'n gewone boekenkast gelukkig ook.

In onze stad is het gratis boek van Van Dis niet in de bieb, dus die heb ik ergens anders gehaald. Was erg snel weg.


Hoe gaat het bij jouw biebje?

Wow, een snellezer! Hier verdwijnt soms ook ineens de helft, die boeken belanden dan op internet denk ik. Ik heb in ieder geval genoeg voorraad die nodig op moet, ik kan het allemaal niet kwijt!

Rot van de inbraak :|
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Ja, die inbraak is inderdaad rot :(

Ik heb al m'n boeken bestickerd voor bookcrossing of kinderzwerfboek, dus als het goed is gaan ze niet op internet.
Later is nu
Ik zou er graag een willen, maar hier in het dorp worden ze stuk voor stuk vernield. Laatst stond daarover nog een stuk in de plaatselijke krant. Dus ik durf het helaas niet aan en houd het bij boeken consumeren!
Alle reacties Link kopieren
Oh wat jammer Kaascracker. Juist in een dorp vind ik het altijd zo leuk en ik ken inmiddels meerdere dorpen, die een centrale minibieb hebben.

Mijn wijk staat als asociaal bekend, maar er zijn meerdere minibiebs en inmiddels zelf ook al meerdere weggeefkasten. Gelukkig dat het kan. IK heb in het begin wel angst gehad voor vernieling, maar toen ik zag dat het in andere straten goed ging, ben ik er ook maar 1 begonnen :)
Later is nu
Dreamer schreef:
07-11-2021 21:50
Oh wat jammer Kaascracker. Juist in een dorp vind ik het altijd zo leuk en ik ken inmiddels meerdere dorpen, die een centrale minibieb hebben.

Mijn wijk staat als asociaal bekend, maar er zijn meerdere minibiebs en inmiddels zelf ook al meerdere weggeefkasten. Gelukkig dat het kan. IK heb in het begin wel angst gehad voor vernieling, maar toen ik zag dat het in andere straten goed ging, ben ik er ook maar 1 begonnen :)
Hier om de hoek is er een opgeblazen met vuurwerk. Niet eens met oud en nieuw. Inmiddels met behulp van donaties staat ie er weer, dat dan weer wel.
Alle reacties Link kopieren
Zo jammer :(
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Want ontzettend stom zeg, die vernielingen!

Bij mij in de buurt gaat het goed, maar de minibiebs die ik hier ken staan ook wel heel erg op openbare plekken. Eentje aan de gevel van een eetcafe. Dus dat helpt vast ook.

Een andere is eerder aan slijtage onderhevig. Het is een leuk kastje daar niet van, maar niet super degelijk. En het staat ook weinig beschut (boeken willen ook weleens nogal nat worden).
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Dat is wel jammer, Tonkje.

Soms koop ik boeken en dan zou ik willen dat ik geld genoeg had voor een paar extra, zodat ik deze ook in m'n minibieb kan zetten. Gelukkig kan ik me inhouden :D
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
De minibieb in de Grote Leliestraat (Groningen) is vernield.
:|

Zo jammer... klojo's boefjes.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Oh echt? Stom gedoe. Was zo'n mooie!
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven