wietlucht overlast
woensdag 2 mei 2012 om 10:00
hallo allemaal,
misschien dat iemand weet wat ik het beste kan doen in deze situatie,
achteraan in onze straat heeft iemand een wiet plantage die je door de hele wijk ruikt,
dit is al 2 jaar lang zo,
meerdere mensen en ook wij hebben al een aantal keer melding gedaan bij de politie maar er word dus niets aan gedaan,
aantal weken geleden heb ik de woningbouw gebeld omdat ik dacht,
het is een huis van hen en dus zouden zij er misschien ook wat mee kunnen.
nu nog niets gehoord en ik ben het echt ontzettend beu nu,
de lucht hangt gewoon in de huiskamer en slaapkamers a;s de wind goed staat!
wij zijn met onze dochter verhuist omdat de buurt waarin wij hiervoor woonden nogal een tokkie buurt was en dan krijg je dit,
nu dus, wat kan ik het best doen,
en kan ik eisen dat de woningbouw ons dan maar een ander huis toe wijst?
ik heb toch recht op woon genot?
en dat heb ik nu dus niet.
ik ga in elk geval wel even bellen om te vragen wat de wijkbeheerder nu heeft gedaan en wat zijn verdere plannen zijn
misschien dat iemand weet wat ik het beste kan doen in deze situatie,
achteraan in onze straat heeft iemand een wiet plantage die je door de hele wijk ruikt,
dit is al 2 jaar lang zo,
meerdere mensen en ook wij hebben al een aantal keer melding gedaan bij de politie maar er word dus niets aan gedaan,
aantal weken geleden heb ik de woningbouw gebeld omdat ik dacht,
het is een huis van hen en dus zouden zij er misschien ook wat mee kunnen.
nu nog niets gehoord en ik ben het echt ontzettend beu nu,
de lucht hangt gewoon in de huiskamer en slaapkamers a;s de wind goed staat!
wij zijn met onze dochter verhuist omdat de buurt waarin wij hiervoor woonden nogal een tokkie buurt was en dan krijg je dit,
nu dus, wat kan ik het best doen,
en kan ik eisen dat de woningbouw ons dan maar een ander huis toe wijst?
ik heb toch recht op woon genot?
en dat heb ik nu dus niet.
ik ga in elk geval wel even bellen om te vragen wat de wijkbeheerder nu heeft gedaan en wat zijn verdere plannen zijn
woensdag 2 mei 2012 om 10:07
Lijkt me een beetje een vreemd verhaal dat de politie niks doet als er inderdaad sprake is van een plantage.
Misschien zijn het wel gewoon doorgewinterde blowers, die niet eens een plantage hebben (lijkt me eerder het geval). Daar kun je niks tegen doen, mensen hebben het recht om in hun eigen huis te doen en laten wat ze willen.
Misschien zijn het wel gewoon doorgewinterde blowers, die niet eens een plantage hebben (lijkt me eerder het geval). Daar kun je niks tegen doen, mensen hebben het recht om in hun eigen huis te doen en laten wat ze willen.
woensdag 2 mei 2012 om 10:18
woensdag 2 mei 2012 om 10:20
Ik heb er ook eentje naast me gehad. Jarenlang eigenlijk niks van gezegd. Maar toen ik een dochter kreeg werd ik mij veel bewuster van het brandgevaar. Dus toen was het na inschakelen van de WB en de Nuon zo voorbij. Die mensen zijn hun huis uitgezet nadat meerdere mensen hadden geklaagd.
Kijk, een plantje in je tuin vind ik een ander verhaal dan 200 planten op een zolder met houten balken in een rijtjeswoning. Dat is gewoon gevaarlijk. Zo'n plant is wel mooi en word lekker groot. Zou ik best nog in de tuin willen hebben. Alleen... straks gaan de Knijnen eraan knabbelen...
Kijk, een plantje in je tuin vind ik een ander verhaal dan 200 planten op een zolder met houten balken in een rijtjeswoning. Dat is gewoon gevaarlijk. Zo'n plant is wel mooi en word lekker groot. Zou ik best nog in de tuin willen hebben. Alleen... straks gaan de Knijnen eraan knabbelen...
woensdag 2 mei 2012 om 10:21
Het kan natuurlijk ook zijn dat de betreffende persoon 5 plantjes heeft staan, dat mag namelijk.
Als er echt een wietplantage zou zijn, zou de persoon in kwestie een filter hebben om ervoor te zorgen dat de lucht juist niet te ruiken is, hij wil vanzelfsprekend niet dat door de lucht zijn plantage ontdekt wordt.
Vervelend, maar weinig aan te doen.
Als er echt een wietplantage zou zijn, zou de persoon in kwestie een filter hebben om ervoor te zorgen dat de lucht juist niet te ruiken is, hij wil vanzelfsprekend niet dat door de lucht zijn plantage ontdekt wordt.
Vervelend, maar weinig aan te doen.
woensdag 2 mei 2012 om 10:23
Kan het zijn dat er gewoon geen wietplantage is? Politie is er nl. nogal happig op om hier direct actie op te ondernemen.
Bel gewoon even met de politie en dan merk je direct aan hun reactie welke acties er al ondernomen zijn. Mensen zeggen soms maar wat, klagen liever over wat de politie allemaal niet doet in plaats van zelf in actie te komen om zaken te veranderen.
Bel gewoon even met de politie en dan merk je direct aan hun reactie welke acties er al ondernomen zijn. Mensen zeggen soms maar wat, klagen liever over wat de politie allemaal niet doet in plaats van zelf in actie te komen om zaken te veranderen.
woensdag 2 mei 2012 om 10:27
quote:ikbenevelyn schreef op 02 mei 2012 @ 10:21:
energieleverancier?
echt?
ik ga gelijk even bellen,
heb de woningbouw weer gebeld en de wijkbeheerder belt me vanmiddag terug.
Ah goed zo!
Wanneer hier niets uitkomt zou ik nog een melding doen bij 0800-7000, meld misdaad anoniem.
Laat je nog even de uitkomst weten?
energieleverancier?
echt?
ik ga gelijk even bellen,
heb de woningbouw weer gebeld en de wijkbeheerder belt me vanmiddag terug.
Ah goed zo!
Wanneer hier niets uitkomt zou ik nog een melding doen bij 0800-7000, meld misdaad anoniem.
Laat je nog even de uitkomst weten?
woensdag 2 mei 2012 om 10:33
energiemaatschappij was er wel blij mee ,
ze gaan een onderzoekje instellen en de politie vragen naar de meldingen
@mayaelf nou er zijn er bij....
mijn ex zwager had ook een filter die het gewoon niet deed,
zijn wietlucht rook je ook door de hele wijk en dat werd hem uiteindelijk duur betaald gezet. politie viel namelijk binnen toen er net geoogst was , de wiet lag net te drogen *de oen*
ze gaan een onderzoekje instellen en de politie vragen naar de meldingen
@mayaelf nou er zijn er bij....
mijn ex zwager had ook een filter die het gewoon niet deed,
zijn wietlucht rook je ook door de hele wijk en dat werd hem uiteindelijk duur betaald gezet. politie viel namelijk binnen toen er net geoogst was , de wiet lag net te drogen *de oen*
woensdag 2 mei 2012 om 10:53
Evelyn, die ex-zwager was dan idd niet heel slim. Het lijkt mij toch dat als je iets illegaals doet, je echt wel voor zorgt dat het niet zo maar te ontdekken valt.
Ik zou ergens ook best een plantje op het balkon willen hebben. Alleen mij is gezegd dat als het tegenzit, wel het hele complex de geur zou kunnen ruiken, vandaar mijn opmerking over die paar plantjes.
Ik zou ergens ook best een plantje op het balkon willen hebben. Alleen mij is gezegd dat als het tegenzit, wel het hele complex de geur zou kunnen ruiken, vandaar mijn opmerking over die paar plantjes.