Witte handdoeken wit houden
maandag 20 januari 2014 om 10:18
Wij zijn toe aan nieuwe badhanddoeken en nu heb ik mijn oog laten vallen op mooie off white handdoeken. Op dit moment hebben wij donkere handdoeken, en nog een paar oude, witte handdoeken. De witte handdoeken worden altijd heel snel 'viezig', smoezelig. Ook al doen we niks geks mee en worden ze na elke keer gebruiken in de was gegooid. Eens in de zoveel tijd was ik ze met een scheut chloor en dan zijn ze weer mooi wit. Met die off white handdoeken kan ik dat niet doen natuurlijk, want dan worden ze echt wit in plaats van off white, of krijg je van die lelijke bleek vlekken. Maar ik zou het ook zonde vinden als ze dus snel lelijk worden. Ik heb al diverse wasmiddelen geprobeerd voor de witte was, maar geen van allen hielp goed genoeg om de handdoeken mooi wit te houden. Ligt het gewoon aan onze handdoeken, doe ik iets niet goed, of is het een fabeltje dat wit echt mooi wit kan blijven? Is er een manier om die off white handdoeken mooi te houden, of kan ik toch maar beter wat donkerdere handdoeken kopen?
maandag 20 januari 2014 om 10:27
In ieder geval niet met donkerder kleuren in de was. Verder uitkijken voor wasmiddel met bleekmiddel ( alle wasmiddel voor witte was) vanaf 60 graden is het bleekmiddel werkzaam en heb je kans dat je off white handdoeken lichter worden. Ik zou zelf niet kiezen voor die kleur, ik vind die kleur altijd lijken alsof het verwassen is, maar dat is iets persoonlijks.
maandag 20 januari 2014 om 10:48
quote:netniet schreef op 20 januari 2014 @ 10:27:
In ieder geval niet met donkerder kleuren in de was. Verder uitkijken voor wasmiddel met bleekmiddel ( alle wasmiddel voor witte was) vanaf 60 graden is het bleekmiddel werkzaam en heb je kans dat je off white handdoeken lichter worden. Ik zou zelf niet kiezen voor die kleur, ik vind die kleur altijd lijken alsof het verwassen is, maar dat is iets persoonlijks.Nu snap ik waarom ik denk dat mijn witwasmiddel niets doet.
In ieder geval niet met donkerder kleuren in de was. Verder uitkijken voor wasmiddel met bleekmiddel ( alle wasmiddel voor witte was) vanaf 60 graden is het bleekmiddel werkzaam en heb je kans dat je off white handdoeken lichter worden. Ik zou zelf niet kiezen voor die kleur, ik vind die kleur altijd lijken alsof het verwassen is, maar dat is iets persoonlijks.Nu snap ik waarom ik denk dat mijn witwasmiddel niets doet.
maandag 20 januari 2014 om 10:51
Ik was wit altijd alleen maar met witte spullen en mijn badhanddoeken blijven dan ook stralend wit. De witte wc-handdoekjes niet helaas. Ik denk dat je ze echt na een keer gebruiken direct in de was moet doen. Daarbij doe ik nooit natte spullen in de wasmand, ik laat het altijd eerst drogen op de verwarming.
maandag 20 januari 2014 om 10:59
quote:12twister schreef op 20 januari 2014 @ 10:48:
[...]
Nu snap ik waarom ik denk dat mijn witwasmiddel niets doet. Sorry, maar ik moet mezelf nu toch corrigeren. Net even in Google opgezocht, ik las dat er tegenwoordig vaak zuurstofbleekmiddel in waspoeder zit wat ook op lagere temperaturen werkt.
[...]
Nu snap ik waarom ik denk dat mijn witwasmiddel niets doet. Sorry, maar ik moet mezelf nu toch corrigeren. Net even in Google opgezocht, ik las dat er tegenwoordig vaak zuurstofbleekmiddel in waspoeder zit wat ook op lagere temperaturen werkt.
maandag 20 januari 2014 om 11:52
quote:Fame schreef op 20 januari 2014 @ 11:02:
Ik hoor ook wel wassen samen met een kunstgebitreinigingstablet.
In principe kan dat, je hebt alleen nog al wat tabletten nodig. Als je bedenkt, dat 1 tabletje geschikt is voor een klein kopje water (net voldoende om je gebit onder te dompelen).
En om elke wasbeurt een hele bus tabletten te gebruiken, dan kun je beter nieuwe handdoeken kopen
Ik hoor ook wel wassen samen met een kunstgebitreinigingstablet.
In principe kan dat, je hebt alleen nog al wat tabletten nodig. Als je bedenkt, dat 1 tabletje geschikt is voor een klein kopje water (net voldoende om je gebit onder te dompelen).
En om elke wasbeurt een hele bus tabletten te gebruiken, dan kun je beter nieuwe handdoeken kopen
maandag 20 januari 2014 om 14:31
Wit was ik inderdaad altijd met uitsluitend witte dingen. Voornamelijk handdoeken ook, want er worden hier verder niet zoveel witte dingen gedragen en ook vrij weinig wit beddengoed.
Ik gooi ze vaak nat in de wasmand, misschien is dat het probleem. Zal ze voortaan eerst goed laten drogen, eens kijken of ze dan mooi wit blijven . Denk dat ik dan beter witte handdoeken zou kunnen kopen dan off white, of niet?
Ik gooi ze vaak nat in de wasmand, misschien is dat het probleem. Zal ze voortaan eerst goed laten drogen, eens kijken of ze dan mooi wit blijven . Denk dat ik dan beter witte handdoeken zou kunnen kopen dan off white, of niet?