wildplasser in huis

14-12-2013 11:57 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een hondje van 8 en een poes van 2 jaar oud. Beide dames. Een van de twee is sinds een paar maanden aan het wildplassen gegaan. Ongeveer 2-3 keer per week, altijd in 'donkere hoekjes'. We zien het dan ook nooit gebeuren. Nu dacht ik altijd dat een poes van het in-de-hoek-plassen is en een hond het gewoon midden in de kamer doet. Klopt dit?

Beestjes doen dit nooit zomaar vanzelf, dus wil graag weten wie van de twee het doet zodat we op zoek kunnen naar een oplossing.
Katteplas ruikt ontzettend. Dus als je niets ruikt, gok ik dat het van je hond is.

Maar, ik heb er niet zoveel verstand van hoor. Dit is mijn eerste ingeving.
Bij mijn kat rook ik het niet thula, maar misschien omdat ik het plasje steeds snel op merkte. Vanaf het moment dat ik vreemde plasjes in de hoek opmerkte ben ik op het kattenbakgedrag gaan letten en kon ik duidelijk herkennen dat er iets mis was. Achteraf bleek het blaasgruis. Dus TO, zou je adhv gebruik van de kattenbak kunnen afleiden welke het dan zou moeten zijn?
@thula: plas van onze kat ruik je ook amper..

Is het anders een optie om ze eens een paar dagen apart te houden? Kat bijvoorbeeld alleen op de bovenverdieping, hond beneden. Als dan ergens wildgeplast wordt weet je wie het is. Geen hele ideale oplossing, dat geef ik gelijk toe...
Honden zullen heel schuldig kijken als je naar hun plas wijst, katten doet 't niks

Maar wat Warmewollensjaal zegt, houd ze even apart als het kan. Aangezien er een paar keer per week een plas ligt, hoef je ze hooguit een paar dagen uit elkaar te houden.

Katten zijn niet per se hoekjesplassers. Mijn kat pieste telkens in openstaande tassen(!!)
Is één van de twee soms gesteriliseerd? Het kan voorkomen dat een dier dan op latere leeftijd in huis gaat plassen doordat ze het moeilijk op kunnen houden.

Als ze allebei gesteriliseerd zijn kom je met die tip niet verder.

In dat geval: kattenpies ruikt veel meer naar ammoniak dan hondenpies. Dat ruikt 'zoetiger'. Misschien kun je daar iets mee?

Wij hadden hier ook een 'wildplasser', maar hebben drie honden. Zie dan maar eens uit te vogelen wie van de drie het is. Ze keken alledrie schuldig. Uiteindelijk zei de dierenarts dus bovenstaande en dat komt het meest voor bij gesteriliseerde teefjes. Nu is er maar één een teefje (15) en de andere twee reutjes (13 en 8). Teefje krijgt sindsdien druppels om haar blaasspier steviger te maken en het is daarna niet meer voorgekomen.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Wij hebben ook een hond en katten, katten plassen naar mijn ervaring NOOIT zomaar in huis, en heb ze al mijn hele leven.

altijd buiten of in de kattenbak die wij hebben staan.

En kattenpies ruik je amper.

Onze hond heeft ook nog wel eens in huis gepiest en dan ruik je dat vrijwel direct
Kattenpies ruik je amper?

Dan moet je eens een kater hebben die sproeit. Je hele huis is vergeven van de pislucht....
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Ik ruik kattenpis hier echt wel. En de kat van ons verstopt zich als ik haar betrap op iets wat zij heeft uitgespookt. (als ik de urine zie liggen, een glas die ik van de grond opraap omdat zij die van het aanrecht heeft gegooid etc.)

Wij hebben hier een paar keer planken van het laminaat moeten vervangen omdat we de lucht er gewoon niet uit kregen. Ze deed het trouwens wel steeds op dezelfde plek en op momenten dat ze erg gestrest was.
De plas ruikt niet heel sterk. Ik heb ook wel katers gehad en van hen rook de plas enorm sterk, veel sterker dan bij de poes. Een van die katers had blaasgruis, maar die was toen ook echt ontzettend zielig, die pijn van dat beessie... Poes en hond zijn nog heel levendig en eten ons de oren van het hoofd Dat katertje ging toen ook plassen in de hoeken, deed jouw kat dat ook livine?

Ik zit in ieder geval al volop te googlen op blaasgruis. Ik zal haar komende dagen eens gaan verwennen met extra nat voer...

Uit elkaar halen wordt lastig, we hebben een appartement met alleen een deur voor de slaapkamers. En daar wil ik geen plas!
Poes is gesteriliseerd, hond niet!

Geen van beide kijken ze trouwens schuldig. Poes heeft trouwens nog nooit gehoord van schuldig kijken. Als ze wat jat van het aanrecht dan kan ze echt heel verwonderd kijken, want ze weet echt nergens van!
klopt, na sterilisatie kan dat gebeuren

gezien de leeftijd, verdenk ik de hond, maar het kan net zo goed de kat zijn

en wie denkt dat hondenpies niet stinkt: .... als het langer ligt dan stinkt het ook als de pest

wordt de kattenbak minder vaak gebruikt, kan je dat nagaan als je hem verschoont?
Mogelijk heeft je kat wel blaasgruis.

Misschien kun je eens proberen wat plas op te vangen (kan met speciale kattenbakkorrels) en deze te laten onderzoeken. Dan weet je iets.
Misschien ze allebei eens meenemen naar de dierenarts. Zowel hond als poes gaan niet zomaar of om je te pesten in huis plassen. Dus lijkt me dat je even moet laten controleren of er iets fysieks aan de hand is.
Zeg maar Spijker.
Ik neem aan dat als je kat in de hoek zou plassen je geen plasjes in de kattenbak treft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven