Witte en bruine vlekken

21-08-2013 08:38 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Ik heb problemen met mijn was. Ik was altijd op 30 graden (54 minuten), maar sinds een tijdje zitten er plotseling witte vlekken op mijn was. Soms zitten er ook (meestal aan de achterkant) bruine vlekjes op. Gister haalde ik een t-shirt uit de was en daar zat achter een bruine streep op.

Het is erg vervelend, want ik woon sinds een paar maanden in het buitenland en zoveel kleren heb ik niet op het moment.

Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen en hoe ik dit kan voorkomen? Ik ben al begonnen met op 40 graden te wassen, maar ook dan doet het probleem zich voor.

Ik heb gelezen dat kalk dit kan veroorzaken en dat er ook een bacterie in je wasmachine kan zitten. Ik heb de machine eergisteren al eens op 95 graden laten draaien om eventuele kalk en bacteriën te verwijderen, maar het lijkt vooralsnog niet geholpen te hebben.

Alle goede tips/ideeën zijn meer dan welkom!
Nog een keer op 95 graden met een halve liter schoonmaakazijn deels in waspoederbakje deels in trommel. Daarna een handdoeken/beddegoed was op 60 (is niet zo erg als daar nog restant vlek op komt. Poederbakje en deurrubber goed schoonmaken. Filter aan onderkant wasmachine schoonmaken. Af en toe een 60 graden was doen en eens per 1-2 maanden een 90 graden was doen. Zou zelf liever op 40 wassen ipv 30, maar dat is wat je maar net fijner vindt.
Schoonmaak azijn ja!

En vaker een hete was draaien.
Schoonmaakazijn met soda op 95 graden leeg laten draaien. Dan moet het opgelost zijn.

Succes.
Soda is slecht voor je rubber onderdelen las ik laatst.

TO> google maar eens op vetluis,dan kom je heel veel tips tegen.

Mijn tip: 1 x per maand machine leeg laten draaien met een vaatwastablet,en ipv vloeibaar wasmiddel, poeder gebruiken.

En inderdaad,niet alles op (te) lage temperaturen wassen.
Als je na elke drie keer een 30 gradenwas gedraaid te hebben de hele wasmachine moet opkoken en ontsmetten dan is dat nog niet energiezuinig.

Ik heb nog nooit een fris resultaat gehad met lage temperaturen; er zat altijd wel iets tussen wat zijn geur doorgaf aan de hele was. Succes
Misschien worden de vlekken veroorzaakt door je deodorant? Was de stukken die met deo in aanraking kunnen zijn geweest eens apart om dat te testen.
Vorige week was er een uitzending van de rekenkamer en die ging over wasmachines. Daar adviseerden ze ook soda. Ik gebruik al jaren soda voor de wasmachine en geen problemen met de rubbers
Bedankt voor alle reacties!

Ik wil eerst proberen om de wasmachine eens schoon te maken.

Ik woon in Tsjechië en schoonmaakazijn heb ik (nog) niet kunnen vinden. Vandaar heb ik Calgon gekocht. Ik wil de wasmachine nu op 95 graden laten draaien.

Dit is de wasmachine die ik heb: http://smadshop.md/image/cache/data/was ... 40x480.jpg (plaatjes kan ik nog niet posten).

Welke was kan ik het beste kiezen?
Welke was kan ik het beste kiezen?
Ik heb inmiddels schoonmaakazijn gevonden, dus ik kan de wasmachine proberen schoon te maken. Weet iemand welke was (zie post hierboven) ik het best kan kiezen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven