wildplasser in huis
zaterdag 14 december 2013 om 11:57
Wij hebben een hondje van 8 en een poes van 2 jaar oud. Beide dames. Een van de twee is sinds een paar maanden aan het wildplassen gegaan. Ongeveer 2-3 keer per week, altijd in 'donkere hoekjes'. We zien het dan ook nooit gebeuren. Nu dacht ik altijd dat een poes van het in-de-hoek-plassen is en een hond het gewoon midden in de kamer doet. Klopt dit?
Beestjes doen dit nooit zomaar vanzelf, dus wil graag weten wie van de twee het doet zodat we op zoek kunnen naar een oplossing.
Beestjes doen dit nooit zomaar vanzelf, dus wil graag weten wie van de twee het doet zodat we op zoek kunnen naar een oplossing.
zaterdag 14 december 2013 om 12:27
Bij mijn kat rook ik het niet thula, maar misschien omdat ik het plasje steeds snel op merkte. Vanaf het moment dat ik vreemde plasjes in de hoek opmerkte ben ik op het kattenbakgedrag gaan letten en kon ik duidelijk herkennen dat er iets mis was. Achteraf bleek het blaasgruis. Dus TO, zou je adhv gebruik van de kattenbak kunnen afleiden welke het dan zou moeten zijn?
zaterdag 14 december 2013 om 12:37
zaterdag 14 december 2013 om 12:56
Honden zullen heel schuldig kijken als je naar hun plas wijst, katten doet 't niks
Maar wat Warmewollensjaal zegt, houd ze even apart als het kan. Aangezien er een paar keer per week een plas ligt, hoef je ze hooguit een paar dagen uit elkaar te houden.
Katten zijn niet per se hoekjesplassers. Mijn kat pieste telkens in openstaande tassen(!!)
Maar wat Warmewollensjaal zegt, houd ze even apart als het kan. Aangezien er een paar keer per week een plas ligt, hoef je ze hooguit een paar dagen uit elkaar te houden.
Katten zijn niet per se hoekjesplassers. Mijn kat pieste telkens in openstaande tassen(!!)
zaterdag 14 december 2013 om 13:00
Is één van de twee soms gesteriliseerd? Het kan voorkomen dat een dier dan op latere leeftijd in huis gaat plassen doordat ze het moeilijk op kunnen houden.
Als ze allebei gesteriliseerd zijn kom je met die tip niet verder.
In dat geval: kattenpies ruikt veel meer naar ammoniak dan hondenpies. Dat ruikt 'zoetiger'. Misschien kun je daar iets mee?
Wij hadden hier ook een 'wildplasser', maar hebben drie honden. Zie dan maar eens uit te vogelen wie van de drie het is. Ze keken alledrie schuldig. Uiteindelijk zei de dierenarts dus bovenstaande en dat komt het meest voor bij gesteriliseerde teefjes. Nu is er maar één een teefje (15) en de andere twee reutjes (13 en 8). Teefje krijgt sindsdien druppels om haar blaasspier steviger te maken en het is daarna niet meer voorgekomen.
Als ze allebei gesteriliseerd zijn kom je met die tip niet verder.
In dat geval: kattenpies ruikt veel meer naar ammoniak dan hondenpies. Dat ruikt 'zoetiger'. Misschien kun je daar iets mee?
Wij hadden hier ook een 'wildplasser', maar hebben drie honden. Zie dan maar eens uit te vogelen wie van de drie het is. Ze keken alledrie schuldig. Uiteindelijk zei de dierenarts dus bovenstaande en dat komt het meest voor bij gesteriliseerde teefjes. Nu is er maar één een teefje (15) en de andere twee reutjes (13 en 8). Teefje krijgt sindsdien druppels om haar blaasspier steviger te maken en het is daarna niet meer voorgekomen.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
zaterdag 14 december 2013 om 13:03
zaterdag 14 december 2013 om 13:07
Ik ruik kattenpis hier echt wel. En de kat van ons verstopt zich als ik haar betrap op iets wat zij heeft uitgespookt. (als ik de urine zie liggen, een glas die ik van de grond opraap omdat zij die van het aanrecht heeft gegooid etc.)
Wij hebben hier een paar keer planken van het laminaat moeten vervangen omdat we de lucht er gewoon niet uit kregen. Ze deed het trouwens wel steeds op dezelfde plek en op momenten dat ze erg gestrest was.
Wij hebben hier een paar keer planken van het laminaat moeten vervangen omdat we de lucht er gewoon niet uit kregen. Ze deed het trouwens wel steeds op dezelfde plek en op momenten dat ze erg gestrest was.
zaterdag 14 december 2013 om 13:09
De plas ruikt niet heel sterk. Ik heb ook wel katers gehad en van hen rook de plas enorm sterk, veel sterker dan bij de poes. Een van die katers had blaasgruis, maar die was toen ook echt ontzettend zielig, die pijn van dat beessie... Poes en hond zijn nog heel levendig en eten ons de oren van het hoofd Dat katertje ging toen ook plassen in de hoeken, deed jouw kat dat ook livine?
Ik zit in ieder geval al volop te googlen op blaasgruis. Ik zal haar komende dagen eens gaan verwennen met extra nat voer...
Uit elkaar halen wordt lastig, we hebben een appartement met alleen een deur voor de slaapkamers. En daar wil ik geen plas!
Ik zit in ieder geval al volop te googlen op blaasgruis. Ik zal haar komende dagen eens gaan verwennen met extra nat voer...
Uit elkaar halen wordt lastig, we hebben een appartement met alleen een deur voor de slaapkamers. En daar wil ik geen plas!
zaterdag 14 december 2013 om 13:13
zaterdag 14 december 2013 om 13:14