Wijk Krispijn Dordrecht

29-07-2018 11:11 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

Ik ben op zoek naar een woning in Dordrecht. Mijn oog is gevallen voor een woning in Oud-Krispijn.

Hoe is het wonen in deze wijk? Ik ken de negatieve verhalen, maar is dit nog steeds zo?

Het gaat om een woning tussen de Havenstraat en Hugo de Grootlaan.

Alvast bedankt!
Ik heb er vroeger gewoond, en het was afschuwelijk. Nu weet ik het niet. Loop vanmiddag en vanavond eens door de wijk.
ik geef mn bek ook maar een douw
Dat is volgens mij een wijk die lang niet altijd positief in het nieuws was. De tip van Madeliefjees is een goede. Vooral ‘s avonds laat eens door die wijk lopen.
Zo ver ik weet de slechtste wijk van Dordrecht
Niet geschoten is altijd mis
Jaar of 8 geleden zelf ook in die wijk gekeken naar een huis. We werden bijna omver gereden door een dikke auto die met een rotgang over de stoep reed. Wij zijn ergens anders gaan wonen.
Ik vind het erg verschillen nog in welk deel van Oud-Krispijn je woont. Ik heb vrienden die ongeveer 10 jaar bij het stuk Viottakade hebben gewoond, dat is wel echt volks, maar over het algemeen rustig. Zij woonden wel aan de rand van dat gebied. Het stuk tussen de Havenstraat en de Hugo de Grootstraat is volgens mij weer helemaal niet volks, maar meer gewoon een rustige buurt. Oud-Krispijn vind ik zelf niet echt een gezellige wijk of een leuke locatie, maar goed dat is gewoon een eigen voorkeur.
Bedankt voor de reacties tot nu toe!

Niet zo positief helaas... Huis is top maar twijfel echt door de wijk.

In de avond eens door de wijk lopen is een goede tip. Bedankt!

Hoor graag meer ervaringen!
Ik heb een aantal jaar terug bij de jeugdbescherming voor de regio Dordrecht gewerkt en moet heel eerlijk zeggen dat een hoop cliënten uit deze wijk kwamen.
Ik heb op Hugo de Grootland gewoond. Op zich een rustig stuk van Krispijn, buurt was oké. Het stuk richting Dirks was wel minder maar ik had er geen last van. De omgeving is wel wat drukker dan in bijvoorbeeld Stadspolders maar het is ook een route naar en van het centrum. Zelf heb ik er met veel plezier gewoond!
-test-
anoniem_352922 wijzigde dit bericht op 05-10-2018 20:38
97.59% gewijzigd
Krispijn zou ik als Dordtenaar absoluut niet willen wonen. Staat zeker nog steeds niet goed bekend. Stadspolders, Dubbeldam en deels Sterrenburg zou ik zeker overwegen om naar een huis te kijken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven