Wonen in Amstelveen

04-08-2016 20:51 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha,



Wij wonen in Amsterdam maar willen graag verhuizen om wat meer ruimte te hebben in huis maar ook daarbuiten (een tuin!).



We zijn allebei begin 30 en werken in Amsterdam; in verband met reistijd overwegen we om te verhuizen naar Amstelveen.

Het zou fijn zijn om nog gewoon op de fiets naar ons werk te kunnen en bovendien blijven de faciliteiten van Amsterdam wel gewoon op fietsafstand.



We hebben een paar keer rondgereden / gelopen door Randwijck en Elswijk en het ziet er daar best leuk en groen uit. Ik vind het echter lastig in te schatten hoe het zal zijn om daar te wonen en ben daarom heel benieuwd naar jullie ervaringen. Ik had tot voor kort eigenlijk geen al te beste indruk van Amstelveen; dit was gebaseerd op verhalen van anderen en het beeld dat daarin veelal over Amstelveen wordt geschetst (grauw, veel beton etc). Ik zie dat echter niet direct terug in de wijken die wij hebben bekeken.



Zijn jullie bekend met Amstelveen en/of deze specifieke wijken? Is het leuk om hier te wonen, en wat valt er mee of juist tegen?

Zijn er veel dertigers/wat jongere mensen, of is het juist een vergrijsd deel ten opzichte van Amsterdam?



We oriënteren ons vrij breed, ook op andere gemeenten (Haarlem, het Gooi, en het gebied boven Amsterdam) maar zouden het een enorm pluspunt vinden als we kunnen blijven fietsen naar werk in plaats van in de file/van het OV afhankelijk te zijn.

Ons budget reikt tot ongeveer EUR 700.000.



Ik ben heel benieuwd, bedankt alvast!
Alle reacties Link kopieren
Met jullie budget is het toch mogelijk binnen Amsterdam te wonen met aardig wat ruimte?

Nieuw sloten of Osdorp zijn wel te vergelijken met Amstelveen qua prijzen. En Badhoevedorp al overwogen?
Met dat budget kun je toch prima wat kopen in Amsterdam?

Elsrijk is erg leuk voor kinderen en gezinnen. Heel zorgeloos opgroeien daar.

Ik vind de typische 'amstelveen' mentaliteit erg materialistisch is mijn mening. Heel behoudend.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben opgegroeid in Amstelveen. Vindt het er zalig, zeker met kinderen en zeker in de wijken die jij noemt. Je hebt alle faciliteiten op fietsafstand, bent met de tram zo in het centrum van Amsterdam en de mentaliteit die jij noemt herken ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in Amstelveen. De wijken die jij noemt zijn inderdaad een van de leukere wijken. Zelf vind ik de leukste wijken ten westen van de Beneluxbaan. Van Bovenkerk naar Keizer Karelpark en verder naar het noorden.

Ik woon er erg leuk. Kom ook uit Amsterdam en vind hier de rust lekker. Woon relatief dichtbij het Amsterdamse Bos en dat is erg leuk. Er zijn wat leuke restaurantjes maar het is natuurlijk geen Amsterdam. Overigens ben je met ov zo in Amsterdam.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben opgegroeid in Amstelveen maar woon er al lang niet meer. Ik heb daar een geweldige jeugd gehad. Ik vind Elswijk leuker dan Randwijck.



Je hebt het Amsterdamse Bos lekker dichtbij. Lekker fietsen, zwemmen, kanoen, geitenboerderij e.d. Het bos is natuurlijk vooral leuk met kinderen. Het Broerse park is ook dichtbij.



Verder kan je winkelen, is er een zwembad en zit je zo in Amsterdam. Het enige is dat je niet echt een leuk uitgaanscentrum hebt. Wel natuurlijk het theater en de bioscoop, maar ik bedoel de restaurantjes zitten erg verspreid. Maar ja, daar heb je ook Amsterdam voor.
Alle reacties Link kopieren
quote:wolkie schreef op 04 augustus 2016 @ 21:19:

Ik ben opgegroeid in Amstelveen. Vindt het er zalig, zeker met kinderen en zeker in de wijken die jij noemt. Je hebt alle faciliteiten op fietsafstand, bent met de tram zo in het centrum van Amsterdam en de mentaliteit die jij noemt herken ik niet.+1 herken het ook niet.
Ik woon er en ik denk dat ik met jouw wensen en budget zou gaan voor Elsrijk, Randwijck, Oude dorp. In die volgorde. De "grauwere" buurten bedoelen ze misschien de jaren-80 en jaren-70 wijken mee? Maar die zijn inmiddels ook lekker vol groen en kindvriendelijk hoor.



Het zal sowieso even wennen zijn na Amsterdam omdat het er een stuk rustiger is, maar je kan zo de drukte van Amsterdam opzoeken met de fiets of het OV. En verder is het zoals iedereen hierboven al zegt heerlijk wonen en recreëren, alles is op fietsafstand, kindvriendelijk en fijne mensen/buren/etc.
Alle reacties Link kopieren
Amstelveen is fijn om te wonen. Ik zou best terug willen.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de (hele) snelle reacties, wat fijn!



Klopt dat we inderdaad ook binnen Amsterdam zouden kunnen blijven met budget. Ik vind alleen dat je met de huidige huizenprijzen wel wat weinig waar voor je geld krijgt in Amsterdam en dit lijkt in Amstelveen beter in de genoemde wijken (wij vinden, niet heel origineel, de jaren 30 bouwstijl wel mooi en die vind je veel in Randwijck/Elsrijk).



Ik ben wel benieuwd wat jullie leuker vinden aan Elsrijk dan aan Randwijck; is het vooral de afstand tot het bos en het feit dat het er misschien nog wat groener/ruimer wonen is?
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het er ook fijn om te wonen en je bent zo in Amsterdam. Het centrum van Amstelveen is ook wel oke.
.
Alle reacties Link kopieren
http://www.funda.nl/koop/ ... uis-49840128-soerlaan-35/



Deze omgeving vind ik ook leuk.

Nadeel is wel dat je echt in de stijgende lijn gaat kopen. In mijn wijk zijn de huizen al een ton meer waard dan 3 jaar geleden! En verkopen ook razendsnel!
Alle reacties Link kopieren
Wat grappig tulpblaadje, hier zijn we gisteren ook langs gereden met de auto en vond ik inderdaad ook mooi!

Wel weer wat verder van Amsterdam (Zuid) af waar we beiden werken, dus vanuit die optiek zijn Elsrijk of Randwijck wel weer handig.



En helaas inderdaad, die stijgende lijn.. We willen het niet kopen als een "belegging" maar echt als een fijn familiehuis waar we hopelijk wat jaren in vooruit kunnen, dus of het waardevast blijft vind ik iets minder belangrijk. Maar inderdaad, we moeten funda goed in de gaten houden om leuke "koopjes" te spotten denk ik:)
Alle reacties Link kopieren
Je bent vanaf daar zo in Amsterdam. Je kan lopend, met fiets of 1 halte met de bus naar busstation. Wij wonen zuidelijker en m'n man werkt bij Leidseplein. Dat gaat allemaal prima met ov. Maar is net wat je wilt natuurlijk.

En dat laatste vooral, de leukste woningen zijn zo weg.. Succes met zoeken!
Beide wijken zijn super gewild en super duur. 700k inclusief kk is een woning van max 650 denk ik en dan is het zelfs met dat budget nog lastig om een huis te vinden dat helemaal "af" is. Houdt rekening met nog extra geld dat je nodig zult hebben voor verbouwingen..
Alle reacties Link kopieren
quote:Poging3 schreef op 04 augustus 2016 @ 23:13:

Beide wijken zijn super gewild en super duur. 700k inclusief kk is een woning van max 650 denk ik en dan is het zelfs met dat budget nog lastig om een huis te vinden dat helemaal "af" is. Houdt rekening met nog extra geld dat je nodig zult hebben voor verbouwingen..Mja 7ton is in de betere wijken van Amstelveen best weinig.... let ook op het vliegverkeer!
Alle reacties Link kopieren
Nou, korte update. Net een huis bezichtigd in Randwijck, en toen wij er waren kwamen er inderdaad allemaal vliegtuigen best wel laag over (elke 2 min). Ik vond het niet onoverkomelijk maar moest er wel een beetje aan wennen. Makelaar gaf aan dat er eigenlijk 5 van de 7 dagen nauwelijks vliegverkeer is en de overige dagen wel (ivm windrichting). Iemand daar evaringen mee, went het geluid bijvoorbeeld snel?
Volgens mij is Randwijck de wijk waar de meeste vliegtuigen overheen gaan. Als het huis goed geïsoleerd is, zal je er binnen niet veel van merken. In de tuin wel. Via bezoekbas.nl kan je op het adres waar je aan het kijken bent, kijken wat de gemiddelde vliegoverlast is op die plek.
Alle reacties Link kopieren
Oh, dat is een super tip. Dank je wel!
Alle reacties Link kopieren
quote:EmmieAmmie schreef op 05 augustus 2016 @ 13:32:

Nou, korte update. Net een huis bezichtigd in Randwijck, en toen wij er waren kwamen er inderdaad allemaal vliegtuigen best wel laag over (elke 2 min). Ik vond het niet onoverkomelijk maar moest er wel een beetje aan wennen. Makelaar gaf aan dat er eigenlijk 5 van de 7 dagen nauwelijks vliegverkeer is en de overige dagen wel (ivm windrichting). Iemand daar evaringen mee, went het geluid bijvoorbeeld snel?

Ze komen echt veel vaker dan slechts 2 dagen in de week. En het is enorme herrie, vaak ook van vroeg tot laat... en slecht voor je gezondheid.



Isolatie klinkt leuk, maar wil je niet lekker de ramen open hebben in de zomer en snachts?
Sinds mijn man en ik op zoek zijn naar een ander huis in amstelveen let ik er veel op en altijd als ik door Randwijck fiets, komt er een vliegtuig over. Die twee keer in de week zou ik dus ook zeker niet geloven.
Vandaag werd vanwege de krachtige noordwestelijke wind de Buitenveldertbaan ingezet voor landend verkeer. Normaal gesproken is de baan wel relatief weinig in gebruik en klopt die info van de makelaar wel zo'n beetje. Meestal wordt die baan gebruikt bij westenwind die vaak slecht weer met zich meebrengt; dan ga je toch al niet buiten zitten neem ik aan. Bij echt mooi weer is meestal een andere baan in gebruik juist weer. Marja, het is wel een puntje om rekening mee te houden...



Ohja en in de noordelijke delen van Randwijck gaan ze betaald parkeren invoeren dit najaar. Dat is net het jaren-30 stukje. Ze doen dat vanwege de forenzen die daar parkeren en met de tram/bus de stad in gaan. Het parkeerprobleem gaat vast verschuiven en dan krijg je in de andere delen straks ook betaald parkeren.
Alle reacties Link kopieren
quote:ShaunTheSheep schreef op 05 augustus 2016 @ 19:56:

Vandaag werd vanwege de krachtige noordwestelijke wind de Buitenveldertbaan ingezet voor landend verkeer. Normaal gesproken is de baan wel relatief weinig in gebruik en klopt die info van de makelaar wel zo'n beetje. Meestal wordt die baan gebruikt bij westenwind die vaak slecht weer met zich meebrengt; dan ga je toch al niet buiten zitten neem ik aan. Bij echt mooi weer is meestal een andere baan in gebruik juist weer. Marja, het is wel een puntje om rekening mee te houden...



Ohja en in de noordelijke delen van Randwijck gaan ze betaald parkeren invoeren dit najaar. Dat is net het jaren-30 stukje. Ze doen dat vanwege de forenzen die daar parkeren en met de tram/bus de stad in gaan. Het parkeerprobleem gaat vast verschuiven en dan krijg je in de andere delen straks ook betaald parkeren.Onzin, ik zit in een kantoor langs de a9 en zie echt vaker dan 2x in de week daar vliegtuigen landen.... en ook met mooi helder weer.
Ik woon 16 jaar rondom die aanvliegroute en zie en hoor ze minder vaak. Meestal bij slecht weer, maar ik ontken niet dat ze soms ook vliegen met mooi weer.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren en vandaag landen ze iig over Amstelveen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven