Wie is ook op jacht naar een koophuis?

06-05-2019 19:47 3351 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel al zegt.. wie is er ook op zoek naar een koopwoning in deze moeilijke markt?

Ik ben samen met mij vriend op zoek naar een kluswoning in de randstad. Het wordt ons eerste koophuis samen, op dit moment huren we nog.

We zijn op zoek naar een woning van minimaal 100m2 van rond de 300k en dan willen we voor nog ongeveer 100k eraan verbouwen.

We zijn nu zo'n 3 maanden actief aan het zoeken. We hebben 6 huizen bezichtigd en één keer een bod gedaan. Komend weekend staat weer een bezichtiging op de planning. Dit huis lijkt op Funda echt perfect wat we zoeken en we hebben al bedacht hoeveel we gaan (over) bieden als het in het echt ook zo fantastisch is.

Ik vind het heel spannend, maar vooral heel leuk allemaal. Ik hoop dat er hier meer mensen zijn die op zoek zijn en die gezellig mee willen kletsen.
Ik heb gelukkig vrij snel na een paar teleurstellingen een nieuw huis gevonden nadat mijn huidige huis in een weekend ongezien verkocht is. En ik zit ver buiten de randstad. Iedereen die er nog midden in zit, heeeeeel veel succes!!!
Alle reacties Link kopieren
Gisteren het openingsbod en vandaag is het aan ons verkocht. :D Direct de documenten naar de makelaar gestuurd en binnenkort het voorlopig koopcontract tekenen. Overdracht eerste week van september.

We wilden nog een ander huis bekijken als tweede optie, maar ik werd vanochtend gebeld dat dat huis ook verkocht is. Alsof het allemaal zo moet zijn. Het huis wat we nu gekocht hebben is ook gelijk ons droomhuis op een droomlocatie, dus helemaal top.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb samen met mijn partner begin dit jaar een woning gekocht! Ons eerste koophuis, super spannend. We krijgen 1 november de sleutel pas, dus die spanning blijft nog wel even ;)

We hebben het zonder aankoopmakelaar gedaan en we hebben echt geluk gehad. We zochten in regio Utrecht en ik was allerlei woningen als favoriet aan het opslaan, toen ik een mail kreeg dat 1 van de favorieten niet meer beschikbaar was. Weg.. Offline. Ik vond het gek en belde de makelaar van die woning (daar hadden we al eerder een bezichtiging mee gedaan). Bleek dat de bouw van hun (de verkopers) aangekochte nieuwbouw woning vertraagd was, dus dat ze hem later weer in de verkoop wilden doen. Wij hebben gebruik gemaakt van de kans, dan maar wat langer wachten!
Alle reacties Link kopieren
Huis is verkocht.....aan ONS!!!!!

Ik ben zo blij!
swimkim schreef:
09-05-2019 19:42
Huis is verkocht.....aan ONS!!!!!

Ik ben zo blij!
Gefeliciteerd!! Wat fijn!!

Hier morgen 6 bezichtigingen in ons huis.. Hoop dat er een koper tussen zit.
:woa: maandag in de verkoop gezet, vandaag 6 kijkers en een bod! De vraagprijs!! En er komen nog meer kijkers!!

Paniekmodus begint te komen!!
lindybopophelia schreef:
10-05-2019 16:24
:woa: maandag in de verkoop gezet, vandaag 6 kijkers en een bod! De vraagprijs!! En er komen nog meer kijkers!!

Paniekmodus begint te komen!!
Heb je zelf al een ander huis?
Alle reacties Link kopieren
..
ikBedoelHetGoed schreef:
10-05-2019 16:29
Heb je zelf al een ander huis?
Nee nog niet! Volgende week donderdag gaan we kijken bij een huis wat we graag zouden willen. Als de binnenkant er echt zo uitziet als op de foto's dan hebben we een paleisje... Zo niet... Dan moeten we andere maatregelen nemen... Maar welke die zijn moeten we nog bedenken
Alle reacties Link kopieren
Zooo wat gaat het snel hier allemaal! Gefeliciteerd met jullie woningen, wat een geweldig nieuws!

Ik ben heel druk met werk, kom dit weekend nog even uitgebreider reageren.
Alle reacties Link kopieren
Daar ben ik weer! Ik heb even goed alles bijgelezen.

@ Vavavoem: dat tijdelijke huis klinkt gaaf! En wat goed dat gelijk jullie openingsbod is geaccepteerd! Heerlijk om naar uit te kijken!

@ Blondie-90: ik wilde zeggen wat een geluk hebben jullie gehad. Maar eigenlijk heb je het dus heel slim aangepakt.

@ Swimkim: Gefeliciteerd met jullie woning, fantastisch nieuws en snel gegaan!

@lindybopophelia: spannende tijden ook voor jullie, maar zo te zien gaat het wel goed komen. Ben benieuwd of er nog boven de vraagprijs geboden gaat worden.

Wij hebben afgelopen week ook een geweldige woning bezichtigd! Het is een grote woning met tuin op een heel gewilde plek voor een spotprijs, omdat er heel veel aan verbouwd moet worden. De woning is echt uitgewoond, maar dat is precies waar wij naar op zoek zijn. Er was veel belangstelling en we zijn van plan om zo'n 10% boven de vraagprijs te gaan bieden. We willen dit huis heel graag hebben en denken dat het het waard is.
Spannend, Huismuziek! Ik ga met je meeduimen!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag onze handtekening gezet en donderdag naar de adviseur voor alles op gang te brengen qua hypotheek.
Als alles loopt zoals het moet lopen krijgen we eind juni de sleutel.
Als ik de huizenprijzen zie ben ik heel blij dat ik nu niet hoef te gaan kopen/verhuizen. Tegelijkertijd baal ik dat ik mijn huis "in de randstad" zes jaar geleden (ongelukkiger tijdstip kon bijna niet) mijn woning verruild (verkocht) heb en iets in het zuiden des lands teruggekocht heb. Maar ja, die dingen gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek in de Randstad in een prijsklasse waarbij elke bezichtiging 100 man trekt.

Ik heb een aankoopmakelaar ingeschakeld die 100% goede reviews krijgt maar hij zegt net dat hij 10 dagen op vakantie gaat en heeft me nog helemaal geen advies gegeven. Hij neemt z'n laptop mee voor dringende gevallen, maar dan kan hij natuurlijk niet mee bezichtigen. Betwijfel of dit een goede move was van mij.

Nou ja, ik zoek nog even verder. Fijn om een topic te hebben om wel en wee te delen :D
Oh dat is rot! ZoeyMaar! Irritant ook! Heb je haast? Moet je je huis uit? Of kan je je het veroorloven dat je langer kan zoeken?

Hier is het huis dus verkocht boven de vraagprijs dus dat is heel goed nieuws! Morgen gaan wij kijken bij het huis dat we graag zouden willen..
Ben heel benieuwd hoe het eruit ziet in het echt! En ook heel veel zin in om te gaan kijken!
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn ook op zoek. Ons droomhuis is 4 weken geleden aan ons neus voorbij gegaan en daar ben ik nog steeds niet helemaal overheen, maar we kijken wel verder. Wij zoeken:
- omgeving Veluwe
- echt ín het bos
- minimaal 3500 m2 perceel
- minimaal 150 m2 wonen (stiekem liever 200m2)
- max 8 ton (inclusief verbouwen)
- kluswoning zeker geen bezwaar (wij kunnen door de grootste zooi heen kijken. Zelfs een wietplantage hebben we al bezichtigd :))

Onze huidige woning zal naar verwachting binnen een week verkocht zijn, dus deze staat nog niet in de verkoop. Eerst maar eens iets kopen.
Ik kom mij ook aanmelden! :cheer2: Leuk topic!

Wij hebben een appartement in de binnenstad buiten de randstad. Huizenprijzen zijn hier waanzinnig. We hebben deze week 2 gesprekken met verkoopmakelaars en vandaag met een nieuwe aankoopmakelaar. We hebben deze week 1 huis opnieuw bekeken en wellicht doen we vrijdag een bod.

Inmiddels ook al een aankoopmakelaar versleten. Er zit nog al verschil tussen aankoopmakelaars.. de vorige zocht wat en die belde ons en ging dan mee. Hij stelde een vraagje of wat over de fundering en dat was het. De nieuwe aankoopmakelaar dook gelijk in onze fundalijst, had kritiek op ons en onze panden, ploos onze financiën na om te kijken wat beter is én is beëdigd taxateur.

Ondertussen ben ik de klusjes in huis aan het opknappen. Nieuwe schakelaars, thermostaat, vouwgordijnen netjes maken, badkamer laten kitten, etc. Doen jullie dat ook?
Alle reacties Link kopieren
bambam38 schreef:
15-05-2019 16:21
Wij zijn ook op zoek. Ons droomhuis is 4 weken geleden aan ons neus voorbij gegaan en daar ben ik nog steeds niet helemaal overheen, maar we kijken wel verder.
Vervelend is dat he? Gisteren ook gehoord dat ik het niet ben geworden bij een huis dat ik in gedachten al helemaal had ingericht. Sterken nog, ik had al een plattegrond getekend en meubels uitgezocht online. Volgende keer loop ik minder hard van stapel, want dis is toch wel balen. Ik hoef gelukkig mijn huurhuis niet uit, maar ik vind het wel te duur worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom even meelezen.
Wij willen ook graag kopen maar we vinden de huidige markt echt verschrikkelijk. We kijken wel een beetje op Funda en als er iets langs komt dan zouden we wel gaan kijken maar aangezien we een goede deal met ons huurhuis hebben gokken we er nu op dat de markt af gaat koelen de komende jaren.
Maar ik vind het leuk om te lezen hoe jullie het doen!
Alle reacties Link kopieren
Hi, ik meld mij ook even! Vandaag voor de 4e keer gehoord dat iemand ons heeft overboden op een huis (waarvan 2 keer een huis waar mensen niet storm voor liepen). Baal er best van. Wij huren nu in Amsterdam en kosten koper en aankoopmakelaar etc is al zo’n €20.000, dus wij hebben niet nog een zak geld om over te bieden. En wij zoeken in het gooi, waar half Amsterdam met 1,5 ton overwaarde komt aanwaaien. Wij zoeken voor max 4 ton en dat is ook een onmogelijkheid blijkbaar. Wij balen ervan elke maand geld van de huur weg te pissen (nergens in te investeren), we hebben genoeg ruimte maar geen tuin, we willen graag een tweede kindje en ik reis nu dagelijks een uur heen en terug naar werk. Dus verhuizen is zeer gewenst inmiddels (als ik iets kon kopen in Amsterdam zou ik dat doen, maar dat is al helemaal onmogelijk). We worden er af en toe moedeloos van: zijn al bijna 1,5 jaar bezig en de tel kwijt hoeveel woningen bezichtigd (35?). Heel vaak stap je het huis binnen met de mededeling: “Hallo het wordt een inschrijving” of “Hallo er ligt al een bod boven de vraagprijs”.

In de omgeving geen mensen die in ons schuitje zitten, want meeste die zoeken verkopen hun huidige woning met flinke overwaarde (1,5 ton is dus geen uitzondering) of hebben als huurders een erfenis oid maar in elk geval een zak geld. Dus alle lieve bemoedigende woorden ten spijt: praktisch alle vliegers gaan niet voor ons op haha!

Maar we laten ons niet gek maken. Gaan niet meer bieden dan we een huis waard vinden (kunnen we ook niet betalen dus ja). Stiekem hopen wij ook op het knappen van de bubbel haha

En ondertussen gewoon doorleven natuurlijk! :-)
:hug: Dat is ook kut Sanpellegrino. Ik hoor het in mijn omgeving ook. Telkens als vrienden met een middelmatig salaris een huis kopen waarvan ik denk ‘hoe krijgen ze dat betaald?’ komt er bij de housewarming een gouden aapje uit de mouw. Laats een stel dat €80.000 gewoon had gekregen van 1 ouder. Ik vind dat flinke bedragen. Super tof natuurlijk maar wel flink.

Hou vol en denk na over een aankoopmakelaar :idee: De onze heeft reviews als ‘we stonden met 20 mensen in de rij voor het openhuis en zij heeft de deal voor ons die dag nog gesloten’. Ik verwacht er veel van.

Wij hebben wel extra geld (gespaard) maar zoeken nu al 2 jaar naar hét bijzondere pand. Eerst wilde ik ook mijn bedrijf meeverhuizen. Nu ben ik na 2 jaar zo moe dat we naar gewone huizen zijn gaan kijken. Het enige wat ik wil is rust, reinheid en regelmaat :-D en een verse baby.

Wij verwachten deze zomer iets nieuws te kopen met onze verlaagde wensen. Eerst wilde we ons appartement in de stad aanhouden maar dat gaat van moeheid ook in de verkoop.
Alle reacties Link kopieren
Ik word nu al moe van de goede adviezen in de omgeving. Inderdaad van mensen die zelf een huis met veel overwaarde hebben of vrijgevige ouders of een rijke partner. Goed bedoeld, maar mijn situatie is iets anders.

In deze markt heb ik mijn wensenlijstje ook al behoorlijk aangepast. Misschien kan ik geen modern, turnkey appartement op een toplocatie in de stad betalen zonder top-hypotheek. Gewoon een eigen huis met rust, reinheid, regelmaat kijk ik ook heel erg naar uit. (Met ruimte voor een nieuwe vriend en baby op termijn).
Goedemorgen!

Wij gaan vandaag een huis bezichtigingen en ik heb er zin in. Ons eigen huis is dus verkocht en ook nog eens boven de vraagprijs! Leuk voor ons maar ik vind de huizenmarkt behoorlijk overspannen.

Ik hou jullie op de hoogte!
ZoeyMaar schreef:
16-05-2019 07:42
Ik word nu al moe van de goede adviezen in de omgeving. Inderdaad van mensen die zelf een huis met veel overwaarde hebben of vrijgevige ouders of een rijke partner. Goed bedoeld, maar mijn situatie is iets anders.

In deze markt heb ik mijn wensenlijstje ook al behoorlijk aangepast. Misschien kan ik geen modern, turnkey appartement op een toplocatie in de stad betalen zonder top-hypotheek. Gewoon een eigen huis met rust, reinheid, regelmaat kijk ik ook heel erg naar uit. (Met ruimte voor een nieuwe vriend en baby op termijn).


Het moe-ste word ik van het advies om te gaan huren. “Dan gaan jullie toch gewoon huren?” Jaa tuurlijk. We staan te springen om elke maand €1500-2000 door het doucheputje van een ander te spoelen :-| Lijkt mij ook fantastisch om 2x te verhuizen én om die reden nog steeds niet zwanger te worden.

Als het nou niet anders zou kunnen dan oké. Maar wij kunnen kopen. Er is alleen weinig te koop.

Of het advies om een kleiner huis voor de korte termijn te kopen :facepalm: Nee tuurlijk niet. Dan betaal je de hoofdprijs voor iets wat over 5 jaar minder waard is en tegen die tijd is de rente ook weer hoog. Dus dan kunnen we met (hopelijk dan) 3 kinderen verkassen terwijl ons te kleine huis onder water staat en een dure hypotheek afsluiten voor een nog groter huis.

Allemaal adviezen van mensen die nu niets hoeven te kopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven