Wonen in Amstelveen

04-08-2016 20:51 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha,

Wij wonen in Amsterdam maar willen graag verhuizen om wat meer ruimte te hebben in huis maar ook daarbuiten (een tuin!).

We zijn allebei begin 30 en werken in Amsterdam; in verband met reistijd overwegen we om te verhuizen naar Amstelveen.

Het zou fijn zijn om nog gewoon op de fiets naar ons werk te kunnen en bovendien blijven de faciliteiten van Amsterdam wel gewoon op fietsafstand.

We hebben een paar keer rondgereden / gelopen door Randwijck en Elswijk en het ziet er daar best leuk en groen uit. Ik vind het echter lastig in te schatten hoe het zal zijn om daar te wonen en ben daarom heel benieuwd naar jullie ervaringen. Ik had tot voor kort eigenlijk geen al te beste indruk van Amstelveen; dit was gebaseerd op verhalen van anderen en het beeld dat daarin veelal over Amstelveen wordt geschetst (grauw, veel beton etc). Ik zie dat echter niet direct terug in de wijken die wij hebben bekeken.

Zijn jullie bekend met Amstelveen en/of deze specifieke wijken? Is het leuk om hier te wonen, en wat valt er mee of juist tegen?

Zijn er veel dertigers/wat jongere mensen, of is het juist een vergrijsd deel ten opzichte van Amsterdam?

We oriënteren ons vrij breed, ook op andere gemeenten (Haarlem, het Gooi, en het gebied boven Amsterdam) maar zouden het een enorm pluspunt vinden als we kunnen blijven fietsen naar werk in plaats van in de file/van het OV afhankelijk te zijn.

Ons budget reikt tot ongeveer EUR 700.000.

Ik ben heel benieuwd, bedankt alvast!
Vanmorgen toen het even regende inderdaad vliegtuigen. Nu al paar uur heerlijk rustig zonnetje in Amstelveen Noord.

Wel weer eentje in aantocht over Lelystad, lijkt volgens deze site.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven