Wie heeft een minibieb?

26-09-2020 19:24 243 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit erover te denken om een minibieb bij m'n huis te zetten. Veel te veel boeken, weggooien vind ik zonde, en een bieb lijkt me gewoon leuk!

Wie heeft een minibieb, en hoe ben je eraan gekomen? En wie struint die biebjes langs?
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Lenteui schreef:
02-10-2020 23:34
Is het je doel om de boeken zelf te houden? Dan zou ik er niet aan beginnen. Ik denk dat je in de praktijk toch meer een doorgeefluik zult zijn. Je schept een gelegenheid voor mensen om boeken te halen of brengen, je hebt geen invloed op hoe ze handelen.
Of je moet een mini-bibliothecaresse willen worden :P

Haha idd! Ik hoef de boeken niet per se te houden, ik wil een interessant aanbod houden :)
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Maar bepaal jij wat interessant is? Voor de één is dat Reve, voor de ander donaldduck.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Hier in de buurt zit er ook een bij iemand in de voortuin. Maar het voelt zo ongemakkelijk om dan in het zicht door de boeken te kijken. Ik weet niet eens precies waarom want daar staan ze ook voor?
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 04-07-2021 19:15
99.53% gewijzigd
Snoesje666 schreef:
03-10-2020 00:03
Maar bepaal jij wat interessant is? Voor de één is dat Reve, voor de ander donaldduck.
Ja, mee eens. Voor de één is dat Lucinda Riley, voor de ander Adriaan van Dis.
Alle reacties Link kopieren
Hier staat een minibieb bij de zelfscan van de AH. In de buurt ook verschillende. Ik heb twee keer een boek mee genomen. Soms komt mijn lichte smetvrees tot leven en wil ik geen boek aanraken of in mijn schone bed leggen waar een ander met zijn vingers aan heeft gezeten.

Ik kan nog geen afscheid nemen van mijn eigen boeken en lees ook niet zo veel. Ik koop meer boeken dan ik lees. :$
Ja, bij de AH staan ook vaak grote boekenkasten.

Wat betreft de smetvrees : ik doe de buitenkant van de boeken altijd met een vochtig doekje af en verder geloof ik het wel hoor.
Alle reacties Link kopieren
Beter.Laat schreef:
03-10-2020 10:32
Ja, mee eens. Voor de één is dat Lucinda Riley, voor de ander Adriaan van Dis.

Misschien is het ook gewoon een gevoel van mij hoor, dat ik moet loslaten. Ik zet in ieder geval niet meteen mijn mooiste boeken erin :P

Heb een leuk kastje op Marktplaats gezien dan misschien wel voldoet. Twijfel nu alleen of de herfst de beste tijd is om zo'n ding neer te zetten.
marindah wijzigde dit bericht op 03-10-2020 14:01
0.45% gewijzigd
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Lenteui schreef:
02-10-2020 23:34
Is het je doel om de boeken zelf te houden? Dan zou ik er niet aan beginnen. Ik denk dat je in de praktijk toch meer een doorgeefluik zult zijn. Je schept een gelegenheid voor mensen om boeken te halen of brengen, je hebt geen invloed op hoe ze handelen.
Of je moet een mini-bibliothecaresse willen worden :P
Mooi woord :HA:
Voor iedereen een groene tuin
Marinda H, als ik jou was zou ik mijn 'mooiste boeken' er echt niet inzetten hoor. Weg is weg.
Alle reacties Link kopieren
Beter.Laat schreef:
03-10-2020 17:19
Marinda H, als ik jou was zou ik mijn 'mooiste boeken' er echt niet inzetten hoor. Weg is weg.

Nee, ik bedoel ook niet mijn mooiste boeken die voor altijd van mij blijven :heart: maar die gewoon nog erg goed zijn en redelijk actueel. Die mogen wel weg, maar ik zet ze er gefaseerd in ;)
Such fun!1
Valentijn101 schreef:
26-09-2020 19:41
Ik laat mijn boeken zwerven.
Op http://kinderzwerfboek.nl/ kun je stickers aanvragen en je boek registreren zodat je ziet waar het allemaal terecht komt. (ook boeken voor volwassenen kunnen hier mee zwerven)
Ik vind alleen maar scholen.
Alle reacties Link kopieren
whitewolves schreef:
06-10-2020 11:28
Ik vind alleen maar scholen.

Bij jou in de regio misschien? Hier in de wijk weet ik al 2 die niet in een school zitten :)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Vandaag vier verschillende minibiebs bijgevuld en niet één boek mee terug genomen naar huis.
:A:

Ik moet écht boeken wegdoen, mijn huis groeit ermee dicht.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Mijn bieb hangt :sun:

En ik kan al wel vertellen oude boeken niet hard gaan, nieuwe wel, en er schijnt iemand in de stad te zijn die minibiebs afgaat om nieuwe boeken eruit te halen om op internet te verkopen O_o

Maar het is vooral een erg leuke hobby.
Such fun!1
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 04-07-2021 19:15
94.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
In de Groningse minibiebs in de Grote Leliestraat en bij de woonschepen aan het Noorderplantsoen zie ik heel veel chicklit en nieuwe/jonge boeken.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me bijna niet voorstellen dat het uit kan om boeken te verkopen op marktplaats.

Bij de kringloop kosten ze al bijna niks.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
17-02-2021 23:12
Ik kan me bijna niet voorstellen dat het uit kan om boeken te verkopen op marktplaats.

Bij de kringloop kosten ze al bijna niks.

Toch gebeurt het. En stempels of stickers helpen niks. Als je tien boeken verkoopt voor 5 euro per stuk, heb je toch weer 2 kratjes bier.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
17-02-2021 22:50
Mijn bieb hangt :sun:

En ik kan al wel vertellen oude boeken niet hard gaan, nieuwe wel, en er schijnt iemand in de stad te zijn die minibiebs afgaat om nieuwe boeken eruit te halen om op internet te verkopen O_o

Maar het is vooral een erg leuke hobby.
Triest.

Wij hebben laatst zo'n 20/25 boeken in een minibieb achtergelaten. Zelf niks meegenomen, we willen er juist vanaf ;-)
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat ie hangt, Miranda!

En ja, als mensen via internet verkopen, zien de kopers de stickers niet zo gauw, natuurlijk. Wel jammer dat mensen dit doen.
Later is nu
Wat leuk, Marinda, dat het er van gekomen is.
Heb je de boeken goed beschermd tegen regen?
In mijn buurt zijn diverse kastjes even leeggehaald vanwege sneeuw. Nu weer gevuld.

Gisteren heb ik voor het eerst weer eens een rondje gefietst door mijn stad, in één uur 6 verschillende kastjes gezien, enkele had ik nog niet eerder bezocht.

Een 'groot koolhydraatarm kookboek' gescoord, uit 2019, (!) voor mijn wederhelft.
Als ik op jacht ga heb ik altijd wat boeken bij me om in een kastje te zetten.

Ik kwam laatst een boekje tegen met een mooi stempel erin : "dit boek is te gast geweest in de straatbieb van Berkenwoude". Leuk is dat.

En ja, mensen die boeken eruit halen om te verkopen. Daar doe je niets aan.
De kringloopwinkels zijn dicht, ik wil ook daar zo graag weer eens gaan snuffelen.
Ben op zoek naar een derde deel van een serietje.
MarindaH schreef:
17-02-2021 22:50
Mijn bieb hangt :sun:

En ik kan al wel vertellen oude boeken niet hard gaan, nieuwe wel, en er schijnt iemand in de stad te zijn die minibiebs afgaat om nieuwe boeken eruit te halen om op internet te verkopen O_o

Maar het is vooral een erg leuke hobby.
Leuk zeg! Dat je biebje hangt bedoel ik, niet die marktplaatsmafklapper.

Bij ons in de stad heeft een tijdje een minibieb gestaan bij Albert Heijn, en die werd vooral gevuld door een paar godsdienstwaanzinnigen. Iedere week stonden er wel weer een stuk of tien nieuwe bijbels in het kastje :rofl:
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
18-02-2021 08:45
Toch gebeurt het. En stempels of stickers helpen niks. Als je tien boeken verkoopt voor 5 euro per stuk, heb je toch weer 2 kratjes bier.

Dát is duur bier! :O
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Zonder bonus!
Such fun!1

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven