Wie heeft ervaring met Direct wonen?

14-07-2010 17:27 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo forummers.

Ik ben van plan een tijdje, ongeveer 18 maanden naar het buitenland te gaan.

Wil mijn woning dan onderverhuren.

Heeft iemand ervaring met bovengenoemd bureau?

Zowel positief als negatief.

Bij voorbaat dank.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Dank voor je bijdrage B. van D.

Wij zijn hier er ook wel achter gekomen, dat je ze niet echt nodig hebt.

Ik word steeds wijzer.

Dank Cryptor
Nou, alleen maar goed Binkie!

Laat ik het vriendelijker brengen: ik vertrouw ze niet. De eerdere post zat nog vol stoom uit m'n oren als ik alleen de naam al hoor!
Huts!
quote:BellatrixVanDetta schreef op 14 juli 2010 @ 20:39:

Nou, alleen maar goed Binkie!

Laat ik het vriendelijker brengen: ik vertrouw ze niet. De eerdere post zat nog vol stoom uit m'n oren als ik alleen de naam al hoor!

Nou Bellatrix, gezien je ervaring, kan ik mij daar alles bij voorstellen.

Ik sprak vanavond iemand aan de telefoon, die begon ook te gillen, bij het horen van de naam.

Had ooit met haar dochter, student, het grootste gedonder gehad, i.v.m. borg, buiten het meidje haar schuld om.

Nee geen DW voor mij.

Lang leve het VIVA forum .

Nogmaals dank hè.....
quote:binkie14 schreef op 14 juli 2010 @ 20:18:

[...]

In de mooiste stad van het Noorden, Aureel.GroningenAh. Lijkt me heerlijk, maar is wat lastig i.v.m. werk in Amsterdam.
Deze even up.

Zijn er ook mensen die GEEN problemen hebben gehad met Direct Wonen?

Ik heb even heel snel gelezen dus misschien iets over het hoofd gezien.

Ben zelf op zoek naar een huurwoning. Via de woningbouw ben ik voorlopig nog niet aan de beurt.

Via de site van Direct Wonen weet ik in ieder geval dat ik 35 euro inschrijfgeld moet betalen. Nog niet gedaan, vind het best veel.

Maar... als ze dan iets geschikts hebben betaal ik dus 1 x huur, 1 x borg en nog een keer dat bedrag aan DW. En ben ik dan klaar met ze? Zit de bemiddeling er dan op?

Of komen er nog meer kosten bij?

Dat ik even weet waar ik aan begin voor ik me al dan niet besluit in te schrijven.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Verplaatst naar Thuis.
quote:Moonlight82 schreef op 12 augustus 2010 @ 19:33:

Deze even up.

Zijn er ook mensen die GEEN problemen hebben gehad met Direct Wonen?

Ik heb even heel snel gelezen dus misschien iets over het hoofd gezien.

Ben zelf op zoek naar een huurwoning. Via de woningbouw ben ik voorlopig nog niet aan de beurt.

Via de site van Direct Wonen weet ik in ieder geval dat ik 35 euro inschrijfgeld moet betalen. Nog niet gedaan, vind het best veel.

Maar... als ze dan iets geschikts hebben betaal ik dus 1 x huur, 1 x borg en nog een keer dat bedrag aan DW. En ben ik dan klaar met ze? Zit de bemiddeling er dan op?

Of komen er nog meer kosten bij?

Dat ik even weet waar ik aan begin voor ik me al dan niet besluit in te schrijven.

Ik heb via RotsVast mijn huis gehuurd maar komt op hetzelfde neer. Je legt 40 euro neer om ingeschreven te worden, dan mag je gaan bezichtigen. Als je het huis wil betaal je 1 x de maandhuur, 1 x de maandhuur als borg en 1 x de maandhuur + 19% BTW aan RotsVast/Direct Wonen als bemiddelingskosten.

En that's it. Verder doen ze niks voor je, want als je problemen hebt dan moet je bij de verhuurder zijn. En dat is niet RotsVast/Direct Wonen. Dat zijn de bemiddelaars.

Er zijn overigens ook verhuurders die 2 maanden borg willen hebben.
quote:binkie14 schreef op 14 juli 2010 @ 20:23:

@)Keroppi, als ik een huurcontract maak, voor bepaalde tijd, kan daar toch niks mis mee gaan.

Of ben ik naief?Ookal heb je een vaste einddatum, na een jaar (of half jaar ??) heeft de huurder rechten en kan je hem niet meer zomaar er uit zetten.
Kaatje, bedankt voor de informatie. Klinkt ook niet echt aantrekkelijk.

Het vervelende vind ik dat het woningaanbod vaak pas te bekijken is nadat je inschrijfgeld betaald hebt.

Ik probeer een beeld te krijgen wat hier in de regio normaal is, wat je kunt krijgen voor welk geld.

Aan de hand daarvan kan ik besluiten wat ik (on)redelijk vind, qua bedragen.

Maar als ik al 35 euro lichter ben voordat ik überhaupt kan zien wat ze aanbieden, vind ik dat niet handig.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Veel particuliere verhuurders nemen tegenwoordig 3 maand borg.

Direct wonen verhuurt ook wel eens kosteloos voor de verhuurder sinds kort,ze hebben een tekort aan huurwoningen omdat de eigenaren het momenteel makkelijk zelf kunnen verhuren,veel vraag.
Waar zoek je Moonlight
Binkie,tijdelijke contact voor 1 jaar en dan onbepaalde tijd,is er alleen voor dat er minimaal 1 jaar gehuurd wordt.
Onderverhuren mag trouwens niet.Als er geen hypotheek op je huis zit mag je verhuren.

Ik zou als hospita een huurcontract van 9 maanden doen dan moet de huurder eruit en dat 2x zit je ook aan 18 maanden.Maar niet 2x aan dezelfde verhuren anders heeft die huurbescherming voor onbepaalde tijd.
@Moonlight82: Je moet er even rekening mee houden dat als je je hebt aangemeld en hebt betaald bij DW dat opeens 3/4 van de huizen die er staan opeens al pas verhuurd zijn. Ze suggeren vind ik als je nog niet hebt betaald en dus niet hebt ingelogd dat er weet ik het hoeveel huizen beschikbaar zijn (zo was het tenminste bij mij, regio Leiden). Ook kun je het bedrag wel zien zonder ingelogd te zijn. Let wel op: dit is het bruto bedrag, er komt vaak nog 100 euro extra erbij! Dit zie je pas als je betaald hebt.

Mijn inschrijving loopt bijna af bij DW en ik ben er klaar mee
Ook merk ik trouwens dat de huurprijzen bij DW echt hoger liggen dan bij andere makelaars in de omgeving (regio Leiden dus)
ElleMichelle, ik zet mijn woonplaats hier liever niet neer. Kan wel als je online bent en ik het meteen weer weg kan halen, maar neem aan dat je er op dit moment niet bent.
TM, bedankt voor de info.

Ik krijg idd mail van DW omdat ik wel gegevens heb ingevuld op de site maar niet betaald heb. En als er dan iets tussen zit dat er leuk uit ziet is de verleiding groot om toch maar ff die 35 euro te betalen.

Heb eigenlijk nog niemand positief over DW gehoord...
quote:binkie14 schreef op 14 juli 2010 @ 17:46:

[...]

Dit heb ik de jongedame ook gevraagd.

Echter ze bemiddelen, tot..... de 1ste maand huur.

Maar hun aspirant huurders worden wel héél goed gescreend.

Zei ze.Jahaaa, en daarom zitten er nu ook oostblokhoeren in het huis van mijn buurvrouw, die af en toe in elkaar gebeukt worden.
quote:Moonlight82 schreef op 14 augustus 2010 @ 21:13:

TM, bedankt voor de info.

Ik krijg idd mail van DW omdat ik wel gegevens heb ingevuld op de site maar niet betaald heb. En als er dan iets tussen zit dat er leuk uit ziet is de verleiding groot om toch maar ff die 35 euro te betalen.

Heb eigenlijk nog niemand positief over DW gehoord...

Op de site van RotsVast kun je wel alle huizen in je plaats/regio bekijken, kosteloos, alleen als je wilt reageren moet je eenmalig 40 euro betalen. Ik was op maandag op zoek naar een huis, ik wist (dankzij de site van RV) wat ik wilde, ingeschreven, woensdag bezichtiging, vrijdag contract getekend en sleutel.

Tja, particuliere ''bemiddelaars'' kosten enorm veel geld maargoed, ik had gewoon echt geen keus. Het was dat, of onder een brug slapen en tot nu toe bevalt mijn huisje me best wel goed.
Ok dat is handig! Bedankt voor de tip Kaatje.
je kunt ook nog op www.pararius.nl kijken, daar staan alle huurwoningen van particuliere aanbieders gebundeld.

Soms kun je gewoon doorklikken, soms moet je je aanmelden (bij DW bijvoorbeeld).

Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven